کد خبر : 143323
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 بهمن 1400 - 10:02

آیا توکن سوزی اخیر، اتریوم را نجات می‌دهد؟

آیا توکن سوزی اخیر، اتریوم را نجات می‌دهد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه براساس داده‌های سایت پلتفرم معتبر Nansen Analytics در 30 روز گذشته تعدادی اتریوم به ارزش 1.098 میلیارد دلار سوزانده شده و از بین رفته است. با معرفی الگوریتم جدید EIP-1559 که در ماه آگوست سال پیش اتفاق افتاد، بخشی از هر تراکنشی که در شبکه بلاکچین اتریوم انجام می‌شود، برای خرید

زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس داده‌های سایت پلتفرم معتبر Nansen Analytics در 30 روز گذشته تعدادی اتریوم به ارزش 1.098 میلیارد دلار سوزانده شده و از بین رفته است.

با معرفی الگوریتم جدید EIP-1559 که در ماه آگوست سال پیش اتفاق افتاد، بخشی از هر تراکنشی که در شبکه بلاکچین اتریوم انجام می‌شود، برای خرید اتریوم و سوزاندن آن صرف می‌شود که این مسئله باعث کاهش عرضه و به طبع افزایش ارزش توکن اتریوم خواهد شد.

ممکن است که فکر کنید که هزینه کارمزد تراکنش بر روی شبکه اتریوم آنقدری نمی‌شود که صرف بخشی از آن بتواند تغییر چشم‌گیری در عرضه اتریوم به وجود آورد.

نکته‌ای که حائز اهمیت است، ضرب توکن‌های غیرمثلی یا همان NFT ها است که بر روی شبکه اتریوم (Ethereum) و از طریق قرارداد‌های هوشمند (Smart Contracts) انجام می‌شود که این عملیات هزینه کارمزد بالایی دارد.

یکی از مهم‌‌ترین و تاثیرگذارترین پلتفرم‌های فعال در اکوسیستم اتریوم که نقش زیادی در توکن سوزی‌های اتریوم دارد، پلتفرم خرید و فروش NFT به نام OpenSea است.

کارمزد‌های پرداخت شده در این اکوسیستم در ماه گذشته به حدی بوده است که صرف بخشی از آن باعث سوزانده شدن حدود 181 میلیون دلار اتریوم شده، این مقدار معادل 65778 واحد اتریوم بوده است.

در جایگاه دوم و سوم این لیست، به ترتیب توکن‌های سوزانده شده توسط هزینه کارمزد‌های شبکه اتریوم (96 میلیون دلار) و هزینه کارمزد صرافی یونی سواپ (67 میلیون دلار) قرار دارند.

با وجود این مقدار از توکن‌سوزی، اتریوم همچنان یک دارایی تورم‌زا است! زیرا مقدار عرضه این توکن در سال که معادل 5.4 میلیون واحد اتریوم است از مقدار توکن‌هایی که در یک سال سوزانده می‌شود فراتر می‌رود. در هر سال تنها 3.5 میلیون واحد اتریوم سوزانده می‌شود.

نوشته آیا توکن سوزی اخیر، اتریوم را نجات می‌دهد؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.