کد خبر : 106596
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 - 7:54

آمریکا تسلیم شد، بیت کوین پیروز!

آمریکا تسلیم شد، بیت کوین پیروز!

زمان مطالعه: 3 دقیقه به نظر می‌رسد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) پس از سال‌ها رد کردن، به تأخیر انداختن یا نادیده گرفتن ده‌ها درخواست برای راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین در چهار سال گذشته، اولین ETF بازار آتی بیت کوین را تأیید کرده است. طبق گزارش‌ها، پروشیرز

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به نظر می‌رسد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) پس از سال‌ها رد کردن، به تأخیر انداختن یا نادیده گرفتن ده‌ها درخواست برای راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین در چهار سال گذشته، اولین ETF بازار آتی بیت کوین را تأیید کرده است.

طبق گزارش‌ها، پروشیرز (ProShares) ممکن است اولین شرکتی باشد که ETF بازار آتی بیت کوین خود را هفته آینده راه‌اندازی می‌کند. پروشیرز روز جمعه یک اطلاعیه اصلاح‌شده را منتشر کرد و نشان داد که تأییدیه آغاز به کار ETF استراتژی بیت کوین خود را برای روز دوشنبه دریافت کرده است.

لازم به ذکر است که این صندوق، یک ETF استاندارد نیست، بلکه صندوقی مبتنی بر بازار آتی است، به این معنا که این محصول به قراردادهای آتی بیت کوین وابسته است و نه به خود بیت کوین.

با این حال، تأیید رسمی آن یک نقطه عطف بزرگ برای صنعت ارزهای دیجیتال خواهد بود و ممکن است پیامدهای قابل‌توجهی برای آن در آینده داشته باشد.

علاوه بر این، گزارش‌هایی نیز منتشر شده مبنی بر این‌که کمیسیون SEC درخواست شرکت والکری (Valkyrie) برای راه‌اندازی صندوق ETF بیت کوین را پذیرفته است. بر اساس بیانیه جدید این کمیسیون که در تاریخ ۱۵ اکتبر منتشر شد، به نظر می‌رسد درخواست ثبت ETF بیت کوین والکری برای فهرست‌ شدن در بورس نزدک به تأیید این سازمان رسیده است.

صندوق‌های قابل معامله در بورس، محصولات سرمایه‌گذاری هستند که قیمت سهام، کالاها یا دارایی‌های دیگر را دنبال می‌کنند. این صندوق‌ها در بورس‌های عمومی مانند بازار سهام معامله می‌شوند. تأیید رسمی صندوق ETF بیت کوین می‌تواند ورود به دنیای ارزهای دیجیتال را بسیار راحت‌تر کند.

افزایش خوش‌بینی‌ها در مورد تأیید ETF بیت کوینی توسط کمیسیون SEC باعث شده که قیمت ارز دیجیتال برتر جهان برای اولین بار از ماه آوریل به سطوح بالاتر از ۶۰ هزار دلار دست یابد.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که قیمت بیت کوین با بیش از ۵ درصد رشد نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، به ۶۲،۲۷۰ دلار رسیده و اکنون تنها ۴ درصد با اوج تاریخی خود در ۱۴ آوریل، یعنی ۶۴،۸۶۰ دلار فاصله دارد.

first-bitcoin-futures-etf
نمودار کندل یک روزه قیمت بیت کوین در صرافی بیت استمپ (Bitstamp).

به دنبال رشد قیمتی بیت کوین، بیشتر ارزهای دیجیتال بزرگ نیز یک روند صعودی به خود گرفته‌اند. در نتیجه، ارزش کل بازار کریپتو با یک رشد ۲٫۳ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، به ۲٫۵ تریلیون دلار رسیده است.

گزارش جدید منتشرشده توسط وب‌سایت کوین گکو (CoinGecko) نشان می‌دهد که علی‌رغم اتخاذ سیاست‌های نظارتی ضد کریپتویی در کشورهای مختلف، بازار ارزهای دیجیتال در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ میلادی دستاوردهای قابل‌توجهی داشته است.

پس از سقوط شدید بازار در اواسط ماه می، ارزش بازار حتی به زیر ۱٫۲ تریلیون دلار کاهش یافته بود. با این حال، این رقم در سه ماهه سوم سال بهبود یافت و در اوایل ماه سپتامبر به ۲٫۳ تریلیون دلار رسید.

به گزارش کوین گکو، بیت کوین، کوین‌های بازی‌های بلاکچینی و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در سه ماهه سوم سال جاری میلادی فضای بازار ارزهای دیجیتال را تحت سلطه خود داشتند.

نوشته آمریکا تسلیم شد، بیت کوین پیروز! اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.