کد خبر : 106277
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 مهر 1400 - 8:15

آمریکا استخراج رمزارزها را به تسلط خود درآورد!

آمریکا استخراج رمزارزها را به تسلط خود درآورد!

زمان مطالعه: 3 دقیقه در پی سرکوب گسترده فعالیت ماینرهای بیت کوین توسط نهادهای نظارتی چین، ایالات متحده به بزرگترین بازار استخراج بیت کوین در جهان تبدیل شده و از لحاظ توزیع جهانی هش ریت شبکه بیت کوین در جایگاه اول قرار گرفته است. بر اساس شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج (CBECI)، ماینرهای بیت

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در پی سرکوب گسترده فعالیت ماینرهای بیت کوین توسط نهادهای نظارتی چین، ایالات متحده به بزرگترین بازار استخراج بیت کوین در جهان تبدیل شده و از لحاظ توزیع جهانی هش ریت شبکه بیت کوین در جایگاه اول قرار گرفته است.

بر اساس شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج (CBECI)، ماینرهای بیت کوین مستقر در آمریکا در حال حاضر ۳۵٫۴ درصد از توزیع جهانی هش ریت استخراج بیت کوین را به خود اختصاص داده‌اند.

شاخص CBECI همچنین نشان می‌دهد که کشورهای قزاقستان (۱۸ درصد)، روسیه (۱۱ درصد)، کانادا (۹٫۵ درصد)، ایرلند (۴٫۶۸ درصد)، مالزی (۴٫۵۹ درصد)، آلمان (۴٫۴۸ درصد) و ایران (۳٫۱۱ درصد)، به ترتیب در جایگاه‌های بعدی این فهرست قرار دارند.

این کشورها در پی ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال در چین، سهم قابل‌توجهی را از بازار جهانی هش ریت بیت کوین به دست آورده‌اند. به عنوان مثال، در آوریل سال جاری، ایالات متحده فقط ۱۶٫۸ درصد از هش ریت جهانی بیت کوین را در اختیار داشت، به این معنی که سهم آمریکا در این بازار ۱۰۵ درصد افزایش یافته است. به طور مشابه، قزاقستان و روسیه نیز سهم خود از توزیع هش ریت شبکه بیت کوین را به ترتیب ۱۲۰ درصد و ۶۱ درصد افزایش داده‌اند.

us-dominates-global-bitcoin-hash-rate
سهم کشورهای مختلف از توزیع جهانی هش ریت استخراج بیت کوین.

نکته جالب توجه این‌که، بر اساس شاخص CBECI سهم چین از توزیع جهانی هش ریت شبکه بیت کوین به صفر رسیده است.

به گفته کارشناسان، سرکوب فعالیت ماینرها در چین باعث افزایش توزیع جغرافیایی هش ریت بیت کوین در سراسر جهان شده که می‌تواند یک پیشرفت مثبت برای امنیت شبکه و اصول غیرمتمرکز بودن این ارز دیجیتال در نظر گرفته شود.

جدای از سرکوب فعالیت ماینرها در چین و مهاجرت آنها به کشورهای دیگر از جمله ایالات متحده، استخرهای ماینینگ رمزارز در آمریکای شمالی با افزایش قابل‌توجه ظرفیت سخت افزاری خود نیز میزان استخراج بیت کوین را افزایش داده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ماینرهای آمریکایی مانند آرگو بلاکچین (Argo Blockchain)، ریوت بلاکچین (Riot Blockchain)، ماراتون (Marathon) و غیره، اخیراً ریگ‌های ماینینگ بسیاری را از شرکت‌های بزرگی همچون بیت‌مین (Bitmain) و میکروبی‌تی (MicroBT) خریداری کرده‌اند.

در اوایل ماه اکتبر گزارش شده بود که شرکت ریوت بلاکچین ظرفیت تولید خود را در سال ۲۰۲۱ میلادی سه برابر کرده و در این بازه زمانی، ۲،۴۵۷ واحد BTC استخراج کرده است.

در ماه‌های اخیر، ایالت‌هایی مانند تگزاس و اوهایو به میزبان مراکز بزرگ استخراج بیت کوین تبدیل شده‌اند که این موضوع نیز سهم آمریکا از هش ریت جهانی بیت کوین را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

همان‌طور که اخیراً گزارش شد، شرکت بیت ماینینگ (BIT Mining) برای توسعه یک سایت ۸۵ مگاواتی استخراج بیت کوین در اوهایو، یک قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک با مراکز داده وایکینگ (Viking) منعقد کرده است.

گسترش فضای استخراج بیت کوین در ایالات متحده همچنین باعث شده است که شرکت‌های بیشتری به دنبال لیست شدن در بازارهای سهام آمریکا باشند.

نوشته آمریکا استخراج رمزارزها را به تسلط خود درآورد! اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.