کد خبر : 87185
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 - 10:35

آبرسانی به بیش از ۱۰۰ روستا وشهر استان سمنان دستاورد پویش هرهفته الف-ب

آبرسانی به بیش از ۱۰۰ روستا وشهر استان سمنان دستاورد پویش هرهفته الف-ب

به گزارش ایرنا، «هر هفته- الف- ب- ایران» عنوان پویشی است که رضا اردکانیان وزیر نیرو برای افتتاح هفتگی طرح‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق از سال ۱۳۹۸ کلید زد، در این پویش، ۲۲۷ پروژه با ۳۳ هزار میلیارد تو..

به گزارش ایرنا، «هر هفته- الف- ب- ایران» عنوان پویشی است که رضا اردکانیان وزیر نیرو برای افتتاح هفتگی طرح‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق از سال ۱۳۹۸ کلید زد، در این پویش، ۲۲۷ پروژه با ۳۳ هزار میلیارد تومان اعتبار، تا پایان سال ۱۳۹۸ در ۳۱ استان کشور به بهره‌برداری رسید.

سال گذشته نیز با وجود تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران این پویش به خوبی اجرا شد و مناطق شهری و روستایی استان سمنان نیز از مزایای اجرای طرح‌های آبرسانی در قالب این پویش بهره‌مند شدند.

با همت و تلاش متخصصان بومی در قالب پویش هرهفته-الف- ب-ایران طرح های آبرسانی به ۳۰ روستا و شهر سرخه، و اجرای مجتمع ۷۵ روستایی، در استان سمنان اجرایی و در شهر شهمیرزاد استان سمنان نیز تصفیه خانه فاضلاب ایجاد شد.

در واقع این پویش، تلاشی است که نشان دهیم ایرانیان امیدوار و سختکوش در هر شرایطی، در سخت‌ترین روزهای تحریم و مخاصمه‌های خارجی، به سازندگی و آبادانی کشور خویش همت می‌گمارند. الف، نشانی از آب و آبادانی است و ب، نشانه‌ای از برق و بردباری و با هم بودن، برای ساختن ایرانی که شایسته ایرانیان است.

هزینه‌کرد ۱.۵ هزار میلیارد ریالی برای آبرسانی در قالب پویش پویش الف- ب- ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: براساس برآوردها یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای چهار طرح‌ آب و فاضلاب در قالب پویش الف- ب- ایران برای خدمت‌رسانی به مردم از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شد.

محمد طاهری در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: چهار طرح در قالب پویش هر هفته الف- ب- ایران در پوشش طرح‌های آب و فاضلاب استان سمنان افتتاح شد.

وی ادامه داد: آبرسانی به ۱۱ روستای استان سمنان با اعتبار ۱۰۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از دیگر طرح‌هایی بود که در قالب پویش الف- ب- ایران افتتاح شد.

طاهری تصریح کرد: آبرسانی به مجتمع ۷۵ روستایی در غرب استان سمنان اولین طرح افتتاح شده در استان با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو در قالب طرح پویش الف- ب- ایران بود.

وی اضافه کرد: مرداد سال گذشته نیز تصفیه‌خانه فاضلاب شهمیرزاد در شهرستان مهدیشهر با اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال و آبرسانی به ۱۹ روستا در قالب پویش الف- ب- ایران افتتاح شد.

وی اظهار داشت: آبرسانی به شهرستان سرخه با ۸۱ کیلومتر خط انتقال سومین و یکی از مهم‌ترین طرح های شرکت آب و فاضلاب استان سمنان بود که در قالب پویش الف- ب- ایران با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان تصریح کرد: پویش هرهفته الف- ب- ایران وزارت نیرو الگویی موفق برای ارایه دستاوردهای دولت است.

وی یادآور شد: در کنار ساخت و ساز، راهبردها و راهکارها در ارتقای خدمات‌رسانی و مدیریت مصرف آب در قالب پویش هرهفته الف- ب- ایران در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: قرارگرفتن تمام مشترکان شهری این شرکت تحت پوشش سامانه ۱۲۲ برای بیان مشکلات خود و بررسی رایگان گزارش‌ها از جمله اقدامات در ارتقای خدمات رسانی است.

برخورداری جمعیت ۱۸ هزار نفری از اجرای طرح تصفیه خانه فاضلاب شهمیرزاد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: ۲۳۰ میلیارد ریال برای افتتاح طرح تصفیه خانه فاضلاب در شهمیرزاد هزینه شد و ۱۸ هزار نفر جمعیت از مزایای اجرای این طرح برخوردار می‌شوند.

طاهری با اشاره به اینکه روش تصفیه در این مکان لجن فعال است، بیان‌کرد: ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهمیرزاد چهار هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز است.

وی تصریح کرد: ۹ هزار متر طول شبکه جمع آوری فاضلاب و ۳ هزار متر طول خط انتقال طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهمیرزاد است و اجرای طرح تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهمیرزاد سال ۹۲ آغاز شد.

تامین آب پایدار برای شهرستان سرخه استان سمنان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان ابراز داشت: طرح آبرسانی به شهرستان سرخه با احداث ۸۱ کیلومتر خط اصلی انتقال آب، احداث ایستگاه‌های پمپاژ و مخازن ذخیره آب و تاسیسات فنی و مهندسی مربوطه و اجرای خط انتقال و تامین برق ۲۰ کیلوولت به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: برای آبرسانی به شهرستان سرخه ابتدا از آب چاه‌های محدوده مهاباد در شهرستان فیروزکوه در مخزن ۲ هزار مترمکعبی طارن جمع‌آوری می‌شود و سپس از مخزن طارن به مخزن پنج هزار مترمکعبی جدید احداث شهرستان سرخه منتقل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان اظهار داشت: تخصیص یک میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب آب در طرح آبرسانی به شهرستان سرخه برای افق ۱۴۲۵ پیش‌بینی و مجوزهای لازم صادر شده است.

شهرستان سرخه در ۱۷۰ کیلومتری شرق تهران قرار دارد و با مرکز استان سمنان ۲۰ کیلومتر فاصله دارد، این شهرستان از شمال با شهرستان فیروزکوه استان تهران و از جنوب با اصفهان و کویر لوت از غرب با شهرستان آرادان و گرمسار و از شرق با شهرستان سمنان و مهدیشهر همسایه است.
جمعیت شهرستان سرخه در سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵ به تعداد ۱۵ هزار و ۳۳۰ نفر برآورد شد که بیش از پنج هزار و ۱۴۰ نفر از آن در مناطق روستایی زندگی می کنند.

اجرای طرح‌های آبرسانی به ۳۰ روستای استان سمنان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های آبرسانی به ۱۹ روستای استان با هزینه کرد ۴۳ میلیارد ریال و آبرسانی به ۱۱ روستای دیگر استان سمنان با اعتبار ۱۰۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از دیگر طرح‌هایی بود که در قالب پویش "الف- ب- ایران" همزمان با افتتاح تصفیه ‌خانه فاضلاب افتتاح شد.

وی اضافه کرد: اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب، احداث و بازسازی مخازن زمینی و هوایی، استانداردسازی انشعابات، احداث خط انتقال و اجرای سامانه تله‌متری از جمله طرح های افتتاح شده در زمینه آبرسانی به روستاهای استان سمنان در قالب پویش "الف- ب- ایران" است.

طاهری تصریح کرد: طرح‌های آبرسانی به ۱۹ روستای استان سمنان در قالب این پویش در هشت روستای خارتوران شاهرود، ۹ روستای فاز سوم مجتمع ۷۵ روستایی گرمسار و آرادان و یک روستا در هر یک از شهرستان‌های مهدیشهر و میامی است.

وی خاطرنشان کرد: پنج هزار و ۳۷۳ نفر در ۱۹ روستای استان سمنان از مزایای اجرای طرح‌های آبرسانی در قالب پویش "الف- ب- ایران" بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: شبکه توزیع آب به طول ۱۰ هزار و ۴۰۰ متر، خط انتقال آب به طول چهار هزار و ۴۰۰ متر، هشت باب مخزن هوایی به حجم ۳۸۵ مترمکعب و یک باب مخزن زمینی به ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب از جمله طرح‌هایی است که در قالب پویش "الف- ب- ایران" در استان اجرا شد.

وی ابراز داشت: در قالب پویش هر هفته الف- ب- ایران آبرسانی به ۱۱ روستای شلی، آستانه، سرخده، جزن، بیابانک، صوفی‌آباد، عبدالله آباد، ناسار، غیاث آباد، ده‌نمک، زمان آباد و پل ابریشم آبرسانی شد.

طاهری تصریح کرد: برای اجرای طرح‌های آبرسانی به ۱۱ روستای استان سمنان در قالب پویش هر هفته الف- ب- ایران حدود ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار صرف شده است.

وی ادامه داد: احداث مخزن زمینی به حجم ۶۵۰ متر مکعب، احداث مخزن هوایی به حجم ۲۱۰ مترمکعب، احداث خطوط انتقال به طول ۱۴ هزار و ۱۰۰ متر، توسعه شبکه توزیع آب به طول یکهزار و ۲۰۰ متر، اصلاح شبکه توزیع آب به طول هفت هزار و ۳۰۰ متر برای افتتاح طرح‌ آبرسانی به ۱۱ روستای استان سمنان در قالب پویش هرهفته الف- ب- ایران اجرا شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان بیان کرد: حفر ۲ حلقه چاه با ظرفیت ۱۴ لیتر بر ثانیه، احداث یک باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت چهار لیتر بر ثانیه، حصارکشی، بهسازی، احداث آب‌شیرین‌کن و ۲ شبکه مجزا در روستای ده‌نمک برای مصرف آشامیدنی و بهداشتی از طرح‌های آماده افتتاح در ۱۱ روستای استان سمنان در قالب پویش هرهفته الف- ب- ایران است.

شهرستان‌های گرمسار و آرادان در غرب استان سمنان، از ظرفیت بالایی در حوزه کشاورزی و روستایی برخوردارند و تأمین نیازهای روستاییان مانند تامین آب نگهدارنده جمعیت مولد در مناطق روستایی است که اجرای طرح‌های آبرسانی در این مناطق نقشی مهم در ممانعت از مهاجرت به شهرها داشته است.

به گزارش ایرنا، پویش الف – ب – ایران نشان‌دهنده این است که آبادانی ایران در هیچ شرایطی حتی تحریم‌های ظالمانه متوقف نخواهد شد و جمهوری اسلامی با اتکا به توان داخلی خود، دستاوردهای بی‌نظیری را در عرصه‌های مختلف مانند آب و برق ثبت کرده است.

در واقع وزارت نیرو در همه ایام تحریم و تنگناهای مالی در دولت "تدبیر و امید"، با عزمی راسخ و بکارگیری همه توان مهندسی و مدیریتی بخش‌های مختلف دولتی، عمومی و خصوصی در سراسر کشور سرمایه‌گذاری‌های عظیمی را در زمینه تامین آب و برق مطمئن و پایدار به انجام رسانده است به گونه‌ای که امروزه از استانداردهای بالای جهانی در زمینه دسترسی به آب و برق در سراسر کشور برخورداریم و به آن می‌بالیم.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.