کد خبر : 102871
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 مهر 1400 - 6:52

ماجرای کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی کریپتولند به کجا رسید؟!

ماجرای کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی کریپتولند به کجا رسید؟!

زمان مطالعه: 3 دقیقه ذبیح‌الله خداییان، سخنگوی قوه قضاییه، در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری دانشجو در نشست خبری خود، مبنی بر این‌که آیا قوه قضاییه رسیدگی به وضعیت متضررین رمزارزها را در دستور کار دارد یا خیر، گفت: مسئله رمزارزها موضوع بسیار مهمی در کشور ماست که تاکنون پرونده‌هایی در این خصوص در مراجع

زمان مطالعه: 3 دقیقه

ذبیح‌الله خداییان، سخنگوی قوه قضاییه، در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری دانشجو در نشست خبری خود، مبنی بر این‌که آیا قوه قضاییه رسیدگی به وضعیت متضررین رمزارزها را در دستور کار دارد یا خیر، گفت:

مسئله رمزارزها موضوع بسیار مهمی در کشور ماست که تاکنون پرونده‌هایی در این خصوص در مراجع قضایی تشکیل شده که مهم‌ترین آن‌ها پرونده مربوط به کریپتولند است.

وی گفت: «در این پرونده حدود هشت نفر بازداشت هستند و افراد زیادی در این پرونده متضرر شده‌اند. این شبکه حدود ۲۸۹ هزار نفر کاربر داشته و میزان مطالبات آن‌ها بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است.»

سخنگوی قوه قضاییه افزود:

با کمک سازمان اطلاعات سپاه و دادسرای تهران اقدامات خوبی در جهت شناسایی متهمان و اموال آن‌ها جهت توزیع بین مالباختگان صورت گرفته است. با تلاش‌های صورت گرفته حدود ۱۶۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و همچنین ۷ میلیون دلار از این شبکه کشف و تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان بین متضرران توزیع شده است.

خداییان افزود: «بحث رمزارز‌ها بازار خطرناکی است که افراد باید از ورود به این بازار جدا خودداری کنند که امکان کلاهبرداری در آن بسیار بالاست و حتی در صورت شناسایی کلاهبرداران، ردیابی اموال آن‌ها بسیار مشکل است.»

سخنگوی قوه قضائیه گفت: «در بحث رمزارز‌ها نیاز به زیرساخت‌های قانونی داریم و هرچه سریع‌تر باید این بازار ساماندهی شود.»

وی گفت: «درخواست ما از مجلس و دولت این است که درباره رمزارز‌ها و ساماندهی آن‌ها فکری کنند؛ چراکه پدیده رمزارز‌ها این روز‌ها یک واقعیت است و نمی‌شود به راحتی از کنارش گذشت و نیاز به زیرساخت قانونی دارد.»

سخنگوی قوه قضاییه افزود:

بالاخره مسئولان آیا رمزارز‌ها را به رسمیت می‌شناسند یا خیر؟ و اگر بناست مسئولان آن را به رسمیت بشناسند، نیاز به زیرساخت قانونی دارد و باید ساماندهی صورت گیرد و اگر ساماندهی نشود، بعد‌ها با پدیده‌ای شبیه موسسات مالی و اعتباری مواجه خواهیم شد. هرچه سریع‌تر این بازار ساماندهی و زیرساخت‌های قانونی آن فراهم شود، بهتر است.

بازگشایی مجدد سایت کریپتولند برای ثبت‌نام کاربران

به دستور مقام قضایی سایت کریپتولند به مدت ۱۰ روز برای ثبت‌نام آن دسته از کاربرانی که موفق به دریافت کد پیگیری نشده‌اند، باز می‌شود.

در سایت عودت دارایی کاربران این صرافی آمده است:

کاربران محترم سایت کریپتولند، با عنایت به دستور مقام محترم قضایی مبنی بر بازگشایی سامانه جهت ثبت‌نام آن دسته از کاربرانی که موفق به دریافت کد پیگیری نشده‌اند، سامانه به مدت ده روز (از تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ الی ۱۴۰۰/۰۷/۰۹) جهت ثبت‌نام، خوداظهاری دارایی ریالی و رمزارزی کاربران بازگشایی خواهد شد. بدیهی است دارایی اظهارشده توسط کاربران نباید از طریق فعالیت‌های غیرمجاز از جمله پولشویی، شبکه‌های قمار، شبکه‌های هرمی، حساب‌های اجاره‌ای، قاچاق ارز و رمزارزها، ارتشا و … تحصیل شده باشد و در غیر این‌صورت، مسئولیت کلیه جوانب آن به عهده کاربر بوده و شخصا پاسخگوی مقام قضایی خواهد بود.

این بازه زمانی آخرین مهلت برای ثبت‌نام جهت عودت دارایی‌های کاربران کریپتولند می‌باشد و پس از مورخ ۱۴۰۰/۰۷/۰۹ هیچ ثبت‌نام و درخواست دیگری مورد ثبت و بررسی قرار نخواهد گرفت.

نوشته ماجرای کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی کریپتولند به کجا رسید؟! اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.