کد خبر : 151156
تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1400 - 13:30

شبکه آکالا (Acala Network) چیست؟ آشنایی با توکن ACA

شبکه آکالا (Acala Network) چیست؟ آشنایی با توکن ACA

زمان مطالعه: 6 دقیقه مقدمه آکالا یک شبکه مالی غیرمتمرکز است که امکان استفاده کامل از امکانات پروژه دیفای را برای شبکه پولکادات ایجاد می‌کند. Acala Network روی شبکه بلاکچین پولکادات ایجاد شده است. شبکه آکالا به نوعی قطب اکوسیستم دیفای در اکوسیستم پولکادات و یک پروژه بسیار قدرتمند است. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقدمه

آکالا یک شبکه مالی غیرمتمرکز است که امکان استفاده کامل از امکانات پروژه دیفای را برای شبکه پولکادات ایجاد می‌کند. Acala Network روی شبکه بلاکچین پولکادات ایجاد شده است. شبکه آکالا به نوعی قطب اکوسیستم دیفای در اکوسیستم پولکادات و یک پروژه بسیار قدرتمند است. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره این پروژه به دست آورید، با ما همراه باشید.

شبکه آکالا (Acala Network) چیست؟

همان‌طور که می‌دانید، بسیاری از متخصصان حوزه رمزارز‌ها و تکنولوژی‌های نوظهوری مانند بلاکچین‌، اکوسیستم دیفای را قلب تپنده تکنولوژی بلاکچین‌ و اکوسیستم رمزارزها می‌دانند.

اکوسیستم پروژه‌های دیفای، به دلیل خدمات بسیار کاربردی‌ای که ارائه می‌دهد، از همان اوایل ظهور، با استقبال بسیار گسترده‌ای همراه شد. خدمات مالی غیرمتمرکز برای بسیاری از افراد، جذاب است و باعث افزایش روزافزون کاربران این حوزه شده است.

یکی از دلایل عمده موفقیت شبکه پروژه پولکادات، پشتیبانی از اکوسیستم دیفای است. این شبکه با هزینه کارمزد بسیار کمتر و سرعت و خدمات بهتر از شبکه اتریوم، از این اکوسیستم پشتیبانی می‌کند.

شبکه آکالا

خدمات و توانایی شبکه Acala، بسیار فراتر از چیزی است که تصور می‌شود. این شبکه، علاوه بر اینکه به عنوان مرکز فعالیت‌های مالی غیرمتمرکز شبکه دیفای بر بستر پولکادات فعالیت می‌کند، فعالیت‌هایی در زمینه وب 3 (Web3) و متاورس (Metaverse) نیز خواهد داشت که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهیم شد.

شبکه Acala، به دلیل تعاملی که با شبکه اتریوم دارد، می‌تواند به عنوان قطب فعالیت پروژه دیفای در تمام شبکه‌های بلاک‌چینی، مورد استفاده قرار گیرد.

چرا پروژه آکالا تا این حد پتانسیل دارد؟

تا قبل از راه‌اندازی شبکه بلاکچین پولکادات، کاربر‌ان شبکه‌های بلاکچینی دیگر برای استفاده از خدمات مالی غیرمتمرکز، با مشکل مواجه بودند؛ زیرا دیگر شبکه‌های بلاکچینی مانند شبکه بلاکچین سولانا (Solana Network)، اتریوم (Ethereum Network)، بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain) و بسیاری دیگر، انحصارطلب بودند و اجازه ایجاد یک راه برای مرتبط شدن بلاکچین‌ها به یکدیگر را نمی‌دادند.

همین مسئله، باعث ایجاد مشکل برای استفاده کاربران از اکوسیستم دیفای می‌شد. اما شبکه بلاکچین پولکادات کاملاً متفاوت عمل کرد و سازگاری خوبی در جهت همکاری با دیگر شبکه‌های بلاکچینی، از طریق پاراچین‌ها نشان داد.

همچنین ببینید: ارز دیجیتال پولکادات (Polkadot) چیست؟

حالا که ارتباط شبکه پولکادات با دیگر شبکه‌های بلاکچینی فراهم است، فقط یک ارائه‌دهنده خدمات دیفای مانند شبکه آکالا کم است تا نیاز کاربران دیفای را نه تنها در بستر شبکه بلاکچین پولکادات، بلکه در بستر تمام شبکه‌های بلاکچین موجود، حل کند.

شبکه آکالا

اگر می‌خواهید از شبکه Acala وام بگیرید، می‌توانید توکن‌هایی از شبکه‌های بلاکچینی دیگر را به عنوان وثیقه قرار دهید. شبکه پولکادات و آکالا، دقیقاً نمونه‌ای از دنیای وب 3 را به عرصه ظهور رسانده‌اند.

آکالا از استیبل کوینی مبتنی بر دلار آمریکا رونمایی می‌کند!

در چند سالی که استیبل کوین‌ها وارد دنیای رمزارز‌ها شدند، این اکوسیستم را کاملاً دگرگون کردند و باعث پیشرفت آن شدند. یکی از مزایای استیبل کوین‌ها، فراهم کردن امکان سیو سود (Profit Saving) یا برداشت سود برای معامله‌گران حوزه رمزارز‌ها است.

شبکه Acala از استیبل کوینی جدید بر پایه دلار آمریکا، رونمایی کرده است. نام این استیبل کوین، aUSD است که هر واحد از آن برابر با یک دلار آمریکا است.

Acala Network

استیبل کوین اختصاصی، یکی از مزیت‌های Acala Network است. شبکه آکالا از یک الگوریتم اختصاصی جهت حفظ ارزش استیبل کوین‌هایش استفاده می‌کند؛ بنابراین خیالتان بابت حفظ ارزش این استیبل کوین‌ها راحت باشد.

صرافی غیرمتمرکز شبکه آکالا

همان‌طور که گفته شد، پروژه Acala بسیار گسترده‌تر از آنچه که فکر می‌کنید خواهد بود. هرچه بیشتر پیش می‌رویم، با ویژگی‌های منحصربه‌فرد این پروژه و قابلیت‌های شگفت‌انگیز آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

اکوسیستم آکالا، یک صرافی غیرمتمرکز مانند صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ (UniSwap) دارد. صرافی غیرمتمرکز آکالا نیز مانند دیگر صرافی‌های غیرمتمرکز، یک استخر نقدینگی دارد که به شما امکان مبادله و خرید و فروش دارایی‌هایتان را می‌دهد.

با استفاده از Acala DEX، می‌توانید به مبادله رمزارز‌های بومی شبکه پولکادات و دیگر بلاکچین‌های متصل به آن بپردازید.

اکوسیستم پولکادات، در حال حاضر بسیار بزرگ است و بسیاری از پروژه‌های سطح بالا به دنبال پیوستن به این اکوسیستم هستند؛ بنابراین پیش‌بینی آینده آکالا و ارز دیجیتال ACA که متعلق به همین پروژه است، کار سختی نیست.

ارز دیجیتال ACA

یکی از ویژگی‌های طلایی این صرافی غیرمتمرکز، هزینه کارمزد پایین آن است. برخلاف شبکه اتریوم که هزینه کارمزد بسیار بالایی از کاربر دریافت می‌کند، شبکه پولکادات و صرافی آکالا که بر بستر آن فعالیت می‌کنند، این مشکل را ندارند.

در صرافی آکالا، می‌توانید هزینه کارمزد معاملات خود را با تمام ارزهای دیجیتال، پرداخت کنید. این در حالی است که در اکثر صرافی‌های دیگر، امکان پرداخت هزینه کارمزد، تنها با ارز‌های دیجیتال بومی شبکه، وجود دارد.

معرفی توکن بومی شبکه آکالا؛ چگونه می‌توانم ACA خریداری کنم؟

همان‌طور که می‌دانید، پروژه آکالا یک توکن بومی به نام ACA دارد که به تازگی به عموم عرضه شده و با استقبال خوبی هم مواجه شده است. توکن ACA مانند دیگر توکن‌های مربوط به صرافی‌های غیرمتمرکز، باعث بهره‌مند شدن کاربران از امکانات و تخفیف‌های منحصربه فرد می‌شود.

در صفحه قیمت لحظه ای Acala می‌توانید قیمت ارز دیجیتال آکالا و توکن ACA و نمودار آن را مشاهده کنید.

اگر قصد خرید توکن ACA را دارید، کار سختی در پیش ندارید؛ زیرا این توکن به تازگی در صرافی بزرگ بایننس (Binance) نیز لیست شده است. البته با توجه به تحریم‌های اعمال‌شده برای کاربران ایرانی، امکان استفاده از صرافی بایننس برای خرید این توکن، وجود ندارد.

ولی جای نگرانی نیست؛ زیرا می‌توانید این توکن را از صرافی کوکوین (Kucoin) نیز تهیه کنید. البته در نظر داشته باشید که برای استفاده از صرافی کوکوین، باید شرایط خاصی را رعایت کنید. حتماً قبل از استفاده از این صرافی، درباره نحوه کار با آن تحقیق کنید.

ارز دیجیتال ACA

از دیگر صرافی‌هایی که این توکن را لیست کرده‌اند می‌توان به صرافی Gate.io و صرافی هوبی (Huobi) اشاره کرد.

سخن پایانی

شبکه آکالا یکی دیگر از پروژه‌های با پتانسیل بالا است که در بازه زمانی طولانی، می‌تواند به یکی از قدرتمند‌ترین پروژه‌های حوزه رمزارز‌ها تبدیل شود. اگر به دنبال سرمایه‌گذاری بلندمدت هستید، ارز دیجیتال آکالا می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

اکیداً توصیه می‌کنیم پیش از سرمایه‌گذاری در هر پروژه‌ای، ابتدا به طور مفصل درباره آن تحقیق کنید.

نوشته شبکه آکالا (Acala Network) چیست؟ آشنایی با توکن ACA اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.