کد خبر : 94557
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 تیر 1400 - 11:51

سرکوب شدید ارزهای دیجیتال در چین! آیا بازار خرسی آغاز شده است؟

سرکوب شدید ارزهای دیجیتال در چین! آیا بازار خرسی آغاز شده است؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه روز گذشته و در میان تشدید سرکوب ماینرهای ارز دیجیتال در چین، بانک مرکزی این کشور دستور ممنوعیت ارائه خدمات به شرکت‌ها و فعالان حوزه رمزارزها توسط بانک‌ها و موسسه‌های پرداخت را نیز صادر کرد. در یک ماه گذشته، قیمت بیت کوین (BTC) به دلیل اخبار منفی منتشرشده در چین، به

زمان مطالعه: 3 دقیقه

روز گذشته و در میان تشدید سرکوب ماینرهای ارز دیجیتال در چین، بانک مرکزی این کشور دستور ممنوعیت ارائه خدمات به شرکت‌ها و فعالان حوزه رمزارزها توسط بانک‌ها و موسسه‌های پرداخت را نیز صادر کرد.

در یک ماه گذشته، قیمت بیت کوین (BTC) به دلیل اخبار منفی منتشرشده در چین، به طور مداوم در حال کاهش بوده است. اما هنوز تحلیلگران نتوانسته‌اند در مورد این‌که بازار به کدام سمت خواهد رفت، به توافق برسند.

داده‌های بازار نشان می‌دهند بیت کوین که در حال حاضر در محدوده ۳۱،۳۰۰ معامله می‌شود، در ۲۴ ساعت گذشته ۴٫۷۵ درصد و طی هفته گذشته بیش از ۲۱٫۵ درصد سقوط کرده است. قیمت ارز دیجیتال برتر جهان در مقایسه با اوایل سال جاری میلادی نیز حدود ۲ درصد کاهش یافته است.

علاوه بر این، اتریوم (ETH) با ۶٫۳۳ درصد افت در ۲۴ ساعت گذشته، به زیر سطح روانشناختی ۲ هزار دلار سقوط کرده و در حال حاضر با قیمت ۱،۸۶۲ دلار معامله می‌شود. آلت کوین برتر بازار در مقایسه با هفت روز گذشته، نزدیک به ۲۸ درصد افت قیمت داشته است.

حتی دوج کوین (DOGE) نیز در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۲۷ درصد از ارزش خود را از دست داده و در حال حاضر در محدوده ۰٫۱۸ دلار معامله می‌شود. علاوه بر این، این میم کوین‌ محبوب در فهرست ارزهای دیجیتال برتر نیز به جایگاه هشتم سقوط کرده است.

اما آیا این ریزش قیمت‌ها از آغاز زمستان ارزهای دیجیتال خبر می‌دهند؟ تحلیلگران و کارشناسان حوزه رمزارزها نظرات مختلفی در این باره دارند.

روز گذشته، کی یانگ جو (Ki Young Ju)، مدیر عامل شرکت تحلیلی کریپتوکوانت (CryptoQuant)، با انتشار داده‌هایی جدید اعلام کرد که آغاز بازار خرسی بیت کوین تایید شده است؛ چون سرمایه‌گذاران بزرگ یا همان نهنگ‌ها در حال انتقال دارایی‌های خود به صرافی‌ها هستند.

bitcoin-bear-market
شاخص کاپیتولاسیون (Capitulation) نهنگ‌ها.

به گفته یانگ جو، داده‌های تاریخی نشان می‌دهند که فروش بیت کوین توسط نهنگ‌ها اغلب نشان‌دهنده بازار خرسی است. با این حال، وی همچنین اظهار داشت این امر ممکن است مربوط به یك سری اصلاحات نیز باشد كه چند هفته طول خواهد کشید.

الکس کروگر (Alex Kruger)، تحلیلگر بازار، نیز با تایید این موضوع نوشت:

آن‌چه که ما شاهد آن هستیم، به طور قطع بازار خرسی است.

از سوی دیگر، پدرو فبررو (Pedro Febrero)، رئیس بخش بلاکچین در صرافی ریل‌فِور (RealFevr) و تحلیلگر کوانتوم اکونومیکس (Quantum Economics)، معتقد است برای تشخیص خرسی بودن بازار هنوز خیلی زود است و باید چند هفته دیگر در مورد آن نظر داد.

از ماه گذشته تاکنون، بازار ارزهای دیجیتال شدیدترین اصلاح خود را در طول تاریخ متحمل شده است، به طوری‌که ۵۰۰ میلیارد دلار از ارزش کلی آن در یک لحظه از بین رفت. با این حال، برخی از تحلیلگران همچنان خوشبین هستند و معتقدند که این اصلاح حتی با کمی تاخیر صورت گرفته است.

با وجود این اصلاح، هنوز سرمایه زیادی به بازار ارزهای دیجیتال وارد می‌شود. مت آرون (Matt Aaron)، هم‌بنیانگذار یونی ویلز (UniWhales)، معتقد است که صنعت ارزهای دیجیتال شباهت زیادی به مراحل اولیه ظهور اینترنت دارد و دانستن این‌که بازار به کدام سمت پیش می‌رود، بسیار دشوار است.

آرون می‌گوید:

ما به نوسانات شدید این بازار عادت کرده‌ایم. اما اگر رشد اینترنت بعد از سال ۲۰۰۱ را در نظر بگیریم – زمانی که پذیرش آن در سراسر جهان آغاز شد – برای رمزارزها نیز اکنون بیش از هر زمان دیگری به این مرحله نزدیکتر شده‌ایم. بنابراین ممکن است مشابه اینترنت، ارزهای دیجیتال نیز سال به سال و به تدریج رشد کنند.

نوشته سرکوب شدید ارزهای دیجیتال در چین! آیا بازار خرسی آغاز شده است؟ اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.