کد خبر : 107165
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 آبان 1400 - 11:58

سرمایه‌گذاری سنگین ایلان ماسک در بیت کوین!

سرمایه‌گذاری سنگین ایلان ماسک در بیت کوین!

زمان مطالعه: 3 دقیقه ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا، بار دیگر باعث ایجاد شور و هیجان زیادی در دنیای اقتصاد شده که عواقب آن می‌تواند بازار بیت کوین را تحت تأثیر قرار دهد. ماسک در توییت جدید خود از دنبال‌کنندگان خود پرسیده که آیا ۱۰ درصد یا حدود ۲۵ میلیارد دلار از

زمان مطالعه: 3 دقیقه

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا، بار دیگر باعث ایجاد شور و هیجان زیادی در دنیای اقتصاد شده که عواقب آن می‌تواند بازار بیت کوین را تحت تأثیر قرار دهد.

ماسک در توییت جدید خود از دنبال‌کنندگان خود پرسیده که آیا ۱۰ درصد یا حدود ۲۵ میلیارد دلار از سهام شرکت تسلا را به دلیل الزامات مالیاتی جدید در ایالات متحده برای سودهای تحقق‌‌نیافته، بفروشد یا خیر.

ماسک در این توییت که ۱۴ ساعت پیش منتشر شده، پرسیده است:

اخیراً بسیاری می‌گویند که سودهای تحقق‌نیافته وسیله‌ای برای فرار مالیاتی هستند. بنابراین، پیشنهاد من فروش ۱۰ درصد از سهام تسلا است. آیا شما از این تصمیم حمایت می‌کنید؟ من بر اساس نتایج این نظرسنجی عمل خواهم کرد.

elon-musk-to-sell-his-tesla-stocks-to-buy-bitcoin

تاکنون و در حالی که هنوز ۹ ساعت به پایان نظرسنجی باقی مانده، بیش از ۲٫۷۵ میلیون نفر در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند. ۵۷ درصد از شرکت‌کنندگان به پیشنهاد ماسک برای فروش سهام خود رأی مثبت داده‌اند و بقیه با این پیشنهاد مخالفت هستند.

این توییت نظرات زیادی را از سوی سرمایه‌گذاران بیت کوین و کریپتو دریافت کرده است. برخی از ماسک خواستند امکان پرداخت هزینه محصولات تسلا با بیت کوین را مجددا فراهم کند، برخی دیگر نیز چنین فروش بزرگی را به عنوان یک سیگنال صعودی برای بازار کریپتو جشن گرفتند.

آنتونی پامپلیانو (Anthony Pompliano)، بنیانگذار مورگان گریک دیجیتال (Morgan Creek Digital) و سرمایه‌گذار بیت کوین، در پاسخ به توییت ماسک نوشت:

اگر بیش از ۲۰ میلیارد دلار از سهام خود را بفروشی، دولت می‌تواند در عرض چند دقیقه با پرداخت مالیاتی تو، بودجه خود را تأمین کند.

با این حال، اکثر پاسخ‌دهندگان از ماسک می‌خواهند که سرمایه بیشتری را در بیت کوین یا پروژه رمزارزی مورد علاقه آنها قرار دهد.

اگر ماسک سهام خود را بفروشد، چه اتفاقی برای بیت کوین می‌افتد؟

به گفته کوین پافراث (Kevin Paffrath)، تحلیلگر امور مالی، ماسک ممکن است به ۴ دلیل از این پول برای خرید بیت کوین استفاده کند.

اول، ماسک به دلیل «ترس از تورم» تمایل دارد سرمایه خود را از پول نقد به دارایی‌های دیگر تبدیل کند. دوم، بیت کوین احتمالا یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌های ماسک است، حداقل، یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌هایی که او فاش کرده است. سوم، از آن‌جایی که ماسک تمام املاک خود را فروخته است، بعید به نظر می‌رسد که این پول را در بخش املاک سرمایه‌گذاری کند. چهارم، انتظار می‌رود که تسلا دوباره بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت بپذیرد.

بنابراین، پافراث معتقد است که به احتمال زیاد ماسک این حجم از سرمایه را به خرید بیت کوین اختصاص خواهد داد.

در فوریه سال جاری، زمانی که ماسک از سرمایه‌گذاری ۱٫۵ میلیارد دلاری تسلا در بیت کوین خبر داد، قیمت این ارز دیجیتال با یک رشد چشمگیر از ۳۰ هزار دلار به اوج قبلی خود در ۶۵ هزار دلار رسید.

بنابراین، این حدس و گمان‌ها باعث ایجاد شور و اشتیاق زیادی در بین کاربران کریپتو شده است؛ چراکه آنها تأثیر ایلان ماسک در این بازار و سرمایه‌گذاران خرد را به یاد دارند.

نوشته سرمایه‌گذاری سنگین ایلان ماسک در بیت کوین! اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.