کد خبر : 114794
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آذر 1400 - 11:30

سایت CryptoQuant چیست؟ آموزش تحلیل آن چین با کریپتوکوانت

سایت CryptoQuant چیست؟ آموزش تحلیل آن چین با کریپتوکوانت

زمان مطالعه: 5 دقیقه مقدمه یکی از روش‌های تحلیلی مهم که این روزها مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته‌ است، تحلیل آن چین (ON-Chain) است که با استفاده از داده‌های درون زنجیره‌ای اتفاق می‌افتد. در این مقاله قصد داریم به بررسی یکی از وبسایت‌های پرکاربرد در زمینه داده‌های آن چین به نام کریپتو کوانت (CryptoQuant)

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

یکی از روش‌های تحلیلی مهم که این روزها مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته‌ است، تحلیل آن چین (ON-Chain) است که با استفاده از داده‌های درون زنجیره‌ای اتفاق می‌افتد. در این مقاله قصد داریم به بررسی یکی از وبسایت‌های پرکاربرد در زمینه داده‌های آن چین به نام کریپتو کوانت (CryptoQuant) بپردازیم. در ادامه به شما توضیح می‌دهیم که چگونه از جریان ورود و خروج نقدینگی از صرافی‌ها مطلع شوید، چگونه به داده‌ها و اطلاعات درون زنجیره‌ای دسترسی داشته باشید، چگونه با استفاده از آن‌ها به پیش‌بینی روند قیمتی رمزارزها بپردازید و به طور کلی در مورد تمامی جزئیات سایت CryptoQuant توضیح خواهیم داد. در ادامه با ما همراه باشید.

داده‌های آن چین چیست و چرا اهمیت دارد؟

تحلیل درون زنجیره ای یا داده آن چین (On Chain) اطلاعات مهم و معناداری است که به طور خلاصه از فعالیت‌های صورت‌گرفته و ثبت‌شده در بلاکچین‌ شبکه‌های مختلف به دست می‌آید. بدون شک داده‌های درون‌زنجیره‌ای نقش مهمی در تعیین حرکات نهایی قیمت ایفا می‌کنند. تریدرهای مجرب با استفاده از داده‌های تاریخی موجود در آن چین، در مورد آینده قیمت، تحلیل و پیش‌بینی می‌کنند و بر همین اساس برای معاملات خود، استراتژی می‌سازند.

در سال‌های اخیر ابزارهای تحلیلی بسیاری به نمودارسازی و پیاده‌سازی اطلاعات درون‌زنجیره‌ای پرداخته‌اند و در تلاش بوده‌اند که دسترسی به این اطلاعات را برای تریدرها ساده کنند.

معرفی سایت CryptoQuant (کریپتوکوانت)

سایت CryptoQuant از ابزارهای تحلیلی بسیار متفاوت در این زمینه است و به افراد کمک می‌کند که دسترسی کامل و شفافی به اطلاعات درون‌زنجیره‌ای داشته باشند. علاوه‌ بر آن، امکان استفاده از ابزارهای مختلف موجود در آن، این تجربه را مدیریت‌شده‌تر ساخته است.

سایت CryptoQuant داده‌های جامعی را برای معاملات ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد. این اطلاعات شامل اطلاعات بازار، داده‌های درون زنجیره‌ای و همچنین اندیکاتورهای کوتاه‌مدت/بلندمدت برای بیت‌کوین، اتریوم، استیبل کوین‌ها و آلت کوین ها است.

امکانات سایت CryptoQuant

در این بخش قصد داریم به جزئیات بخش‌های مختلف سایت کریپتو کوانت بپردازیم و استفاده‌های هر یک از آنها را شرح دهیم:

Charts Overview

در این بخش می‌توانید نمودارهای مختلف را ببینید، بررسی کنید و آن‌ها را مطابق با صرافی‌ها یا مشخصه‌های مختلف فیلتر کنید. همچنین از سمت چپ تصویر می‌توانید پارامترهای مختلفی همچون شاخص جریان نقدینگی، جریان ورود و خروج دارایی ماینرها و … را انتخاب کنید. این اطلاعات برای بیت کوین، اتریوم، استیبل کوین‌ها و برخی دیگر از آلت کوین‌ها موجود است.

کریپتو کوانت

Exchange Flows

این بخش مربوط به جریان نقدینگی صرافی‌ها است. یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین بخش‌ها در سایت کریپتوکوانت جریان ورودی/خروجی صرافی‌ها است. این پارامتر نشان‌دهنده مقدار کوین‌هایی است که به کیف پول‌های صرافی وارد یا از کیف پول‌های صرافی‌ها خارج شده‌اند.

اگر جریان ورودی به کیف پول‌های صرافی‌ها زیاد باشد به این معنی است که تریدرها در حال انتقال دارایی‌های کیف پول‌های خود به حساب‌های صرافی هستند و منجر به افزایش فروش می‌شود. همچنین اگر جریان خروجی از صرافی‌ها افزایش یابد به این معنی است که تریدرها در حال خارج کردن دارایی از حساب‌های صرافی و انتقال آن به کیف پول‌های خود هستند. در چنین مواردی فشار خرید ایجاد می‌شود.

Pro Chart

در بخش نمودار حرفه‌ای، به نمودارها و شاخص‌های قبلی ارائه‌شده توسط تریدینگ ویوو دسترسی دارید. همچنین، می‌توانید نمودار خود را ایجاد کنید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید یا به نمودارهای به اشتراک‌ گذاشته شده معامله‌گران دیگر دسترسی داشته باشید. به این ترتیب، می‌توانید از ایده‌ها و تحلیل‌های دیگران استفاده کنید و فرصت‌های احتمالی را از دست ندهید.

کریپتو کانت

فعال کردن هشدار تغییرات

با استفاده از امکان هشدار در سایت کریپتوکوانت می‌توانید از رویدادها و اتفاقات مهم باخبر شوید. در صورتی که این امکان را فعال کرده باشید، در موارد وقوع حرکات غیرمنتظره و عجیب که ممکن است باعث تغییرات قیمتی زیاد شود، به شما هشدار داده می‌شود. این سایت امکان ارسال نوتیفیکیشن از طریق تلگرام، ایمیل یا مرورگر را فراهم کرده است.

سایت CryptoQuant

ثبت نام در سایت CryptoQuant

برای شروع فعالیت در کریپتوکوانت و دسترسی به تمامی امکانات گفته‌شده به صفحه ثبت نام سایت CryptoQuant مراجعه کنید. اطلاعات خواسته‌شده را وارد و برای خود یک رمز عبور تعیین کنید. سپس به ایمیل خود مراجعه و روی لینک تأیید ایمیل که از طرف تیم کریپتوکوانت برایتان ارسال شده کلیک کنید.

کریپتوکوانت

مزایا و معایب سایت CryptoQuant

در این بخش به برخی از نکات مثبت و منفی در استفاده از سایت کریپتوکانت اشاره می‌کنیم:

نقاط قوت:

  • بهره‌مندی از امکانات مختلف
  • نمودارهای به‌روز
  • تاریخچه کامل برای داده‌ها
  • ویرایش نمودارها

نقاط ضعف:

  • محدودیت‌های دسترسی در اکانت رایگان

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی سایت CryptoQuant پرداختیم. کریپتوکوانت یکی از وبسایت‌های فعال در زمینه بررسی و تحلیل داده‌های درون زنجیره‌ای یا On-Chain است که امکانات مختلفی را در اختیار کاربران و تریدرها قرار داده است.

بعد از استفاده از کریپتوکانت در خواهید یافت که به دلیل وجود امکانات مختلف و بسیار و همچنین تاریخچه کامل اطلاعات، این وبسایت یکی از ابزارهای بسیار مهم در تحلیل آن چین است. تریدرها با دسترسی به چنین اطلاعاتی می‌توانند برای خود استراتژی‌های معاملاتی جدیدی را طراحی و اجرا کنند، از تغییرات ناگهانی و مهم بازار باخبر شوند و به جدیدترین نمودارها دسترسی داشته باشند.

نوشته سایت CryptoQuant چیست؟ آموزش تحلیل آن چین با کریپتوکوانت اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.