کد خبر : 86245
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 - 8:20

تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر خرمشهر ۵۴ درصد افزایش یافت

تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر خرمشهر ۵۴ درصد افزایش یافت

نوراله اسعدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با شاره به رشد ۳۵۹ درصدی بارگیری کالای عمومی در بندر خرمشهر طی امسال اظهار داشت: بیش از هشت هزار و ۷۷۵دستگاه کامیون در این مدت در بندر خرمشهر تردد ..

نوراله اسعدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با شاره به رشد ۳۵۹ درصدی بارگیری کالای عمومی در بندر خرمشهر طی امسال اظهار داشت: بیش از هشت هزار و ۷۷۵دستگاه کامیون در این مدت در بندر خرمشهر تردد داشتند که نشان دهنده فعالیت پویا و رونق استفاده از ظرفیت حمل و نقل دریایی از این بندر استراتژیک است.

وی افزود: در فروردین امسال ۴۵ فروند شناور زیر هزار تن به بندر خرمشهر تردد داشته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۲۱ درصدی داشته است.

اسعدی با تشریح عملکرد بندر و دریانوردی خرمشهر در سال ۹۹ گفت: در سال گذشته بیش از ۱۹۲ هزار و ۶۶۰ تن کالای کانتینری در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شد که این میزان از نظر وزنی نسبت به سال قبل از آن، رشد ۱۸درصدی و در عملیات بارگیری کانتینری در سال ۹۹ رشد ۱۴۶درصدی را نشان می دهد.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه از انجام تمام فرآیندهای بندری و دریایی از ابتدای شیوع ویروس کرونا در بندر خرمشهر با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و اظهار داشت: اتخاذ تمهیدات غیرحضوری برای کاهش تردد نمایندگان کشتیرانی به بندر خرمشهر با دریافت درخواست‌ به صورت سیستمی و تلفنی همچنین کنترل دریانوردان شناورهای ورودی در لنگرگاه از اقدامات صورت گرفته در این راستا بوده است.
بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) مهمترین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس است.
این بندر به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت به عنوان یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.