کد خبر : 112745
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1400 - 11:30

بهترین ارزهای متاورس برای سرمایه گذاری کدام‌اند؟

بهترین ارزهای متاورس برای سرمایه گذاری کدام‌اند؟

زمان مطالعه: 10 دقیقه متاورس یکی از جدیدترین و البته جذاب‌ترین موضوعات حوزه فناوری است که اخیراً به دلیل ارتباطش با حوزه رمزنگاری، توجه بسیاری سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده است. به همین دلیل در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین ارزهای متاورس برای سرمایه‌گذاری بپردازیم. متاورس چیست؟ در 28 اکتبر

زمان مطالعه: 10 دقیقه

متاورس یکی از جدیدترین و البته جذاب‌ترین موضوعات حوزه فناوری است که اخیراً به دلیل ارتباطش با حوزه رمزنگاری، توجه بسیاری سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده است. به همین دلیل در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین ارزهای متاورس برای سرمایه‌گذاری بپردازیم.

متاورس چیست؟

در 28 اکتبر 2021، فیس‌بوک نام خود را به متا تغییر داد. این در حالی است که این کمپانی در چند سال اخیر، در حال کار روی پروژه‌ای به نام متاورس بوده است. Meta یک پروژه متاورس است که هدف آن ترکیب شبکه‌های اجتماعی و واقعیت مجازی است. متاورس شامل فضاهای سه‌بعدی است که در آن افراد می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، آموزش ببینند و بازی کنند. پروژه متای فیس‌بوک به پروژه‌های مشابه در فضای بلاکچین شباهت‌هایی داشت. این مسئله، یکی از دلایل افزایش قیمت ارزهای دیجیتال مرتبط با بازی و متاورس در ماه‌های اخیر بوده است.

معرفی بهترین ارزهای متاورس برای سرمایه‌گذاری

در ادامه، فهرستی از بهترین ارزهای متاورس برای سرمایه‌گذاری را در اختیارتان قرار می‌دهیم. در فهرست زیر صرفاً به معرفی متاورس‌های برتر بازار پرداخته‌ایم و ترتیب آنها تصادفی است. اگر به فناوری متاورس علاقه دارید و به آینده آن امیدوار هستید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

AXS توکن حاکمیت بازی Axie Infinity است؛ در واقع افراد از طریق سرمایه‌گذاری و خرید توکن AXS، حق رأی به دست می آورند و می‌توانند از طریق آن در خصوص روند کنترل و پیشرفت بازی در آینده، نظر دهند. این فرآیند دقیقاً برخلاف بازی‌های سنتی است که در آن همه تصمیم‌ها توسط توسعه‌دهندگان بازی گرفته می‌شود. دارندگان توکن AXS می‌توانند دارایی خود را برای کسب AXS بیشتر به اشتراک بگذارند و به پیشنهادات حکومتی رأی دهند.بهترین ارزهای متاورس

Smooth Love Potion (SLP)، یکی دیگر از توکن‌های فعال در فضای Axie است. از توکن SLP برای پرورش موجودات در بازی استفاده می‌شود. برای به دست آوردن این توکن، مراحل این بازی را با موفقیت پشت سر بگذارید و در مسابقات برنده شوید. توجه داشته باشید که SLP، توکن اصلی این فضا نیست و از آن برای رأی دادن استفاده نمی‌شود.

بر اساس آماری که CNBC منتشر کرده است، در طول شیوع ویروس کرونا در سال 2021، مردم فیلیپین از این بازی به‌ عنوان منبع درآمد اصلی خود استفاده کرده‌اند. اما بررسی‌ها نشان می‌دهند که محبوبیت این بازی نه‌تنها کم نشده است؛ بلکه رو به افزایش است. به‌ خصوص در کشورهای جهان سوم که از طریق این بازی‌ها می‌توانند کسب درآمد بیشتری نسبت به شغل اصلی خود داشته باشند.

سرمایه‌گذاران بزرگی مانند مارک کوبان (Mark Cuban)، اندرسان هوروویتز (Andressan Horrowitz)، برندهای آنیموکا (Animoca Brands)، صندوق بلاکچین Pangea ،Hashed و ConsenSys از بازی Axie Infinity پشتیبانی می‌کنند.

ارز دیجیتال AXS از 124 دلار به 160 دلار، 30 درصد افزایش قیمت داشت، در حالی‌ که SLP پس از اعلام تغییر نام تجاری فیس‌بوک، از 0.06 دلار به 0.12 دلار رفت؛ یعنی بیش از 100 درصد افزایش قیمت داشت.

دیسنترالند (Decentraland)

دومین ارز دیجیتال در لیست بهترین ارزهای متاورس، بازی Decentraland است. ارز دیجیتال Decentraland یک دنیای غیرمتمرکز VR (واقعیت مجازی) است که به واسطه بلاک‌چین اتریوم حمایت می‌شود؛ یعنی مالکیت زمین‌ها و ارزهای دیجیتال در این فضا، به وضوح برای کاربران مشخص است. در این فضای مجازی، می‌توانید زمین بخرید، آن را بسازید، کسب درآمد کنید و از برنامه‌ها و محتوایی که به دست کاربران دیگر ساخته می‌شود، استفاده کنید. Decentraland شامل 90601 قطعه زمین جداگانه به‌ عنوان NFT است.

آنچه Decentraland را از سایر پروژه‌های VR متمایز می‌کند، ماهیت غیرمتمرکز آن است.بهترین ارزهای متاورس

MANA، توکن بومی Decentraland و یکی از بهترین ارزهای متاورس برای سرمایه‌گذاری است. توکن MANA، در واقع توکن ERC-20 است و کاربران برای خرید زمین، پرداخت هزینه کالاها و خدمات در Decentraland، می‌توانند از آن استفاده کنند. توکن MANA را می‌توان از صرافی‌ متمرکز، صرافی غیر متمرکز (DEX) و سرویس‌های سواپ خریداری کرد.

کاربران Decentraland همچنین می‌توانند با اجاره زمین خود به سایر کاربران، فروش فضای تبلیغاتی یا ایجاد و فروش اقلام برای MANA درآمد کسب کنند. بعد از اعلام تغییر نام فیس‌بوک، قیمت ارز دیجیتال Decentraland از 0.60 دلار به 3 دلار (بیش از 5 برابر) افزایش یافت.

انجین کوین (Enjin Coin)

Enjin ارز دیجیتال Enjin Coin را برای پرداخت هزینه کالاهای مجازی، ایجاد کرده است. Enjin با بیش از 250 هزار انجمن بازی و 18 میلیون گیمر، «بزرگ‌ترین پلتفرم انجمن بازی آنلاین» است. در حال حاضر تیم Enjin روی طراحی و توسعه این ارز دیجیتال حول محور بازی و با هدف ارائه ارزی کاربردی در این صنعت، تمرکز کرده است. این پروژه شامل Enjin Coin و همچنین مجموعه‌ای از کیت‌های توسعه نرم‌افزار (SDK) است که توسعه‌دهندگان می‌توانند آنها را در بازی‌ها و جوامع خود ادغام کنند.بهترین ارزهای متاورس

این بازی، برای کاهش هزینه‌ها و تقلب، از فناوری بلاک‌چین کمک می‌گیرد. Enjin Coin یک توکن ERC20 است که روی شبکه اتریوم ساخته شده است. با این کار، این پروژه نه تنها به‌ عنوان یک ارز دیجیتال عمل می‌کند، بلکه قابلیت قرارداد هوشمند نیز دارد. علاوه بر این، Enjin Coin یکی از اولین پروژه‌هایی است که از شبکه Raiden، نسخه اتریوم از شبکه لایتنینگ را آزمایش می‌کند.

از ارز دیجیتال Enjin Coin، علاوه بر ایجاد و مدیریت کالاهای مجازی، می‌توان برای توسعه رمزارزهای دیگر، برای هر پلتفرم به‌ صورت منحصربه‌فرد، استفاده کرد. در نتیجه این رمزارزها از تمام مزایای بلاک‌چین (سرعت، هزینه، امنیت، و غیره) بهره می‌برند، در حالی‌ که برای هر پلتفرم به‌ صورت خاص، سفارشی‌سازی شده‌اند.

قیمت انجین کوین بعد از اعلام تغییر نام فیس‌بوک، از 2.2 دلار با بیش از 50 درصد افزایش قیمت به حدود 3.32 دلار رسید.

سندباکس (Sandbox)

یکی دیگر از رمزارزهایی که در لیست بهترین ارزهای متاورس قرار دارد، سندباکس است. ارز دیجیتال The Sandbox یک دنیای مجازی غیرمتمرکز متعلق به جامعه است؛ یعنی سازندگان می‌توانند بازی‌ها و رویدادهای سفارشی را در دنیای مجازی میزبانی کنند. بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران پروژه‌های رمزنگاری، Sandbox را با Roblox به دلیل شباهت آنها در مفاهیم مقایسه می‌کنند.

با این‌ حال، تفاوت اصلی Sandbox با Roblox این است که مالکیت دارایی‌ها از طریق NFT ها در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد. با انجام این کار، بازیکنان و سازندگان می‌توانند از طریق ترید دارایی‌ها و کسب درآمد از طریق توکن‌ها از مزایای دنیای ارزهای دیجیتال، بهره‌مند شوند. به همین دلیل است که Sandbox به‌ عنوان یکی از بهترین بازی‌ها برای کسب درآمد در نظر گرفته می‌شود.

بهترین ارزهای متاورس برای سرمایه‌گذاری

پلتفرم Sandbox از سه محصول اصلی تشکیل شده است که کاربران را قادر می‌سازد محتوای منحصربه‌فرد خود را در Metaverse The Sandbox ایجاد کنند:

  • VoxEdit: می‌توانید مدل های voxel را ایجاد و ویرایش کنید و به آنها حالت انیمیت (متحرک) ببخشید.
  • Marketplace: یک بازار آزاد که در آن کاربران می‌توانند دارایی‌های توکنیزه‌شده درون بازی مانند کاراکترها، LAND، هنر، تجهیزات و … را معامله کنند.
  • Game Maker: به کاربران اجازه می‌دهد که بازی‌های خود را در Metaverse The Sandbox بسازند، به اشتراک بگذارند و کسب درآمد کنند.

سندباکس از چندین توکن مختلف برای فعال‌ کردن اقتصاد مجازی خود استفاده می‌کند:

  • SAND: توکن ERC-20 و ارز دیجیتال اصلی برای متاورس The Sandox. از این توکن برای تمامی تراکنش‌های درون اکوسیستم مجازی استفاده می‌شود.
  • LAND: یک بخش دیجیتالی از املاک و مستغلات در متاورس سندباکس. هر قطعه LAND یک NFT در شبکه اتریوم است.

قیمت ارز دیجیتال Sandbox پس از معرفی پلتفرم واقعیت مجازی فیس‌بوک و تغییر نام آن به Meta، از 0.75 دلار به 3.40 دلار (بیش از 4.5 برابر افزایش قیمت) رسید.

Radio Caca

Radio Caca، توکن RACA$، رمزارز بومی و توکن حاکمیتی برای USM Metaverse ،Metamon Game و سایر بازی‌ها و Dapp‌های اجتماعی داخل USM Metaverse است. USM Lab خالق متاورس جهانی (USM) و بازی بلاک‌چین Metamon است. USM یک جهان مجازی سیاره سه‌بعدی است که بازیکنان در آن می‌توانند زمین بخرند و فروشگاه‌ها و گالری‌های هنری بسازند.بهترین ارزهای متاورس برای سرمایه‌گذاری

کاربران این بازی، مشابه با گوگل ارث، می‌توانند برای مشاهده سیاره‌های دیگر، از قابلیت‌های بزرگ‌نمایی و دورنمایی استفاده کنند. نسخه آزمایشی USM Metaverse در دسامبر 2021 عرضه خواهد شد.
لازم به ذکر است که USM Metaverse می‌تواند خدمات IGO (پیشنهاد اولیه بازی) Launchpad برای بازی‌ها و ISO (Initial Social Dapp Offering) را برای راه‌اندازی Social DApps ارائه دهد. از این رو نام این توکن حتماً باید در لیست بهترین ارزهای متاورس قرار می‌گرفت.

Yield Guide Game

Yield Guide Game، یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) برای سرمایه‌گذاری در توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) مورد استفاده در دنیای مجازی و بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین است. مأموریت این سازمان ایجاد بزرگ‌ترین اقتصاد دنیای مجازی، بهینه‌سازی دارایی‌های متعلق به جامعه برای حداکثر استفاده و به‌اشتراک‌گذاری سود خود با دارندگان توکن است.

Chromia

Chromia یک پلتفرم بلاک‌چین مقیاس‌پذیر است که اخیراً به دلیل تمرکز بر بازی‌های رمزنگاری و NFT توجه‌ها را به خود جلب کرده است. Chromia از یک ساختار پایگاه داده برای ارائه امکانات زیر برای بازی‌های کریپتو استفاده می‌کند:

  • منطق و ساختار بازی به طور کامل، روی بستر بلاک‌چین مستقر شده است.
  • برای دسترسی به حساب بازی‌های مختلف، کاربران یک کلید خصوصی SSO خواهند داشت.
  • داده‌های شخصی و مربوط به بازی هر کاربر به طور مستقیم روی بلاک‌چین ذخیره می‌شود.
  • آیتم‌های ارزشمند درون بازی، از طریق توکنیزه و تبدیل‌شدن به NFT، به یک دارایی ارزشمند بیرون از دنیای بازی تبدیل می‌شوند.

بهترین ارزهای متاورس برای سرمایه‌گذاری

Chromia در حال حاضر پروژه‌های بازی‌های دیجیتال و NFT زیر را منتشر کرده است:

  • My Neighbor Alice: یک بازی مبتنی بر بلاک‌چین چند نفره است که در آن کاربران می‌توانند جزیره‌های مجازی را خریداری کنند و صاحب آن شوند. توکن اختصاصی این بازی ALICE است که از طریق لانچ پد بایننس منتشر شد.
  • Mines of Dalarnia: یک بازی اکشن است که رمزارز اختصاصی آن DAR، از طریق لانچ پد بایننس منتشر شد.
  • Krystopia: Nova’s Journey: یک بازی پازل متصل به Mines of Dalarnia است.
  • Chain of Alliance: بازی Auto-Battler به طور انحصاری روی بلاک‌چین Chromia اجرا می‌شود.

قیمت ارز دیجیتال CHR، با یک افزایش تقریباً 3 برابری، از 0.34 دلار به بیش از 1 دلار افزایش یافت. ارزش بازار این رمزارز، در زمان نگارش این مطلب، 350 میلیون دلار است.

My Neighbor Alice

My Neighbor Alice یکی از بازی‌های توسعه یافته Chromia است که در بهار 2022 روی Steam منتشر خواهد شد. این بازی به بازیکنان این امکان را می‌دهد که زمین مجازی به نام “Plots” را خریداری کنند و صاحب آن شوند و همچنین آیتم های خود را جمع‌آوری کنند و بسازند. رمز ارز بومی این بازی ALICE نام دارد که کاربران از طریق آن می‌توانند بازی کنند، آیتم های درون بازی بخرند و در مورد تصمیمات کنترل بازی، رأی دهند.بهترین ارزهای متاورس برای سرمایه‌گذاری

در حال حاضر قیمت ارز دیجیتال ALICE حدود 16 دلار است که بعد از اعلام تغییر نام فیس‌بوک به متا، 45 درصد از 11 دلار پس از اعلام متاورس فیس‌بوک افزایش یافته است.

چیلیز (Chiliz)

آخرین رمزارز در لیست بهترین ارزهای متاورس برای سرمایه‌گذاری، چیلیز (CHZ) است که یک پلتفرم بلاک‌چین متمرکز بر ورزش و سرگرمی است. یکی از اهداف اصلی این پلتفرم این است که به میلیون‌ها طرفدار ورزش و ورزش‌های الکترونیکی، توکنی برای داشتن حق رأی، در خصوص تیم‌های ورزشی موردعلاقه‌شان ارائه بدهد. در واقع این پروژه به طرفداران اجازه می‌دهد به جای آنکه صرفاً یک تماشاگر منفعل باشند، در باشگاه‌های ورزشی مورد علاقه خود مشارکت داشته باشند.بهترین ارزهای متاورس برای سرمایه‌گذاری

محصولات Chiliz عبارتند از:

  • Socios.com: یک پلتفرم آنلاین برای طرفداران ورزش است که روی بلاک‌چین Chiliz ساخته شده است و از CHZ دلار به‌ عنوان ارز انحصاری روی پلتفرم استفاده می‌کند.
  • توکن‌های Official Sports و Esports Team: توکن‌های رسمی برای تیم‌های ورزشی از جمله یوونتوس، PSG و FC Porto که روی بلاک‌چین Chiliz ساخته شده‌اند و در Binance فروخته می‌شوند.
  • صرافی Chiliz: صرافی که در آن کاربران می‌توانند توکن‌های رسمی طرفداران تیم‌های ورزشی را مبادله کنند.

در اینجا به معرفی بهترین ارزهای متاورس برای سرمایه‌گذاری پرداختیم. تقریباً می‌توان گفت که تمام رمزارزهای معرفی‌شده در این صفحه، بعد از تغییر نام فیس‌بوک به متاورس، افزایش قیمت چندین برابری را تجربه کرده‌اند. همین مسئله باعث افزایش انگیزه افراد برای سرمایه‌گذاری در این توکن‌ها شده است.

نوشته بهترین ارزهای متاورس برای سرمایه گذاری کدام‌اند؟ اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.