کد خبر : 107559
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 آبان 1400 - 2:15

ﻧﺎﻧﻮ آنتی ﺑﺎﻛﺘﺮﻳﺎل کردن نوشت افزارها خدمتی در ﺟﻬﺖ ارﺗﻘﺎء ﺳﻼﻣﺖ ﺟﺎﻣﻌﻪ

ﻧﺎﻧﻮ آنتی ﺑﺎﻛﺘﺮﻳﺎل کردن نوشت افزارها خدمتی در ﺟﻬﺖ ارﺗﻘﺎء ﺳﻼﻣﺖ ﺟﺎﻣﻌﻪ

بورس تایمز: تحقيقات و مطالعات در زمينه نانو آنتي باكتريال كردن نوشت افزار به 5 سال قبل باز مي گردد. كه در ابتدا، اين كار مطالعاتي با پاك كن آغاز شد و براي اولين بار در دنيا ادغام دانش توليد پاك كن با نانوتكنولوژي به منظور خاصيت آنتي باكتريال بخشي، سبب شد تا خلا بهداشتي موجود

بورس تایمز: تحقيقات و مطالعات در زمينه نانو آنتي باكتريال كردن نوشت افزار به 5 سال قبل باز مي گردد. كه در ابتدا، اين كار مطالعاتي با پاك كن آغاز شد و براي اولين بار در دنيا ادغام دانش توليد پاك كن با نانوتكنولوژي به منظور خاصيت آنتي باكتريال بخشي، سبب شد تا خلا بهداشتي موجود در اين زمينه براي اولين بار پر شود و قدمي در جهت ارتقا سطح سلامت جامعه برداشته شود.

با توجه به اين كه شركت زگال شمال، اهدافي مانند دانش آموختن و حس خوب كودكي را در سرلوحه كار خود قرار داده است، بهداشت جسم و روح كودكان براي اين مجموعه بسيار حائز اهميت است. براي مسائل روحي، همواره تلاش شده است تا محصولات به لحاظ طراحي، بسته بندي، كيفيت ظاهري، تنوع رنگ و شادابي را القا كنند و تفاوتي با اجناس با كيفيت خارجي نداشته باشند و به لحاظ جسمي براي پيشبرد سطح سلامت جسمي، نانو آنتي باكتريال كردن نوشت افزار را هدف خود قرار داده است تا از نگراني والدين كم شود.

نوشت افزار و از جمله پاك كن مداد از وسايلي هستند كه تماس با آن ها در زندگي روزمره اجتناب ناپذير است و كنترل فعاليت انواع ميكروارگانيزم ها، قارچ ها و باكتري هاي روي پاك كن ضروري به نظر مي رسد ،بخصوص اينكه كودكان كه حساس تر مي باشند در راس استفاده از پاك كن هستند. پاك كن مي تواند عامل انتقال باكتري بين افراد باشد و يا باكتري را از محلي به محل ديگر منتقل كند و از طريق تماس با دست و سپس با دهان مشكلاتي را براي سلامتي انسان ايجاد كند.

زماني كه از واژه آنتي باكتريال صحبت مي شود اولين چيزي كه در ذهن انسان پررنگ مي شود وجود باكتري هاست. باكتري هاي پاتوژن به  باكتري هاي بيماري زا اطلاق مي شود و باكتري هاي غير پاتوژن، باكتري هاي غير بيماري زا هستند. در پاك كن نانو آنتي باكتريال، دو باكتري پاتوژن به عنوان نماينده و شاخص باكتري هاي گرم منفي و گرم مثبت مورد آزمون قرار گرفتند:

  • باكتري اي كولاي به عنوان نماينده باكتري هاي گرم منفي
  • باكتري استافيلو كوكوس اورئوس يا اس. اورئوس به عنوان نماينده باكتري هاي گرم مثبت

اين دو باكتري از شايع ترين گونه هاي باكتري هستند كه در محيط ها و مصارف عمومي بيشتر مي توانند روي سطوح زنده بمانند. براي آنتي باكتريال كردن پاك كن مداد، از فناوري نانو و نانوذرات آنتي باكتريال استفاده شد. نانوپارتيكل هاي مورد استفاده براي اينكه پاك كن باكتريسيدال شود، نانو نقره و نانو اكسيد زينك (نانو اكسيد روي) هستند.

مكانيسم عملكرد به اين صورت مي باشد كه با توجه به اين كه نانوذرات ابعاد بسيار كمي و در حد نانو دارند، نسبت به ذرات با ابعاد بزرگ تر داراي نسبت سطح به حجم بالايي هستند. نانوذرات درصد بيشتري اتم در سطح خود دارند كه اين موضوع منجر به واكنش پذيري و تعامل بيشتر با باكتري ها مي شود و اثر گذاري ضد باكتريايي را به طور قابل توجهي بهبود مي بخشد و سبب افزايش خاصيت آنتي باكتريال مي شود.

از مزاياي آنتي باكتريال كردن با مواد نانو، ميتوان به مواردي نظير بدون بو بودن، فاقد سميت استنشاقي بودن، فاقد حساسيت پوستي بودن و تاثير گذاري سريع را اشاره كرد.

نتايج آزمون آنتي باكتريال نشان مي دهد كه پاك كن آنتي باكتريال شركت زگال شمال در مقابل دو گونه شاخص باكتري مذكور، داراي فعاليت ضدباكتريايي بيش از 99 درصد است و با موفقيت ايزو بين المللي 22196 و استاندارد ملي 10900 را پاس كرده است. هم چنين اين پاك كن آنتي باكتريال، تاييديه نانو مقياس از ستاد ويژه توسعه فناوري نانو  را اخذ كرده است. 

توليد مدادهاي پليمري دوستدار محيط زيست از جمله اهدافي است كه با تكيه بر تجربه و دانش فني در شركت زگال شمال دنبال مي شود.

گزارش نوشت افزار آنتی باکتریال

TERNATIONAL

انتشار: عباش حسینی

ویدئوها:

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.