کد خبر : 32431
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 مرداد 1399 - 7:17

۶ ایده کسب و کار خانگی با درآمد بالا

۶ ایده کسب و کار خانگی با درآمد بالا

همانطور که از نام آن پیداست، کسب و کار خانگی در محل سکونت شخص صاحبِ کار انجام می‌شود، یا به عبارت دیگر شخص شغل خود را به منزل می‌آورد. این نوع کسب و کار دارای سابقه‌ای طولانی در ایران است؛ در گذشته‌های دور زمانی که برای خانم‌ها مشاغل مناسب در خارج از خانه وجود نداشت بانوان به ساخت صنایع دستی می‌پرداختند. صاحبان کسب و کارهای خانگی افراد حقیقی هستند و معمولا از سوی هیچ سازمانی پشتیبانی نمی‌شوند. از جذابیت‌های این نوع کسب و کارها، سادگی در انجام‌پذیر بودن آن در محیط خانه است؛ دیگر نیازی نیست صبح‌های سرد زمستان از رختخواب گرم خود جدا شوید و در خیابان‌های شلوغ و پرترافیک تردد کنید تا به محل کارتان برسید، یا در روزهای گرم تابستان خانه را با دمای دلچسبی که کولر فراهم کرده‌است، به سمت محل کار ترک کنید. البته ناگفته نماند که همه مشاغل با توجه به نوع فعالیت‌ و حجم آن قابلیت انجام در منزل را ندارند.
حجم بیزینس های خانگی بستگی به محلی دارد که برای آن در خانه اختصاص داده می‌شود، هرچند بعضی از کسب و کارها باوجود دشواری و حجم زیادی که دارند جای زیادی را اشغال نمی‌کنند و گاهی در لپ تاپ یا کامپیوترهای..

همانطور که از نام آن پیداست، کسب و کار خانگی در محل سکونت شخص صاحبِ کار انجام می‌شود، یا به عبارت دیگر شخص شغل خود را به منزل می‌آورد. این نوع کسب و کار دارای سابقه‌ای طولانی در ایران است؛ در گذشته‌های دور زمانی که برای خانم‌ها مشاغل مناسب در خارج از خانه وجود نداشت بانوان به ساخت صنایع دستی می‌پرداختند. صاحبان کسب و کارهای خانگی افراد حقیقی هستند و معمولا از سوی هیچ سازمانی پشتیبانی نمی‌شوند. از جذابیت‌های این نوع کسب و کارها، سادگی در انجام‌پذیر بودن آن در محیط خانه است؛ دیگر نیازی نیست صبح‌های سرد زمستان از رختخواب گرم خود جدا شوید و در خیابان‌های شلوغ و پرترافیک تردد کنید تا به محل کارتان برسید، یا در روزهای گرم تابستان خانه را با دمای دلچسبی که کولر فراهم کرده‌است، به سمت محل کار ترک کنید. البته ناگفته نماند که همه مشاغل با توجه به نوع فعالیت‌ و حجم آن قابلیت انجام در منزل را ندارند.

حجم بیزینس های خانگی بستگی به محلی دارد که برای آن در خانه اختصاص داده می‌شود، هرچند بعضی از کسب و کارها باوجود دشواری و حجم زیادی که دارند جای زیادی را اشغال نمی‌کنند و گاهی در لپ تاپ یا کامپیوترهای خانگی خلاصه می‌شود. مدیریت زمان، مدیریت امور خانه و کسب و کار یکی از مهم‌ترین نکات در ارتباط با این کسب و کارها است. تبلیغات جذاب همراه ارائه خدمات مطلوب نقش مهمی هم در جذب مشتری و جلب اعتماد آن‌ها دارد. یکی از مواردی که ممکن از دلهره به دل صاحبان کسب و کار بیندازد، این است که تعداد افرادی که خدمات مورد نظر را ارائه می‌دهند زیاد است و امکان این را می‌دهند که موفق نشوند. باید خطر کرد و تا جایی که برمی‌آید بهترین خدمات را در بهترین شرایط ارائه داد. از شکست نباید ترسید، باید تلاش کرد و یکی از بهترین‌ها شد.

بهترین کسب و کار های خانگی

در ادامه به برخی از انواع کسب و کارهای خانگی و مسائل مربوط به آن‌ها می‌پردازیم.

۱- فریلنسینگ در قالب دورکاری

کسب و کار خانگی

فریلنسرها افرادی هستند که برای خودشان کار می‌کنند، مثلا از طریق فضای مجازی یا سایت‌های مربوطه حرفه خود را معرفی کرده و در آن حیطه پروژه می‌پذیرد. فریلنسرها در رشته‌هایی نظیر طراحی وبسایت، برنامه‌نویسی، مترجمی، نویسندگی، تولید محتوا، عکاسی و … فعالیت می‌کنند. از همان کسب و کارهایی است که به طور کلی می‌توان گفت با وجود دشواری و زمان زیادی که لازم دارد، فضای زیادی را اشغال نمی‌کند البته در بعضی موارد. در این شرایط شخص قادر است تا برنامه‌ زندگی خود را آن طوری بچیند که تمایل دارد.

فریلنسرها تعهدی به هیچ شرکت و سازمانی ندارند همانطور که گفته شد پروژه‌ای کار می‌کنند. نکته‌ای که در اینجا حائز اهمیت است فراهم کردن رزومه‌ای دقیق است که مهارت‌های شخص را به خوبی نشان دهد یا به عبارتی دیگر توجه کارفرامایان را جلب کند. اگر تخصصی در حوزه‌های گفته شده دارید، می‌توانید شانس خودتان را امتحان کنین. برای شروع به سایت‌های کاریابی مانند جابینجا، ایران‌تلنت و… بروید و رزومه خودتان را برای موقعیت شغلی موردنظر در قسمت دورکاری بفرستید. هم‌چنین می‌توانید شرکت و سازمان‌های متنوع با توضیحات و اطلاعات کامل را در این سایت‌ها مشاهده کنین و با آگاهی کامل موقعیت شغلی موردنظرتان را بدست بی‌آورید.

۲- فعالیت در حوزه موادغذایی

کسب و کار خانگی و انواع آن

امتیاز خوشمزه‌ترین بخش کسب و کارهای خانگی به طبخ مواد غذایی یا تهیه و پخت غذا می‌رسد. بعضی از افراد فعال در این کسب و کار به آماده‌سازی مواد غذایی برای تهیه غذا می‌پردازند. مثلا با ایجاد یک صفحه در فضای مجازی یا عضویت در سایت‌های مربوطه به معرفی محصولاتشان می‌پردازند. اغلب این محصولات شامل سیرداغ، پیازداغ، کدو و بادمجان سرخ شده، سبزیجات خرد شده و سرخ ‌شده و گاهی نخود سبز و باقالی پاک شده است. بخش دیگر این کسب و کار مربوط به فروش غذای آماد‌ه خانگی است. معمولا صاحبان کسب و کار تعیین می‌کنند که چه غذاهایی را می‌توانند آماده کنند و براساس آن سفارش می‌گیرند.

این بخش اغلب شامل تهیه غذاهای ایرانی و غذاهای سرد مثل سالاد الویه و گاهی فینگرفودها یا غذاهای لقمه‌ای است. حجم کار تهیه غذا در منزل بستگی به نوع غذاها و میزان سفارشاتی که در طی روز گرفته می‌شود، دارد. هرچه تعداد انواع غذا و خدماتی که ارائه داده می‌شود بیشتر باشد، به تعداد افراد بیشتری نیاز است تا کارها به خوبی صورت گیرد. در همین بخش می‌توان به طبخ انواع مرباها و رب‌ها، تهیه انواع ترشیجات و گاهی تهیه لواشک نیز اشاره کرد. در برخی از موارد سفارشات انواع کیک پذیرفته می‌شود. بهترین فضا برای به‌اشتراک گذاشتن هنر و مهارتتان و دیده‌شدن و در نهایت فروش بهتر، استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند ایسنتاگرام است که با ساختن یک صفحه کاری می‌توانید با مخاطبان و مشتریان خود در ارتباط باشید.

۳- مهارت خیاطی

کسب و کار خانگی و انواع آن

خیاطی را می‌توان از دسته حرفه‌هایی در نظر گرفت که قابلیت انجام در منزل نیز دارد. نکته‌ای که در اینجا حائز اهمیت است، هماهنگی کسب و کارتان با زندگی شخصی‌تان است. به طور کلی مدیریت در امر کسب و کارها حرف اول را می‌زند. مدیریت امور خانه و خانواده و مدیریت مشتریان. خیاطی حرفه‌ای است که نیاز به فضای قابل توجهی دارد، پیش از هر چیز باید باتوجه به فضای منزل در نظر بگیرید آیا قادر هستید که فضایی را در خانه برای این کار اختصاص بدهید؟ اگر پاسخ مثبت بود و تصمیم گرفتید کسب و کارتان را راه بیندازید همیشه به خاطر داشته باشید که کلید موفقیت در این راه صبر و شکیبایی است. تصور کنید با وجود مسئولیت خانه‌داری باید ساعت‌ها پشت چرخ‌ خیاطی بنشینید، پس باید از لحاظ روحی و جسمی آماده باشید. وقتی صحبت از مدیریت مشتریان می‌شود، به این معنا است که شما با افراد مختلف با اخلاقیات و سلیقه‌های متفاوتی برخورد خواهید داشت پس دوباره بر صبر و شکیبایی تاکید می‌کنم که نکته‌ای کلیدی در برقراری ارتباط با دیگران است.

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که پیش‌تر‌ نیز به آن اشاره شد تبلیغات است، اما همیشه منظور از تبلیغات این نیست که مثلا در بهترین صفحات مجازی خود را به کاربران معرفی کنید، ارائه کار باکیفیت خود نیز تبلیغی است که تا حد زیادی اعتماد افراد را جلب می‌کند. شاید اینجا سوال پیش بیاید چطور کار باکیفیت ارائه بدهیم وقتی هنوز مشتری نداریم و سفارش نگرفته‌ایم؟ شخص شما باید معرف کار و حرفه‌تان باشید برای خودتان بدوزید و بپوشید. مهارت و دقت شما به عنوان یک خیاط مورد توجه قرار می‌گیرد، پس بهترین پوشاکی که برای خودتان دوخته‌اید، بپوشید. دستمزد را باید براساس منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید تعیین کنید می‌توان در این باره از دوزندگی‌های محل زندگی‌تان بپرسید. چند مورد که در هنگام تعیین مبالغ باید حتما به خاطر داشته باشید: شما علاوه بر این‌که مهارت دوزندگی را بلدید، دارید از دستگاهتان نیز استفاده می‌کنید و به صورت دوره‌ای باید به آن رسیدگی کنید. علاوه‌بر چرخ خیاطی لوازم دیگری چون نخ، سوزن و .. وجود دارد که باید آن‌ها را تهیه کنید و طبیعتا هزینه‌هایی را در بر دارد. وقتی خیاطی می‌کنید به چشمان و ستون مهره‌ها علی‌الخصوص مهره‌های گردن فشار وارد می‌شود. تمرینات ورزشی را هرگز فراموش نکنید. برای کاهش آسیب به چشمان‌تان باید به صورت دوره‌ای به چشم‌پزشک مراجعه کنید.

۴- طراحی و کارهای دستی

کسب و کار خانگی و انواع آن

یکی از فعالیت‌هایی که مورد توجه خانم‌های جوان است، ساخت زیورآلات، گل سر، تل، کش مو و ساخت دریم‌کچر است. برای ساخت دستبند، تل، گل سر و کش مو می‌توان از مدل‌های موجود در اینترنت ایده گرفت علاوه بر این نگاه کردن به کارهای دیگران باعث می‌شود تا افراد تازه‌کار در این عرصه به سلیقه مخاطبان پی ببرند و در نهایت طرح‌های جدیدتری ارائه دهند. ایده‌پردازی‌ها به ذوق و علاقه شخص بستگی دارد. مثلا دربرخی صفحات مجازی از ایسنتاگرام دیده می‌شود که زیورآلات با انواع فلزات، چوب یا مهره‌های شیشه‌ای یا سنگ ساخته می‌شود. برای تعیین مبالغ باید در نظر بگیرید که شما برای ساخت محصولاتتان باید مواد اولیه اعم از فلزات یا چوب، پارچه، کش مناسب، تل و کلیپس ساده تهیه کنید، پس باید جوری قیمت‌گذاری کنید که سود دوجانبه باشد. تاج و گیره سر عروس نیز از محصولات جذابی است که برخی صاحبان کسب و کار خانگی به ساختن آن اقدام می‌کنند. برای ساخت دریم‌کچرها می‌توان از ویدیوهای آموزش که در اینترنت وجود دارد استفاده کرد. دریم‌کچرها در مدل‌های گوناگون و ابعاد مختلفی ساخته می‌شوند و بسیار مورد توجه مردم است. در اینستاگرام صفحه‌ای بسازید و با تهیه محتوایی جذاب از هنرتان، فروش خوبی را شروع کنید. از سایت دیوار نیز می‌توانید برای فروش محصولات خود استفاده کنید.

۵- آرایشگری

کسب و کار خانگی و انواع آن

آرایشگری نیز حرفه‌ای پرطرفدار محسوب می‌شود، هم از جهت علاقه‌مندانی که این حرفه را آموزش می‌بینند و درنهایت خدماتی ارائه می‌دهند هم از جهت استقبال مردم در جامعه. برای آرایشگری با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهید، باید فضای کافی برای ارائه خدمات وجود داشته باشد. خدمات کوتاهی مو، رنگ و خدمات آرایشی از معمول‌ترین خدماتی است که آرایشگران صاحب این نوع کسب و کارها به آن می‌پردازند. برای ارائه هرچه بهتر خدمات، باید از محصولات مرغوب و با کیفیت استفاده نمود. اما همیشه در نظر داشته باشید فعالیت‌های شما علاوه‌بر رضایت مشتری باید رضایت خودتان را نیز به همراه داشته باشد. با توجه به منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید خدمات ارائه ‌دهید. مبالغ را براساس همان منطقه تنظیم کنید. در نظر داشته باشید که برای انجام کارهای آرایشگری بیشتر افراد مایل هستند تا به نزدیک‌ترین نقطه به منزلشان مراجعه کنند؛ پس بهتر است خدماتی را ارائه دهید که مورد توجه افراد در نزدیکی شما باشد. چطور متوجه شویم مردم آن منطقه چه خدماتی را از ما انتظار دارند؟ باید صبر کنید، در طی زمان مشخص می‌شود مردم چه خدماتی را از شما انتظار دارند.

۶- طراحی لوازم تزئینی و مناسبتی

کسب و کار خانگی و انواع آن

در بعضی از کسب و کارها صاحبان کار به تهیه و آماده‌سازی خنچه عقد، هدایایی که عروس و داماد به یادگار به مهمانان می‌دهند، لوازم تزئین ماشین عروس می‌پردازند. شاید بتوان گفت این شغل خانگی به شدت احتیاج به فضا دارد. هرچند که بستگی به سایز محصولات دارد اما باید این نکته را در نظر گرفت که این وسایل از اول آماده نیستند. در ابتدا تعدادی سبد و توپ پارچه و تور و دیگر لوازم مورد استفاده دیده می‌شود. برای این که کسب و کارتان را به افراد معرفی کنید می‌توانید در صفحات مجازی مثل اینستاگرام صفحه‌ای ایجاد کنید و خدماتتان را در آن‌جا به کاربران معرفی کنید. حتی می‌توانید سفارشاتی برای بازار بگیرید که در آن صورت احتیاج به همکاران بیشتری خواهید داشت با گذر زمان شناخته خواهید شد نگران نباشید.

نتیجه گیری

اغلب برای ارائه خدمات کسب و کارهای خانگی افراد در شبکه‌های اجتماعی محبوبی مانند اینستاگرام صفحاتی ایجاد می‌کنند. حال در این صفحات شما می‌توانید کاربران را با حرفه‌تان آشنا نموده و نمونه کارها را به نمایش بگذارید. مسیرهای ارتباطی با مشتریان را مشخص کنید. اگر مایلید می‌توانید آدرس ایمیلتان را نیز اضافه کنید. اگر صاحب شغلی نظیر آرایشگری هستید می‌توانید آدرس محل زندگی یا دفترکارتان را در قسمت مربوطه در اختیار کاربران بگذارید. این روزها ارائه خدمات و فروش به صورت آنلاین بسیار همه‌گیر و تاثیرگذار شده‌است. باتوجه به تخصصی که دارید کانال تبلیغاتی خود را انتخاب کنید. سایت‌های کاریابی در حوزه فریلنسری مانند پونیشا، جابینجا، ایران‌تلنت و… می‌تواند به شما برای گرفتن پروژه و درآمدزایی کمک شایانی کند. هم‌چنین از پلتفرم‌های اینترنتی مخصوص خرید و فروش مثل دیوار، شیپور و … نیز برای افزایش فروش محصولات و از اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی نیز برای طراحی برندینگ و دیده‌شدن کارهایتان استفاده کنید. استفاده درست از کانال‌های تبلیغاتی همه در نهایت به فروش و دیده‌شدن بهتر و درآمدزایی شما کمک شایانی می‌کند.

The post ۶ ایده کسب و کار خانگی با درآمد بالا appeared first on خانه سرمایه.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.