کد خبر : 215446
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 بهمن 1402 - 16:30
دیدگاه‌ها برای ۶۷۴ میلیون دلار از رمزارزهای سرقتی در سال ۲۰۲۳ از هکرها پس گرفته شدند! بسته هستند

۶۷۴ میلیون دلار از رمزارزهای سرقتی در سال ۲۰۲۳ از هکرها پس گرفته شدند!

۶۷۴ میلیون دلار از رمزارزهای سرقتی در سال ۲۰۲۳ از هکرها پس گرفته شدند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه شرکت امنیت بلاکچین پک‌شیلد (PeckShield) داده‌هایی را منتشر کرده که میزان دارایی‌های از دست رفته در نتیجه هک‌ها و کلاهبرداری‌های سال ۲۰۲۳ را مشخص می‌کنند. به گفته این شرکت، طی سال گذشته، ۲.۶۱ میلیارد دلار به واسطه هک‌ها از دست رفته است. به گزارش پک‌شیلد، این میزان در مقایسه با سال

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت امنیت بلاکچین پک‌شیلد (PeckShield) داده‌هایی را منتشر کرده که میزان دارایی‌های از دست رفته در نتیجه هک‌ها و کلاهبرداری‌های سال ۲۰۲۳ را مشخص می‌کنند. به گفته این شرکت، طی سال گذشته، ۲.۶۱ میلیارد دلار به واسطه هک‌ها از دست رفته است. به گزارش پک‌شیلد، این میزان در مقایسه با سال ۲۰۲۲ (حدود ۳.۶ میلیارد دلار)، ۲۷.۷۸ درصد کاهش داشته است.
این شرکت امنیتی همچنین تاکید کرد که بیش از ۶۷۴ میلیون دلار از بیش از ۶۰۰ هک بازیابی شده که معادل ۲۵ درصد از دارایی‌های سرقت شده است. مقدار دارایی‌های بازیابی‌شده نسبت به سال ۲۰۲۲ (حدود ۱۳۳ میلیون دلار) افزایش قابل‌توجهی داشته است. به گفته تیم امنیتی پک‌شیلد، بازیابی بیشتر این وجوه ناشی از مذاکرات فعال‌تر با هکرها و افزایش برنامه‌های باگ‌بانتی (ارائه پاداش به کشف‌کنندگان باگ) بوده است.

پک‌شیلد همچنین عنوان کرد که همکاری صرافی‌های متمرکز، شرکت تتر و مجریان قانون برای مسدود کردن وجوه در زمان شناسایی هم می‌تواند منجر به بازیابی وجوه شده باشد.
در حالی که برخی استدلال می‌کنند که پیشرفت‌های امنیتی در بخش دیفای منجر به کاهش میزان سرقت در سال ۲۰۲۳ شده است، پک‌شیلد تاکید کرد که این بخش همچنان هدف اصلی هک‌ها و کلاهبرداری‌ها است.
در ۴ ژانویه، رونگویی گو (Ronghui Gu)، یکی از بنیانگذاران پروتکل سرتیک (CertiK) بیان داشت که در سال ۲۰۲۳ پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه امنیت بلاکچین حاصل شد. با این وجود، پک‌شیلد تاکید کرد که ۶۷ درصد از ضررها در سال ۲۰۲۳ مربوط به حوزه دیفای بوده و تنها ۳۳ درصد از آنها برای بخش مالی متمرکز گزارش شده است. این شرکت همچنین گزارش داد که ۵۸ درصد از وجوه در پی هک و ۴۲ درصد در نتیجه کلاهبرداری از دست رفته‌اند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته ۶۷۴ میلیون دلار از رمزارزهای سرقتی در سال ۲۰۲۳ از هکرها پس گرفته شدند! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.