کد خبر : 104446
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 مهر 1400 - 9:30

۳ معیار کلیدی که می‌تواند قیمت اتریوم را به ۶ هزار دلار برساند

۳ معیار کلیدی که می‌تواند قیمت اتریوم را به ۶ هزار دلار برساند

۳ معیار کلیدی که می‌تواند قیمت اتریوم را به ۶ هزار دلار برسانداتریوم دو روز پیش توانست مقاومت کلیدی ۳,۰۰۰ دلاری را پشت سر بگذارد. اکنون معیارهای کلیدی وجود دارد که نشان می‌دهد اتریوم می‌تواند در ماه‌های آینده قیمت خود را به ۶,۰۰۰ دلار برساند.
به گزارش کوین تلگراف، اتریوم می‌تواند در ماه‌های آینده قیمت خود را دو برابر کند و این پتانسیل صعودی به لطف تلاقی شاخص‌های حمایتی تکنیکال و فاندامنتال به وجود آمده است.
قیمت اتریوم روز جمعه بیش از ۹ درصد افزایش یافت و برای اولین بار در ۱۰ روز گذشته توانست خود را به نزدیکی ۳,۳۳۰ دلار برساند. این حرکت صعودی هم‌زمان با جهش قیمت دیگر ارزهای مطرح بازار، از جمله بیت کوین شکل‌ گرفت. در جمعه‌ای که گذشت بیت کوین رشدی ۹.۵ درصدی را تجربه کرد و توانست برای اولین بار در ۱۰ روز گذشته از ۴۸,۰۰۰ دلار عبور کند.
هم‌بستگی اتریوم و بیت کوین در برابر تورم آمریکاجهش روز جمعه بازار ارزهای دیجیتال در حالی اتفاق افتاد که وزارت بازرگانی ایالات متحده گزارشی را درباره «هزینه‌های مصرف‌کننده» منتشر کرد. هزینه‌های مصرف‌کننده به‌طور کلی به مبلغ تمام‌شده‌ای اشاره دارد که افراد و خ..

۳ معیار کلیدی که می‌تواند قیمت اتریوم را به ۶ هزار دلار برساند

اتریوم دو روز پیش توانست مقاومت کلیدی ۳,۰۰۰ دلاری را پشت سر بگذارد. اکنون معیارهای کلیدی وجود دارد که نشان می‌دهد اتریوم می‌تواند در ماه‌های آینده قیمت خود را به ۶,۰۰۰ دلار برساند.

به گزارش کوین تلگراف، اتریوم می‌تواند در ماه‌های آینده قیمت خود را دو برابر کند و این پتانسیل صعودی به لطف تلاقی شاخص‌های حمایتی تکنیکال و فاندامنتال به وجود آمده است.

قیمت اتریوم روز جمعه بیش از ۹ درصد افزایش یافت و برای اولین بار در ۱۰ روز گذشته توانست خود را به نزدیکی ۳,۳۳۰ دلار برساند. این حرکت صعودی هم‌زمان با جهش قیمت دیگر ارزهای مطرح بازار، از جمله بیت کوین شکل‌ گرفت. در جمعه‌ای که گذشت بیت کوین رشدی ۹.۵ درصدی را تجربه کرد و توانست برای اولین بار در ۱۰ روز گذشته از ۴۸,۰۰۰ دلار عبور کند.

هم‌بستگی اتریوم و بیت کوین در برابر تورم آمریکا

جهش روز جمعه بازار ارزهای دیجیتال در حالی اتفاق افتاد که وزارت بازرگانی ایالات متحده گزارشی را درباره «هزینه‌های مصرف‌کننده» منتشر کرد. هزینه‌های مصرف‌کننده به‌طور کلی به مبلغ تمام‌شده‌ای اشاره دارد که افراد و خانوارها برای استفاده از کالا و خدمات می‌پردازند.

این گزارش نشان می‌دهد که شاخص هزینه مصرف شخصی (PCE)، که از آن با عنوان معیار ترجیحی بانک مرکزی آمریکا برای نرخ تورم یاد می‌شود، در ماه اوت (مرداد) رشدی ۰.۳ درصدی داشته و در مقایسه با سال گذشته ۳.۶ درصد افزایش یافته است. با توجه به این داده‌ها می‌توان گفت که نرخ تورم محوری آمریکا به بالاترین سطح خود در ۳۰ سال گذشته رسیده است.

معامله‌گران کوتاه‌مدت تمایل دارند بیت کوین را به‌عنوان سپری در برابر تورم معرفی کنند و این موضوع واکنش بازار بیت کوین به افزایش هزینه‌های مصرف‌کننده در آمریکا را توجیه می‌کند.

داده‌های وب‌سایت کریپتو واچ (CryptoWatch) نشان می‌دهد که هم‌بستگی بین عملکرد قیمتی اتریوم و بیت کوین در ۳۰ روز گذشته ۸۹ درصد بوده است و این یعنی اتریوم تقریباً پابه‌پای بیت کوین پیش‌ رفته است.

مقایسه نوسانات قیمت بیت کوین و اتریوم

دانشگاه میشیگان (Michigan) بین ۲۵ اوت (۳ شهریور) تا ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) نظرسنجی‌ای را برگزار کرد که نشان می‌دهد پیش‌بینی بلندمدت مصرف‌کنندگان آمریکایی برای نرخ تورم به ۳ درصد رسیده است. گفتنی است که این رقم بالاترین نرخ در یک دهه گذشته است.

نتایج این نظرسنجی برخلاف نظرات جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس بانک مرکزی آمریکا، است. او که افزایش نرخ تورم ماهانه را گذرا توصیف کرده است، در نشست اخیر سنا اعلام کرد هزینه‌های مصرف‌کنندگان آمریکایی که اخیراً افزایش یافته، ممکن است حداقل تا سال آینده دست‌نخورده باقی بماند.

در نتیجه می‌توان گفت که افزایش فشار تورم می‌تواند دلیلی برای خریداران باشد تا برای مقابله با تورم در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند. مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیرعامل مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، هم اخیراً به شرکت‌های بزرگ پیشنهاد کرده است که نقدینگی موجود در خزانه خود را به بیت کوین تبدیل کنند.

مایکرواستراتژی اکنون حدود ۰.۵ درصد از حجم در گردش بیت کوین را در اختیار دارد که با در نظر گرفتن قیمت‌های فعلی ارزشی حدود ۶ میلیارد دلار دارد.

اصل عرضه و تقاضا

به‌روزرسانی شبکه اتریوم در ۵ اوت (۱۴ مرداد) چشم‌اندازی صعودی به بازار این ارز دیجیتال داده و این چشم‌انداز صعودی وابسته به اصل عرضه و تقاضا است.

هاردفورک لندن یک طرح بهبودی جدید را با عنوان «EIP-۱۵۵۹» به شبکه اتریوم اضافه کرده است که در آن بخشی از کارمزدهای شبکه به‌عنوان کارمزد پایه در نظر گرفته شده و سوزانده می‌شود. داده‌های تازه نشان می‌دهد که تاکنون ۴۱۰,۴۰۴ اتریوم، معادل ۱.۳۲ میلیارد دلار، برای همیشه از چرخه شبکه خارج شده است.

اتریوم اکنون در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای انتقال سازوکار اجماع خود از اثبات کار به اثبات سهام است. به همین خاطر یک استخر سهام‌گذاری راه‌اندازی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد برای مدت مشخصی ۳۲ واحد اتریوم در قراردادهای هوشمند اثبات سهام قفل کنند و با دریافت پاداش، موجودی اتریوم خود را افزایش دهند.

حجم اتریوم‌های سهام‌گذاری شده در قراردادهای هوشمند نسخه دوم اتریوم تاکنون از حدود ۱۱,۵۰۰ واحد در نوامبر ۲۰۲۰ (آبان ۹۹) به ۷.۸۲ میلیون واحد رسیده است. گفته می‌شود که ۷.۸۲ میلیون اتریوم سهام‌گذاری‌شده موقتاً از چرخه شبکه این ارز دیجیتال خارج شده‌اند.

نمودار حجم واحدهای سهام‌گذاری‌شده در نسخه دوم اتریوم

از طرفی دیگر، موجودی اتریوم صرافی‌های ارز دیجیتال به پایین‌ترین سطح تاریخ خود رسیده است. داده‌های وب‌سایت تحلیلی کریپتو کوانت (CryptoQuant) نشان می‌دهد که در حال حاضر تنها ۱۸.۱ میلیون اتریوم در صرافی‌ها قرار دارد و این در حالی است که موجودی اتریوم سال گذشته پلتفرم‌های معاملاتی ۲۳.۷۳ میلیون واحد بوده است.

نمودار موجودی اتریوم صرافی‌های ارز دیجیتال

کاهش موجودی اتریوم صرافی‌های ارز دیجیتال نشان می‌دهد که معامله‌گران احتمالاً ترجیح می‌دهند به‌جای آنکه اتریوم‌های خود را بفروشند آنها را نزد خود نگه دارند. از آنجایی که ممکن است سرمایه‌گذاران جدید در ادامه با کاهش عرضه مواجه شوند، اتریوم این شانس را دارد که ارزشمندتر از گذشته شود.

لارک دیویس (Lark Davis)، تحلیل‌گر مطرح بازار ارزهای دیجیتال، گفته است:

با اجرای طرح EIP-1559 عرضه کل اتریوم احتمالاً در ۱۲۰ میلیون واحد به اوج خود می‌رسد و در ادامه کمتر و کمتر و کمتر می‌شود. در همین حال تقاضا افزایش می‌یابد و مطمئناً این یعنی [قیمت] بالاتر می‌رود.

الگوی فنجان و دسته

کاهش عرضه و به‌دنبال آن افزایش تقاضا به‌عنوان پشتوانه‌ای برای قیمت اتریوم عمل می‌کند. شکل‌گیری الگوی فنجان و دسته در نماهای بلندمدت بازار اتریوم هم نشان از جهش صعودی قیمت دارد.

فنجان و دسته یک الگوی صعودی است که مانند نمودار زیر از یک بخش گرد (فنجان) و یک کانال نزولی (دسته) تشکیل شده است. هدف این الگو معمولاً به‌اندازه فاصله بین کف و سقف فنجان است، به این معنی که قیمت با خروج از کانال نزولی به اندازه ارتفاع فنجان افزایش می‌یابد.

نمودار قیمت اتریوم (الگوی فنجان و دسته در نمای ۱ روزه بازار اتریوم/ دلار)

با توجه به اینکه مقاومت این الگوی در نزدیکی سطح ۴,۰۰۰ دلار قرار گرفته است، شکسته‌شدن این سطح می‌تواند قیمت اتریوم را به ۶,۰۰۰ دلار برساند که تقریباً دو برابر قیمت فعلی است.

۳ معیار کلیدی که می‌تواند قیمت اتریوم را به ۶ هزار دلار برساند

در این باره بیشتر بخوانید

  • یک تحلیل‌گر: سقوط قیمت اتریوم به ۳۵۰ دلار فرصت مناسبی برای خرید ایجاد کرده است
  • قیمت اتریوم به بالاترین سطح دو سال اخیر رسید
  • رشد شدید آلت کوین‌ها همزمان با ثبات قیمت بیت کوین
  • موجودی اتریوم صرافی‌ها به کمترین میزان در یک ماه اخیر رسید؛ ۳ دلیل برای این اتفاق
  • قیمت اتریوم برای اولین بار طی ۳ ماه گذشته از ۳,۰۰۰ دلار عبور کرد

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.