کد خبر : 120262
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آذر 1400 - 11:15

۲ معیار کلیدی که نشان می‌دهد قیمت بیت کوین از این پایین‌تر نخواهد رفت

۲ معیار کلیدی که نشان می‌دهد قیمت بیت کوین از این پایین‌تر نخواهد رفت

۲ معیار کلیدی که نشان می‌دهد قیمت بیت کوین از این پایین‌تر نخواهد رفتفعالیت معامله‌گران حرفه‌ای بازار بیت کوین نشان می‌دهد که پس از سقوط هفته گذشته قیمت، اکنون احساس ترس در بازار به پایان رسیده است. ۲ معیار کلیدی مرتبط با بازارهای مشتقه بیت کوین هم این موضوع را تأیید می‌کنند.
به گزارش کوین تلگراف، از زمان سقوط قیمت‌ها در ۴ دسامبر (۱۳ آذر)، بیت کوین هموار تلاش کرده است تا حمایت ۴۷,۵۰۰ دلاری را حفظ کند. سقوط و حشتناک ابتدای هفته گذشته سبب شد تا ۸۴۰ میلیون دلار موقعیت معاملاتی لانگ (خرید) در بازار قراردادهای آتی بیت کوین لیکویید شود. این سقوط پس از کشف گونه جدید ویروس کرونا، یعنی اومیکرون اتفاق افتاد و کمی بعد اعلام شد که نرخ تورم در آمریکا به اوج خود در ۴۰ سال گذشته رسیده است.
نمودار قیمت بیت کوین (نمای ۱ روزه بازار بیت کوین/ دلار)ممکن است سرمایه‌گذاران تازه‌وارد از سقوط ۲۶ درصدی قیمت در طول یک ماه گذشته ترسیده باشند، اما نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران فرصت‌طلبی مانند شرکت مایکرواستراتژی از این موقعیت برای افزایش موجود بیت کوین خود استفاده کردند. مایکرواستراتژی در ۹ دسامبر (۱۸ آذر) اعلام کرد که..

۲ معیار کلیدی که نشان می‌دهد قیمت بیت کوین از این پایین‌تر نخواهد رفت

فعالیت معامله‌گران حرفه‌ای بازار بیت کوین نشان می‌دهد که پس از سقوط هفته گذشته قیمت، اکنون احساس ترس در بازار به پایان رسیده است. ۲ معیار کلیدی مرتبط با بازارهای مشتقه بیت کوین هم این موضوع را تأیید می‌کنند.

به گزارش کوین تلگراف، از زمان سقوط قیمت‌ها در ۴ دسامبر (۱۳ آذر)، بیت کوین هموار تلاش کرده است تا حمایت ۴۷,۵۰۰ دلاری را حفظ کند. سقوط و حشتناک ابتدای هفته گذشته سبب شد تا ۸۴۰ میلیون دلار موقعیت معاملاتی لانگ (خرید) در بازار قراردادهای آتی بیت کوین لیکویید شود. این سقوط پس از کشف گونه جدید ویروس کرونا، یعنی اومیکرون اتفاق افتاد و کمی بعد اعلام شد که نرخ تورم در آمریکا به اوج خود در ۴۰ سال گذشته رسیده است.

نمودار قیمت بیت کوین (نمای ۱ روزه بازار بیت کوین/ دلار)

ممکن است سرمایه‌گذاران تازه‌وارد از سقوط ۲۶ درصدی قیمت در طول یک ماه گذشته ترسیده باشند، اما نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران فرصت‌طلبی مانند شرکت مایکرواستراتژی از این موقعیت برای افزایش موجود بیت کوین خود استفاده کردند. مایکرواستراتژی در ۹ دسامبر (۱۸ آذر) اعلام کرد که ۱,۴۳۴ بیت کوین جدید خریده است و موجودی خود را به ۱۲۲,۴۷۸ واحد افزایش داده است.

به گفته برخی از تحلیل‌گران، عامل اصلی سقوط اخیر بیت کوین ترس ناشی از ورشکستی شرکت اورگرند (Evergrande)، غول صنعت املاک چین، است که در ۹ دسامبر (۱۸ آذر) برای اولین بار مشخص شد یکی از بدهی‌های دلاری خود را پرداخت نکرده است. تاریخ سررسید ۱.۱ میلیارد دلار قرارداد اختیار معامله (Option) بیت کوین در ۱۰ دسامبر (۱۹ اذر) بود که به عقیده کارشناسان این موضوع هم می‌تواند نکته تأثیرگذاری باشد؛ چون معامله‌گرانی که قرارداد اختیار فروش ثبت کرده بودند، در این روز ۳۰۰ میلیون دلار از موقعیت‌های معاملاتی خود سود کردند.

معامله‌گران حرفه‌ای همچنان صعودی هستند

در بازارهای مارجین (Margin) معامله‌گران این امکان را دارند تا با قرض‌گرفتن استیبل کوین یا ارزهای دیگر از صرافی‌ها، بیشتر از موجودی خود ارز دیجیتال بخرند و با اهرم (ضریب) معامله کنند. معامله‌گران حرفه‌ای بازار مارجین زمانی که بیت کوین از صرافی قرض می‌گیرند، از آن به‌عنوان وجه ضمانت در موقعیت‌های شورت (فروش) استفاده می‌کنند و این یعنی اگر قیمت در ادامه سقوط کند، آنها سود خواهند کرد.

به همین خاطر برخی از تحلیل‌گران مقدار بیت کوین و استیبل کوین‌های قرض‌گرفته‌شده در بازار مارجین صرافی‌ها را رصد می‌کنند تا بتوانند ارزیابی کنند که دیدگاه سرمایه‌گذاران بیشتر صعودی است یا نزولی. جالب اینجاست که معامله‌گران بازار مارجین صرافی بیت فینکس (Bitfinex) پیش از سقوط قیمت‌ها در ۴ دسامبر (۱۳ آذر)، میزان موقعیت‌های معاملاتی لانگ خود را کاهش داده بودند.

مقایسه قیمت و درصد موقعیت‌های لانگ بیت کوین در بازار مارجین بیت فینکس

همچنین بخوانید: راهنمای معاملات مارجین (مارجین تریدینگ) برای بیت کوین

همان طور که از تصویر بالا پیداست، این شاخص موقعیت خود را بالای سطح ۹۰ درصد حفظ کرده است که یعنی تنها ۱۰ درصد از وجوه قرض‌گرفته‌شده از بیت فینکس مربوط به استیبل کوین‌ها بوده است. علاوه بر این، ۲۴ ساعت پس از سقوط قیمت‌ها، میزان موقعیت‌های لانگ بیت کوین تا ۹۴ درصد رشد کرده است. این یعنی حتی اگر سرمایه‌گذاران از سقوط قیمت غافل‌گیر شده باشند، بیشترشان در جریان این نوسانات موقعیت معاملاتی خود را حفظ کرده‌اند.

برای پی‌بردن به این موضوع که آیا این حرکت تنها مختص به بازارهای مارجین بوده است یا خیر، باید سری هم به بازار قراردادهای اختیار معامله بیت کوین بزنیم. شاخص دلتای چولگی ۲۵ درصد موقعیت‌های معاملاتی اختیار خرید و فروش را با یکدیگر مقایسه می‌کند. زمانی که احساس ترس بازار را فراگرفته باشد و پریمیوم قراردادهای اختیار فروش از قرارداد‌های اختیار خرید با ریسک مشابه بیشتر شود، این شاخص وارد ناحیه مثبت خواهد شد. پریمیوم در بازار قراردادهای اختیار معامله به هزینه اشاره دارد که معامله‌گران برای ثبت قرارداد اختیار خرید یا فروش باید بپردازند.

از سوی دیگر، زمانی که فعالان بازار احساساتی صعودی دارند، شاخص دلتای چولگی ۲۵ درصد وراد ناحیه منفی می‌شود. قرارگرفتن این شاخص بین مثبت ۸ و منفی ۸ درصد هم معمولاً خنثی در نظر گرفته می‌شود.

شاخص دلتای چولگی ۲۵ درصد بیت کوین

پیش از سقوط قیمت بیت کوین در ۴ دسامبر (۱۳ آذر)، شاخص دلتای چولگی ۲۵ درصد در نزدیکی سطح ۶ درصد نوسان می‌کرد که ناحیه‌ای خنثی در نظر گرفته می‌شود. ۳ روز بعدی اما با رسیدن این شاخص به ۱۰ درصد، دیده شده که فعالان بازار قراردادهای اختیار معامله و نهنگ‌های بیت کوین تا حدی دچار ترس شده‌اند. در حال حاضر این شاخص در سطح ۳ درصد و ناحیه خنثی قرار دارد.

شاخص‌ موقعیت‌های لانگ بیت کوین در بازار مارجین صرافی بیت فینکس و شاخص دلتای چولگی ۲۵ درصد که یکی از معیارهای اصلی سنجش ریسک در بازار قراردادهای اختیار معامله است، نشان می‌دهد که در بازارهای مشتقه اضطراب زیادی وجود ندارد. با توجه به اینکه معامله‌گران حرفه‌ای بیشتر در این بازارها فعال هستند، می‌توان این پیش‌بینی را پذیرفت که قیمت بیت کوین در اوایل سال ۲۰۲۲ به اوج تاریخی جدیدی خواهد رسید.

۲ معیار کلیدی که نشان می‌دهد قیمت بیت کوین از این پایین‌تر نخواهد رفت

در این باره بیشتر بخوانید

  • بیت کوین برای ادامه روند صعودی خود باید از چه مقاومتی عبور کند؟
  • آدام بک: بحران اقتصادی قیمت بیت کوین را به ۳۰۰,۰۰۰ دلار می‌رساند، حتی بدون شرکت‌های سرمایه‌گذاری
  • نوسانات بیت کوین به بالاترین حد در سال ۲۰۲۱ رسید؛ تعیین قیمت هدف ۱۵,۰۰۰ دلاری
  • تحلیل‌گران بیت کوین: به سطح ۳۷,۵۰۰ دلار توجه کنید
  • بیت کوین و اتریوم بالاترین رشد روزانه در یک هفته گذشته را تجربه کردند

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.