کد خبر : 208115
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 شهریور 1401 - 15:40
دیدگاه‌ها برای کیف پول اختصاصی با امنیت ارز دیجیتال بسته هستند

کیف پول اختصاصی با امنیت ارز دیجیتال

کیف پول اختصاصی با امنیت ارز دیجیتال

پیدا کردن یک کیف پول ایمن برای ذخیره ارزهای دیجیتال، می‌تواند دغدغه هر کسی که تازه وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده باشد. اگر تا الان دنبال صرافی‌ ارز دیجیتال معتبر گشته باشید حتما با صرافی ارز دیجیتال والکس مواجه شده‌اید. در این مطلب با ما همراه باشید تا به توضیح مختصری در مورد کیف پول

پیدا کردن یک کیف پول ایمن برای ذخیره ارزهای دیجیتال، می‌تواند دغدغه هر کسی که تازه وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده باشد. اگر تا الان دنبال صرافی‌ ارز دیجیتال معتبر گشته باشید حتما با صرافی ارز دیجیتال والکس مواجه شده‌اید. در این مطلب با ما همراه باشید تا به توضیح مختصری در مورد کیف پول ارز دیجیتال بپردازیم و ضمن معرفی صرافی والکس به عنوان امن‌ترین صرافی ایرانی، با تفاوت‌های کیف پول ارز دیجیتال و کیف پول صرافی آشنا می‌شوید.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال (cryptocurrency wallet) از جهاتی شبیه به کیف پول فیزیکی و حساب بانکی شماست. پول‌هایتان را در کیف پول حمل می‌کنید یا در یک حساب بانکی آن‌ها را نگه می‌دارید. کیف پول ارز دیجیتال هم توکن‌های شما را ذخیره می‌کند و آن‌ها را ایمن نگه می‌دارد. همچنین امکان انتقال و دریافت ارز دیجیتال را به شما می‌دهد.

کلیدهای خصوصی و عمومی

جنبه مهم دیگری از کیف پول ارز دیجیتال وجود دارد و آن هم کلید‌ خصوصی و عمومی است. این کلید‌ها به شما در کنترل و همچنین عملکرد کیف پول کمک می‌کنند. با کلید خصوصی می‌توانید تراکنش انجام دهید، به این معنی که در زمان خرج کردن ارزهای دیجیتال، کلید خصوصی مثل یک رمز کارت بانکی عمل می‌کند و بدون داشتن کلید خصوصی هیچ تراکنشی در کیف پولتان صورت نمی‌گیرد. امنیت و سری بودن کلید خصوصی آنقدر مهم و حیاتی است که اگر کسی به آن دسترسی پیدا کند، می‌تواند تمام دارایی کیف پولتان را بردارد و امکان پیگیری و بازیابی ندارید. از سوی دیگر، کلید عمومی مثل شماره حساب بانکی شماست و برای دریافت ارز دیجیتال از سایر کاربران استفاده می‌شود. کیف پول‌ها انواع مختلفی دارند که می‌توانید براساس نیازتان کیف پول مناسب انتخاب کنید و هیچ محدودیتی در داشتن چندین کیف پول ندارید. کیف پول‌ها به سه دسته نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و کاغذی تقسیم می‌شوند.

تفاوت بین کیف پول صرافی با کیف پول کریپتوکارنسی

حالا که با کیف پول ارز دیجیتال آشنایی کلی پیدا کردید نوع دیگری از کیف پول هم وجود دارد که به آن کیف پول صرافی می‌گویند. اساس کار این دو کیف پول مثل یکدیگر است اما کیف پول صرافی تفاوت‌هایی با کیف پول‌های غیرمتمرکز دارد. در ادامه ضمن معرفی کیف پول صرافی والکس به تفاوت‌هایی که کیف پول‌های صرافی با کیف پول‌های ارز دیجیتال دارند می‌پردازیم.

کیف پول صرافی والکس

خرید و فروش ارز دیجیتال تنها یک بخش از فعالیت در بازار کریپتوکارنسی است. امنیت اطلاعات و دارایی‌ شما در صرافی‌ بسیار مهم است. صرافی ارز دیجیتال والکس با ارائه کیف پول اختصاصی درون وب سایت و اپلیکیشن، امنیت دارایی‌ شما را تضمین می‌کند. در ضمن تمام دارایی‌ کاربران در والکس در کیف پول‌های سرد و آفلاین ذخیره می‌شوند و امکان از دست رفتن و یا هک شدن آن وجود ندارد.

ویژگی‌های کیف پول صرافی والکس

کیف پول‌ حضانتی

کیف پول‌های ارز دیجیتال غیر حضانتی هستند، یعنی دسترسی کامل کلید خصوصی را به کاربر خود می‌دهند. اما کیف پول صرافی‌ها حضانتی‌اند؛ با خرید ارز دیجیتال، به‌طور خودکار در کیف ‌پول‌ صرافی ذخیره می‌شود و صرافی کنترل کلیدهای خصوصی شما را در اختیار دارد. اکثر صرافی‌های معتبر مثل صرافی ارز دیجیتال والکس، سرمایه‌گذاری زیادی برای ایمن نگه‌داشتن کلیدهای خصوصی و در نتیجه دارایی‌های شما انجام می‌دهند، چون کلیدهای خصوصی چیزهایی هستند که ثابت می‌کنند شما در واقع مالک ارز دیجیتالی هستید که در صرافی خریداری کرده‌اید.

ذخیره‌سازی سرد

اکثر صرافی‌ها از ذخیره‌سازی گرم استفاده می‌کنند، یعنی مدام به اینترنت وصل هستند؛ این می‌تواند یک ضعف و در عین حال یک مزیت به حساب بیاید چون خطر هک شدن و سرقت از صرافی را بالا می‌برد و از طرف دیگر به تسهیل معاملات سریع‌تر کمک می‌کند. در نقطه مقابل ذخیره‌سازی سرد را داریم که فقط در زمان انجام تراکنش به اینترنت وصل می‌شود و بیشتر آفلاین است. این ویژگی در برابر هک بسیار ایمن‌تر عمل می‌کند، اما نقل و انتقالات ارز دیجیتال در ذخیره‌سازی سرد به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد. صرافی ارز دیجیتال والکس از روش سرد برای ذخیره‌سازی دارایی کاربران استفاده می‌کند. در این مورد کیف پول‌های سخت‌افزاری با کیف پول صرافی والکس شبیه به‌هم هستند.

سطح امنیت

معمولا کیف پول‌های صرافی امنیت کمتری نسبت به کیف پول‌های ارز دیجیتال دارد. اما صرافی والکس با رعایت پروتکل‌های امنیتی مثل تایید دو مرحله‌ای یا احراز هویت، سطح امنیت کیف پول صرافی را به شدت افزایش داده است.

کیف پول اختصاصی با امنیت ارز دیجیتال

نحوه برداشت از کیف پول صرافی والکس و زمان مناسب آن

برای جابجایی ارز دیجیتال خود، آدرس عمومی مقصد جایی که می‌خواهید وجوه خود را ارسال کنید در حساب صرافی ارز دیجیتال Wallex جای‌گذاری می‌کنید. قبل از ارسال مطمئن شوید که ارز دیجیتالی که ارسال می‌کنید با کیف پول مقصد مطابقت دارند. به طور مثال بیت‌کوین به آدرس کیف پول بیت‌کوین و اتر به آدرس کیف پول اتر می‌رود. در غیر این صورت تمام دارایی خود را از دست می‌دهید. اگر در زمینه انتقال ارز دیجیتال تازه‌کار هستید، توصیه می‌کنیم قبل از ارسال کل مبلغ، یک تراکنش آزمایشی کوچک انجام دهید تا با روند کار آشنا شوید.

صرف نظر از میزان ارز دیجیتال و نوع کیف پولی که انتخاب می‌کنید، بهتر است امنیت را در اولویت انتخاب کیف پولتان قرار دهید.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.