کد خبر : 210971
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1402 - 8:58
دیدگاه‌ها برای کولر گازی چی بخرم؟ بسته هستند

کولر گازی چی بخرم؟

کولر گازی چی بخرم؟

 .اگر شما نیز می خواهید برای خرید بهترین و به صرفه ترین  کولرگازی ها اقدام کنید خواندن این مقاله از ضروریات می باشد زیرا کامل ترین و مهم‌ترین اطلاعات را برای خرید در اختیار شما قرار داده است.  معرفی انواع کولر گازی و اجزای آن کولر گازی های امروزه با داشتن بهترین و با کیفیت

 .اگر شما نیز می خواهید برای خرید بهترین و به صرفه ترین  کولرگازی ها اقدام کنید خواندن این مقاله از ضروریات می باشد زیرا کامل ترین و مهم‌ترین اطلاعات را برای خرید در اختیار شما قرار داده است.

 معرفی انواع کولر گازی و اجزای آن

کولر گازی های امروزه با داشتن بهترین و با کیفیت ترین طراحی هر کدام به نوبه خود برای خرید مناسب اند اما چیزی که اهمیت دارد خرید بهترین کولر گازی با توجه به شرایط و موقعیت شما می باشد که باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید و مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

یکی از ویژگی های بارز در کولر گازی موتور آن می باشد که به دو دسته اینورتر و غیر اینورتر تقیسم می شود.در کولرهای اینورتر سیستم به نوعی طراحی شده که کمپرسور هیچ‌گاه کاملا از مدار خارج نمی‌شود تا برای روشن شدن دوباره جریان بالایی بخواهد بلکه دور حرکتی یا قدرت موتور به حدعقل خود خواهد رسید تا برای خنک کردن مجدد محیط نیاز به جریان بالایی برای استارت نباشد همچین تکنولوژی اینورتر باعث کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه قبض‌هایتان می‌شود و گاز مصرفی در این کولرها بسیار سردتر از گازهای مصرفی کولرهای قدیمی است.

در انتخاب کم مصرف ترین کولر گازی باید به موارد زیر توجه کرد:

فضای اتاق: اگر بخواهید قدرتمند ترین کولر گازی را انتخاب کنید کار اشتباهی انجام خواهید داد زیرا باید با توجه به فضا و اندازه اتاق خود مناسب ترین کولر را انتخاب کنید.یک کولر گازی قدرتمند برای یک اتاقکوچک مناسب نمی باشد زیرا بهره‌وری را کاهش می دهد و همچنین در کم کردن رطوبت و ایجاد هوایی مناسب برای اتاق شما به خوبی عمل نمی کند از طرفی دیگر باعث افزایش مصرف انرژی می شود.

کولر گازی چی بخرم؟

 

کنترل رطوبت و ایجاد هوایی معتدل: با توجه به آب و هوا و میزان گرمی و رطوبت منطقه ای که در آن زندگی می کنید انتخاب شما برای خرید کولر گازی تغییر می کند.

گرمایش و سرمایش: علاوه بر خنک کردن خانه در گرمای تابستان  می توانید در زمستان نیز فضای خانه‌ی خود را گرم و دلنشین کنید به گونه ای که هم خانه‌یتان گرم می شود و همچنین نسب به وسایل گرمایشی کم مصرف تر است.

 کمپرسور قطعه‌ای از کولر گازی است که با فشرده کردن گاز آن باعث افزایش فشار گاز می‌شود و نقش مهمی در کولر گازی ها ایجاد می کند. سه مدل کمپرسوری که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند از جمله:

کمپرسور پیستونی: ظرفیت کمپرسور پیستونی معمولا بین 16000 تا 37000 بی تی یو است. در این نوع کمپرسور از یک پیستون که داخل سیلندر است برای فشرده کردن مبرد استفاده می‌شود. از معایب این کمپرسور می توان به تولید صدای زیاد آن اره کرد.

کمپرسور اسکرول: به کمپرسور اسکرول، مارپیچی نیز می‌گویند. حرکت مخالف دو مارپیچ داخلی سبب فشرده شدن گاز می‌شود. این مدل بهترین کمپرسور موجود در کولر گازی ها می باشد و عملکرد بهتری دارد.

کمپرسور روتاری: کمپرسور روتاری را با ظرفیت‌های 6000 تا 35000 بی تی یو تولید می‌کنند. این نوع کمپرسورها صدای کمتری تولید می‌کنند و مصرف انرژی بهینه‌تری دارند. کمپرسور روتاری دارای مکانیزم جابجایی مثبت و از نوع چرخشی است.

کمپرسور روتاری جزو پر کاربردترین کمپرسور ها می باشد که بر روی اکثر کولر گازی ها قرار گرفته است برای مثالکولر گازی اینورتر جنرال شکار لبخنددارای کمپرسور با کیفیت روتاری می باشد و از بهترین عملکرد ها برخوردار است.

 مربوط به شرایط آب و هوایی می باشداگر می‌خواهید کولر گازی متناسب با نیازهای خود را انتخاب کنید، قبل از تصمیم نهایی حتما باید رده بندی کلاس‌های آب و هواییT1تاT3کمپرسور را بررسی کنید.

T1,T2, T3کلاس های انرژی

T1 :آب و هوایمعتدل، کولر گازی/ چیلر: 18 تا 43 درجه سانتی گراد، هیت پمپ: 7- تا 43 درجه سانتی گراد

T2 :آب و هوای خنک، کولر گازی/ چیلر: 10 تا 35 درجه سانتی گراد، هیت پمپ: 7- تا 35 درجه سانتی گراد

T3 : آب و هوای گرم، کولر گازی/ چیلر: 21 تا 52 درجه سانتی گراد، هیت پمپ: 7- تا 51 درجه سانتی گراد

کولر گازی ها در انواع شکل ها و طرح های مختلف در بازار موجود می باشند که دست شما را در انتخاب کردن باز کرده است و هر مدلی که مد نظرتان باشد را به راحتی می توانید انتخاب کنید.

کولر گازی اسپیلت:کولر گازی اسپلیت یا دو تیکه، به دو قسمت تقسیم می‌شود: یک قسمت برای داخل اتاق و دیگری خارج از آن که موتور یا کمپرسور آن است و در محیطی دورتر از محل نصب پنل قرار داده خواهد شد و در خارج از فضای داخلی خانه نصب می شود.

 کولر گازی چی بخرم؟

 

کولر گازی ایستاده: کولر گازی‌های ایستاده نسبت به بقیه کولرهای گازی کاربرد متفاوتی دارد. این نوع کولر گازی بیشتر در مکان‌های عمومی مثل فروشگاه‌ها، مساجد، ترمینال‌ها و… استفاده می‌شود.

کولر گازی پرتال:کولر گازی پرتابل (قابل حمل) بر خلاف کولر گازی اسپلیت از یک دستگاه تشکیل شده و قسمت بیرونی ندارد. این نوع کولر گازی با وجود اینکه از دیگر مدل‌های کولر گازی پر سروصداتر است ولی می‌تواند گرمترین اتاق‌ها را به خوبی خنک کند.

بهترین برند های کولر گازی:

کولر گازی گری:کولرهای گازی گری جزو بهترین کولرهای سطح بازار به شمار می آیند. همچنین کولرهای گازی گری موجود در خاورمیانه ساخت یک شرکت چند ملیتی و دارای قطعات آمریکایی و مونتاژ چین می باشند.  این کولرها دارای دو نوع اینورتردار و بدون اینورتر هستند که در ظرفیتهای متفاوت عرضه بازار شده اند. در کمپرسور آنها از موتورهای قدرتمند اسکرول و روتاری که جزو کارامدترین موتورهای جهان هستند، استفاده شده است. همچنین در تمامی کولرهای اینورتردار و اکثر کولرهای بدون اینورتر گری از گاز مبردR410aاستفاده شده است. این گاز در میان انواع گازهای مبرد، بهترین نوع محسوب شده و ثابت شده است که برخلاف سایر گازهای مبرد، از جملهR22، برای جو کره زمین هیچ گونه آلودگی ایجاد نمی کند. تمامی کولرهای گازی گری (به جز یکی دو مورد) دارای قابلیت سرمایش و گرمایش هستند، به عبارتی در چهار فصل سال می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

کولر گازی جنرال:کولرگازی جنرال شکار برندی تایلندی و با کیفیت که توانسته است نظرهای زیادی را به خود جلب کند.کولر گازی باکیفیت جنرال شکار در کشور چین مونتاز میشوند ولی با تکنولژی تایلند تولید میشوند. کولرگازی جنرال شکار لبخندی سالها در بازار ایران مورد استفاده قرار گرفته و از محبوبیت خاصی برخوردار بوده است.

پنل کولرگازی جنرال شکار در طرح لبخند ساخته شده و میتوانید با این خصوصیت از اصلی بودن جنس مطمئن شوید. طرح لبخندی این کولرگازی را نسبت به  دیگر مدل های کولرگازیمتمایز کرده است. و ظاهر شیک این مدل کولر گازی جنرال شکارباعث شده طرفداران زیادی را برای خود کسب کند.کولرگازی جنرال شکار لبخندی با داشتن قابلیت و فناوری های پیشرفته روز توانسته است که با دیگر کولر گازی ها در برند های معروف و گران قیمت در رقابت باشد. زیرا کولرگازی جنرال شکارهمانند برند های پرطرفدار مثل الجی سامسونگ و گری دارای قابلیتگاز مصرفی R410 میباشد.

گاز مصرفیR410 یکی از فنواری های پیشرفه در کولرگازی است این قابلیت باعث میشود که کمپرسور دوام بیشتری پیدا کند و در مصرف برق بیشتر صرفه جویی شود البته کولر گازی جنرال شکار مدل طرح لبخد برد اینورترDCندارد ولی مانند کولرگازی های دارای اینورتر از مصرف پایینی برخوردار است.

کولر گازی کریر:کولر گازی کریر ساخت آمریکا یکی از شرکت‌های معتبر در جهان است که دو مدل اینورتر و بدون اینورتر تولید می‌کند و تنوع سایزبندی زیادی هم دارد، که همین باعث می‌شود کاربران با نیازهای مختلف بتوانند از این برند خرید خود را انجام دهند. این مدل دارای قابلیت سرمایشی و گرمایشی عالی است و دیگر نگرانی برای یک تابستان خیلی گرم یا زمستان‌های طاقت‌فرسا نخواهید داشت. برندCarrierاگرچه آمریکایی است اما محصولاتش در چین ساخته می‌شود و از کیفیت بسیار عالی و عمر طولانی برخوردار می‌باشند.

سخن پایانی

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم برای خرید بهترین کولر گازی ها با بهترین عملکرد و کارایی باید فضای خود و منطقه ای که در آن زندگی می کنید را در نظر بگیرید و با توجه به آن بهترین انتخاب را داشته باشید و تا سالیان سال از محصول خود استفاده کنید. شما برای خرید بهترین کولر گازی ها و داشتن خریدی مطمئن می توانید از فروشگاه های اینترنتی مانند دیجی کالا ، زنبیل وشیکومال خرید کرده و از کیفیت و اصالت کالای خود اطمینان حاصل کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.