کد خبر : 113525
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آذر 1400 - 9:24

کمره‌ای در اختتامیه پنجمین دوره جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان: فعالیت پژوهشگران جوان امیدی برای سایر پژوهشگران محسوب می گردد

کمره‌ای در اختتامیه پنجمین دوره جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان: فعالیت پژوهشگران جوان امیدی برای سایر پژوهشگران محسوب می گردد

رئیس پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان گفت: برگزاری این جشنواره به خاطر حمایت از جوانان فرهیخته کشور است تا این افراد به جامعه معرفی شوند و دستاورد‌های علمی آن‌ها ارائه شود. به گزارش خبرنگار اقتصادی بورس تایمز، آیین اختتامیه پنجمین دوره جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، عصر روز سه‌ شنبه ۹ آذر ماه ۱۴۰۰،

رئیس پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان گفت: برگزاری این جشنواره به خاطر حمایت از جوانان فرهیخته کشور است تا این افراد به جامعه معرفی شوند و دستاورد‌های علمی آن‌ها ارائه شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی بورس تایمز، آیین اختتامیه پنجمین دوره جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، عصر روز سه‌ شنبه ۹ آذر ماه ۱۴۰۰، در محل تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.

محمود کمره‌ای، رئیس پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان

محمود کمره‌ای، رئیس پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، در حاشیه اختتامیه این جشنواره گفت: در این دوره از جشنواره از برگزیدگان برتر کشوری در حوزه‌های کسب و کاری و ایده‌های علمی تقدیر می‌شود.

وی افزود: برگزاری این جشنواره به خاطر حمایت از جوانان فرهیخته کشور است تا این افراد به جامعه معرفی شوند و دستاورد‌های علمی آن‌ها ارائه شود.

رئیس پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، در ادامه بیان داشت: فعالیت پژوهشگران جوان، امیدی برای سایر پژوهشگران محسوب می‌شود و انگیزه خروج از کشور را در بیان آن‌ها کمتر می‌کند.

کمره‌ای، با بیان اینکه این جشنواره در حوزه علوم پایه برگزار شده است، تاکید کرد: رشته‌های فیزیک، شیمی، ریاضی، زمین شناسی، زیست شناسی و امسال نیز نخستین بار در دو رشته ویروس کرونا و هوش مصنوعی پژوهشگران آثار خود را ارسال کردند.

رئیس پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، در پایان سخنان خود گفت: ۳۳۳ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که ۲۹ اثر در حوزه ایده‌های کسب و کاری و بقیه از آثار در حوزه ایده‌های علمی بوده است که در نهایت از ۱۸ اثر برگزیده تقدیر شد.

بنا به این گزارش، پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، از سوی دانشگاه تهران و در راستای حمایت از ایده‌های جوانان در پنج حوزه علوم پایه (ریاضی، آمار، علوم کامپیوتر، فیزیک، شیمی، زمین شناسی و علوم زیستی) برگزار می‌شود.

این جشنواره با ۲ رویکرد ویژه ویروس کرونا و هوش مصنوعی برنامه ریزی شد که با حمایت بنیاد نیکوکاری جمیلی، ستاد خیرین وزارت علوم و دانشکده‌های علوم دانشگاه تهران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد حامیان دانشگاه تهران برگزار شده است.

گفتنی است، آیین اختتامیه پنجمین دوره جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، شامگاه روز سه‌ شنبه ۹ آذر ماه، در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران به کار خود پایان داد.

خبرنگار: عباس حسینی

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.