کد خبر : 217338
تاریخ انتشار : جمعه 31 فروردین 1403 - 12:57
دیدگاه‌ها برای کمتر از ۱۳ ساعت تا هاوینگ بیت کوین ؛ پیش‌بینی‌ها و نظرات شرکت‌های بزرگ بسته هستند

کمتر از ۱۳ ساعت تا هاوینگ بیت کوین ؛ پیش‌بینی‌ها و نظرات شرکت‌های بزرگ

کمتر از ۱۳ ساعت تا هاوینگ بیت کوین ؛ پیش‌بینی‌ها و نظرات شرکت‌های بزرگ

طبق داده‌های گوگل ترندز در تاریخ ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین)، محبوبیت جستجوی عبارت هاوینگ بیت کوین به بالاترین حد خود رسید. نیجریه، هلند، سوئیس و قبرس بیشترین علاقه را به هاوینگ بیت کوین نشان داده‌اند.
کمتر از ۱۳ ساعت تا هاوینگ بیت کوین فاصله داریم، اما نظرات موسسات، کاربران و رهبران فکری برجسته در مورد این رویداد چیست؟ هاوینگ بیت کوین، رویدادی است که در آن پاداش استخراج هر بلاک به نصف کاهش پیدا می‌کند. این رویداد هر ۴ سال یک بار رخ می‌دهد و تأثیر قابل‌توجهی بر عرضه و تقاضای بیت کوین دارد. صاحب نظران برجسته در سراسر جهان نظرات مختلفی در مورد تأثیر هاوینگ بر قیمت بیت کوین دارند. برخی معتقدند که این رویداد منجر به افزایش قابل‌توجهی قیمت خواهد شد، در حالی که برخی دیگر معتقدند که تأثیر آن کوتاه‌مدت خواهد بود.
کوین بیس کوین بیس: با معرفی ETF بیت کوین، ممکن است نقش هاوینگ‌ها کمرنگ‌تر شود.
با توجه به گزارش سه ماهه دوم ۲۰۲۴ از کوین‌بیس (Coinbase) و گلس‌نود (Glassnode)، پویایی فعلی بازار بیت کوین در مقایسه با هاوینگ‌های گذشته به‌طور قابل توجهی بالغ‌تر شده است که ممکن است تاثیر مستقیم بیت کوین..

طبق داده‌های گوگل ترندز در تاریخ ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین)، محبوبیت جستجوی عبارت هاوینگ بیت کوین به بالاترین حد خود رسید. نیجریه، هلند، سوئیس و قبرس بیشترین علاقه را به هاوینگ بیت کوین نشان داده‌اند.

کمتر از ۱۳ ساعت تا هاوینگ بیت کوین فاصله داریم، اما نظرات موسسات، کاربران و رهبران فکری برجسته در مورد این رویداد چیست؟ هاوینگ بیت کوین، رویدادی است که در آن پاداش استخراج هر بلاک به نصف کاهش پیدا می‌کند. این رویداد هر ۴ سال یک بار رخ می‌دهد و تأثیر قابل‌توجهی بر عرضه و تقاضای بیت کوین دارد. صاحب نظران برجسته در سراسر جهان نظرات مختلفی در مورد تأثیر هاوینگ بر قیمت بیت کوین دارند. برخی معتقدند که این رویداد منجر به افزایش قابل‌توجهی قیمت خواهد شد، در حالی که برخی دیگر معتقدند که تأثیر آن کوتاه‌مدت خواهد بود.

کوین بیس

کوین بیس: با معرفی ETF بیت کوین، ممکن است نقش هاوینگ‌ها کمرنگ‌تر شود.

با توجه به گزارش سه ماهه دوم ۲۰۲۴ از کوین‌بیس (Coinbase) و گلس‌نود (Glassnode)، پویایی فعلی بازار بیت کوین در مقایسه با هاوینگ‌های گذشته به‌طور قابل توجهی بالغ‌تر شده است که ممکن است تاثیر مستقیم بیت کوین‌های تازه استخراج‌شده بر قیمت بازار را کاهش دهد. این تغییر عمدتا ناشی از افزایش تقاضای نهادی و پذیرش گسترده صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین است.

در حالی که ماینرها روزانه حدود ۹۰۰ بیت کوین به بازار اضافه می‌کنند، ETFهای بیت کوین تمایل دارند مقدار بیشتری خریداری کنند و در نتیجه تأثیر قابل توجهی بر سطوح عرضه و نقدینگی بازار بگذارند. علاوه‌براین، ETFهای بیت کوین ممکن است باعث ورود و خروج سرمایه در ابعاد وسیع شوند و در نتیجه بر نوسانات بازار تأثیر بگذارند. این تغییرات می‌توانند اغلب مستقل از محدودیت‌های سنتی عرضه و تقاضا، بر ثبات قیمت و احساسات بازار به‌طور قابل توجهی تأثیر بگذارند.

به‌طور خلاصه، جریان‌های ETFهای بیت کوین تأثیر قابل توجهی بر میزان در دسترس بودن و تقاضای این ارز دیجیتال داشته‌اند و این روند در آینده ادامه خواهد داشت. این گزارش همچنین بیان می‌کند که ETFهای اسپات بیت کوین سریع‌ترین رشد را در بین تمامی صندوق‌های قابل معامله در بورس تاریخ داشته‌اند. اختصاص مقدار کمی از سرمایه به ارزهای دیجیتال می‌تواند به‌طور قابل توجهی بازده تعدیل‌شده بر ریسک را بهبود بخشد. از آوریل ۲۰۱۹ تا مارس ۲۰۲۴، بازده سنتی ۶۰/۴۰ (۶۰ درصد سهام، ۴۰ درصد اوراق قرضه) برابر با ۳۳.۳ درصد بوده است. اما تنها با افزودن ۳ درصد ارز دیجیتال، بازده به ۵۲.۹ درصد و با افزودن ۵ درصد ارز دیجیتال، بازده به ۶۷.۰ درصد افزایش می‌یابد.

بایننس

بایننس: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد مردم به هاوینگ بیت کوین خوش‌بین هستند.

صرافی بایننس در گزارش اخیر خود موارد زیر را پیش‌بینی کرده است:

۱. هاوینگ بیت کوین با هدف تنظیم عرضه توکن‌های جدید این ارز دیجیتال انجام می‌شود که از لحاظ تاریخی بر دینامیک عرضه توکن و احساسات بازار و پذیرش آن تأثیر گذاشته است.

۲. هاوینگ‌ها تمایل دارند محبوبیت بیت کوین را افزایش دهند و منجر به رشد قیمت و پذیرش بیشتر شوند. آن‌ها همچنین باعث تحریک بحث‌ها در مورد فناوری بلاک چین، دینامیک شبکه بیت کوین و ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک کلاس دارایی مجزا می‌شوند.

۳. اگرچه الگوهای تاریخی نشان می‌دهند که در ماه‌های پس از رویداد هاوینگ، قیمت بیت کوین افزایش و نرخ پذیرش آن گسترش یافته است، اما مهم است که توجه داشته باشیم هاوینگ ۲۰۲۴ از چندین جهت مهم، بی‌سابقه به نظر می‌رسد.

نظرسنجی بایننس

براساس جدیدترین تحقیقات بایننس، علاقه سرمایه‌گذاران به ارزهای دیجیتال پیش از رویداد جهانی هاوینگ بیت کوین به‌طور فزاینده‌ای در حال افزایش است. این نظرسنجی که با مشارکت بیش از ۲۰۰۰ سرمایه‌گذار استرالیایی حوزه ارز دیجیتال انجام شده است، نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند هاوینگ آتی برای این صنعت تأثیر مثبتی خواهد داشت، در حالی که بیش از نیمی از آن‌ها انتظار افزایش مستقیم قیمت بیت کوین در نتیجه این رویداد را دارند.

بن رز (Ben Rose)، مدیر کل بایننس استرالیا و نیوزیلند، گفت که هاوینگ تأثیر مثبتی بر معاملات بیت کوین داشته است و تقریباً ۸۰ درصد از کاربران استرالیایی بایننس قصد دارند دارایی‌های بیت کوین خود را در آینده نزدیک افزایش دهند.

گری‌اسکیل

گری‌اسکیل: ماینرها ممکن است در کوتاه‌مدت برای جبران ضرر، بیت کوین‌های خود را بفروشند و قیمت را کاهش دهند.

براساس تحلیل شرکت مدیریت دارایی گری‌اسکیل (Grayscale)، گزارش‌ها حاکی از آن است که تغییرات اساسی در ترازوی عرضه و تقاضای بیت کوین، به ویژه با رویداد هاوینگ آتی، می‌تواند تأثیر بیشتری بر قیمت این ارز دیجیتال داشته باشد.

به‌طور تاریخی، رویدادهای هاوینگ معمولا با چرخه‌ای از افزایش قیمت همراه هستند. با این‌حال، یک عامل جدید به نام صندوق‌های قابل معامله در بورس، بر عملکرد بیت کوین در رویداد هاوینگ ۲۰۲۴ نیز تأثیر خواهد گذاشت. این گزارش بیان می‌کند:

علاوه بر اصول کلی مثبت درون-زنجیره‌ای، ساختار بازار بیت کوین برای قیمت پس از هاوینگ مطلوب است.

گزارش گری‌اسکیل اشاره می‌کند که مقدار فعلی کوین‌های جدید که در هر بلاک استخراج می‌شوند (پاداش استخراج) برابر با ۶.۲۵ بیت کوین است که براساس قیمت ۴۳ هزار دلاری، سالانه تقریباً معادل ۱۴ میلیارد دلار است. به عبارت دیگر، برای حفظ قیمت‌های فعلی، در همین مدت زمان باید فشار خریدی به ارزش ۱۴ میلیارد دلار ایجاد شود. گزارش می‌گوید:

پس از هاوینگ، این تقاضاها به نصف کاهش خواهد یافت: عرضه کوین‌های جدید به ازای هر بلاک ۳.۱۲۵ بی ‌کوین است که معادل کاهش آن به ۷ میلیارد دلار در سال است و عملاً فشار فروش را کاهش می‌دهد.

پس از هاوینگ، پاداش استخراج به ازای هر بلاک به ۳.۱۲۵ بیت کوین کاهش خواهد یافت. برای مقابله با فشار هزینه، ماینرها معمولا مجبور به فروش بخشی از بیت کوین‌های استخراج‌شده خود هستند. این موضوع می‌تواند باعث افزایش عرضه بیت کوین در کوتاه‌مدت شده و فشار نزولی بر قیمت وارد کند.

گری‌اسکیل می‌گوید که ۹ محصول تازه‌تأسیس ETF اسپات بیت کوین که توسط وال استریت راه‌اندازی شده‌اند، ممکن است به‌عنوان ابزاری برای پوشش در برابر فشار فروش ماینرها عمل کنند. این گزارش بیان می‌کند:

صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین می‌توانند فشار فروش را به‌طور قابل توجهی جذب کنند و با ایجاد منبع ثابتی از تقاضای جدید، به‌طور بالقوه ساختار بازار بیت کوین را بازسازی کنند که این امر برای قیمت‌ها مفید خواهد بود.

همچنین غول بانکداری سرمایه‌گذاری، گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، در گزارشی به مشتریان خود هشدار داد که زیاد روی الگوهای گذشته هاوینگ بیت کوین تکیه نکنند. در این گزارش آمده است:

به‌صورت تاریخی، سه هاوینگ اول با افزایش قیمت بیت کوین همراه بوده‌اند، اگرچه زمان رسیدن به بالاترین قیمت تاریخ (ATH) به‌طور قابل توجهی متفاوت بوده است. با توجه به شرایط اقتصاد کلان فعلی، گذشته را باید با احتیاط بیشتری در نظر گرفت. استنتاج مستقیم از چرخه‌ها و تأثیر هاوینگ براساس داده‌های گذشته می‌تواند گمراه‌کننده باشد.

بیت‌وایز

بیت‌وایز: اگر الگوهای قبلی تکرار شود، بیت کوین پس از هاوینگ، در کوتاه‌مدت کم‌نوسان یا حتی نزولی خواهد بود.

شرکت مدیریت دارایی بیت‌وایز (Bitwise) نیز اعلام کرد که به‌طور تاریخی، روند قیمت بیت کوین در ماه پس از هاوینگ، چندان رضایت‌بخش نبوده است. در مقاله‌ای که در ۱۶ آوریل منتشر شد، بیت‌وایز اشاره کرد که قیمت بیت کوین در ماه پس از ۳ هاوینگ قبلی تقریباً بدون تغییر بوده است، اما در سال بعد، قیمت آن حداقل ۳ برابر شده است.

در میان این رویدادها، در ماه پس از هاوینگ سال ۲۰۱۲، بیت کوین تنها ۹ درصد رشد کرد، اما در سال بعد، شاهد جهش ۸۸۳۹ درصدی قیمت آن بودیم. وضعیت مشابهی در هاوینگ سال ۲۰۱۶ نیز رخ داد: بیت کوین یک ماه بعد ۱۰ درصد کاهش یافت و در سال ۲۰۱۷ با ۲۸۵ درصد افزایش، به سقف ۲۰ هزار دلار رسید؛ به همین ترتیب، در ماه پس از هاوینگ سال ۲۰۲۰، بیت کوین ۶ درصد افزایش یافت و سپس طی یک سال بعد، ۵۴۸ درصد رشد کرد. بیت‌وایز نوشت:

داده‌ها محدود هستند، اما الگوی جالبی را نشان می‌دهند؛ جایی که به‌نظر می‌رسد قیمت‌های بازار، تأثیر بلندمدت هاوینگ‌ها را دست‌کم می‌گیرند.

جی‌پی‌مورگان

جی‌پی‌مورگان: خبر هاوینگ بیت کوین پیش‌خور شده است و احتمالاً پس از هاوینگ به‌طور موقت ریزش خواهیم داشت.

جی‌پی‌مورگان چیس (JPMorgan Chase) در روز سه‌شنبه در یک یادداشت تحقیقاتی اعلام کرد که ضعف اخیر در سهام شرکت‌های استخراج بیت کوین، فرصت جذابی را پیش از هاوینگ بیت کوین برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند. این گزارش، شرایط فعلی را یک نقطه ورود قوی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه تلقی می‌کند.

این گزارش حاکی از آن است که بخشی از روند صعودی معمول پس از هاوینگ، احتمالا درحال‌حاضر در قیمت بیت کوین لحاظ شده باشد.

این شرکت اعلام کرد که به‌طور خاص نسبت به سهام بیش از حد ارزش‌گذاری‌شده‌ رایت پلتفرمز (RIOT) وآیریسانرژی (IREN) خوش‌بین است، زیرا این شرکت‌ها ارزشگذاری نسبی جذابی را ارائه می‌دهند. تحلیل‌گران نوشتند:

با نزدیک شدن به هاوینگ بیت کوین، انتظار افزایش نوسانات و حجم معاملات در بیت کوین و سهام مرتبط با استخراج را داریم.

برنشتاین

برنشتاین: کاهش موقت روند صعودی اما شروع مجدد برای قیمت ۱۵۰‌هزار دلاری

تحليل‌گران شرکت تحقیقاتی و کارگزاریبرنشتاین (Bernstein)، انتظار دارند بیت کوین بعد از هاوینگ، مسیر صعودی خود را از سر بگیرد و مجدداً قیمت هدف خود را تا پایان سال ۲۰۲۵، ۱۵۰,۰۰۰ دلار اعلام کردند. گاتم چوگانی (Gautam Chhugani) و ماهیکا ساپرا (Mahika Sapra) روز چهارشنبه در یادداشتی برای مشتریان نوشتند:

ما انتظار داریم روند صعودی بیت کوین کاهش پیدا کند. علاوه‌براین، بر این باوریم که ادغام بیت کوین با صرافی‌های دارای پشتوانه فیزیکی و همچنین همکاری با مشاوران ثبت‌شده سرمایه‌گذاری (RIA) همچنان تقاضای ساختاری را برای بیت کوین تا سال ۲۰۲۵ تأمین کند. با این‌حال، بیت کوین تا آن زمان به بالاترین رقم خود در این دوره یعنی ۱۵۰ هزار دلار خواهد رسید.

کریپتودات‌کام

کریپتوداتکام: کاهش کوتاه‌مدت؛ اما اتفاقی مهم برای روند بلندمدت بیت کوین.

مدیرعامل شرکت ارز دیجیتال کریپتودات‌کام (Crypto.com) اخیراً نظرات خود را در مورد رویداد هاوینگ بیت کوین بیان کرده است. او اشاره کرد که در طی این رویداد، بازار ممکن است فشار فروش بیت کوین را تجربه کند، اما تاکید کرد که این رویداد در بلندمدت از قیمت بیت کوین حمایت خواهد کرد.

The post کمتر از ۱۳ ساعت تا هاوینگ بیت کوین ؛ پیش‌بینی‌ها و نظرات شرکت‌های بزرگ appeared first on ارزدیجیتال.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.