کد خبر : 215467
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1402 - 15:30
دیدگاه‌ها برای کلاهبرداری رمزارزی با استفاده از دیپ فیک! چرا فیسبوک متهم شد؟ بسته هستند

کلاهبرداری رمزارزی با استفاده از دیپ فیک! چرا فیسبوک متهم شد؟

کلاهبرداری رمزارزی با استفاده از دیپ فیک! چرا فیسبوک متهم شد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه یک فیلم اصلاح‌شده یا همان دیپ‌فیک‌ (DeepFake) که تصاویر چهره‌های تبلیغاتی را ربوده و اعتماد به رسانه‌ها را از بین می‌برد، از اندرو تویگی فارست، تاجر استرالیایی، در فیس‌بوک منتشر شده است. شرکت امنیت سایبری سایبرتریس (Cybertrace) ویدیوی فارست را که به نظر می‌رسد در حال تبلیغ یک پلتفرم رمزارزی جعلی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یک فیلم اصلاح‌شده یا همان دیپ‌فیک‌ (DeepFake) که تصاویر چهره‌های تبلیغاتی را ربوده و اعتماد به رسانه‌ها را از بین می‌برد، از اندرو تویگی فارست، تاجر استرالیایی، در فیس‌بوک منتشر شده است.

شرکت امنیت سایبری سایبرتریس (Cybertrace) ویدیوی فارست را که به نظر می‌رسد در حال تبلیغ یک پلتفرم رمزارزی جعلی است، بررسی کرده است. سایبرتریس در ۲۷ ژانویه، دیپ‌فیک مذکور را در فیس‌بوک شناسایی کرد.

این فیلم در فیس‌بوک منتشر شد و بینندگان را تشویق کرد تا در یک پلتفرم کلاهبرداری ثبت نام کنند که ادعا دارد روزانه هزاران دلار برای افراد عادی درآمد به همراه می‌آورد.

افراد هدف به سمت تارنمایی به نام هوش مصنوعی کوانتومی هدایت می‌شوند که به گفته سایبرتریس، به عنوان یک مرکز کلاهبرداری و فریب مالی شهرت یافته است.

فیس‌بوک که اکنون متا نام دارد، در اوایل سال ۲۰۲۰ قانون ممنوعیت دیپ‌فیک‌ها را اجرا کرد، اما با این حال، فارست این غول رسانه‌های اجتماعی را به دلیل انجام ندادن اقدامات کافی برای جلوگیری از کلاهبرداری، مورد انتقاد قرار داد.

این میلیاردر علیه فیس‌بوک به دلیل کلاهبرداری تبلیغاتی دیگری که گفته می‌شود از تصویر وی سوءاستفاده نموده، شکایت کرده است. فارست با ابراز ناامیدی گفت که فیس‌بوک هیچ کاری انجام نمی‌دهد و این همان چیزی است که امیدوارم اقدامات قانونی‌ای که من شروع کردم، باعث شود تا رسانه‌های اجتماعی را مسئول اجرای سهل‌آمیز پلتفرم‌های تبلیغاتی‌شان کند.

وی افزود که من تقریباً دو سال پیش به دلیل نگرانی از کلاهبرداری استرالیایی‌های بی‌گناه در فیس‌بوک، مراحل قانونی را آغاز کردم.

مایکل سایلر، بنیان‌گذار میکرواستراتژی (MicroStrategy)، اخیراً فاش کرده که تیم او در تلاش است روزانه حدود ۸۰ ویدیوی تقلبی را حذف کند که بسیاری از آنها برای تأیید کلاهبرداری‌های مختلف از بیت کوین (BTC) طراحی شده‌اند.

علاوه بر این، فیلم‌های اصلاح‌شده با چهره‌های شناخته‌شده‌ای مانند میلیاردر ایلان ماسک، بنیان‌گذار تسلا و اسپیس ایکس نیز در رسانه‌های اجتماعی مختلف منتشر شده است.

برخی از این فیلم‌ها حاوی پیوندهایی به طرح‌های سرمایه‌گذاری، محصولات غیرمجاز، یا تارنماهای تجارت الکترونیک غیرمرتبط هستند که پس از چند روز ناپدید می‌شوند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته کلاهبرداری رمزارزی با استفاده از دیپ فیک! چرا فیسبوک متهم شد؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.