کد خبر : 217359
تاریخ انتشار : شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 13:30
دیدگاه‌ها برای کارمزد تراکنش‌های بیت کوین بیشتر شد! احتمال فروش گسترده وجود دارد؟! بسته هستند

کارمزد تراکنش‌های بیت کوین بیشتر شد! احتمال فروش گسترده وجود دارد؟!

کارمزد تراکنش‌های بیت کوین بیشتر شد! احتمال فروش گسترده وجود دارد؟!

زمان مطالعه: 2 دقیقه میانگین کارمزد تراکنش‌های بیت کوین (BTC) برای اولین بار در ۲۰ آوریل، پس از رویداد هاوینگ، از مرز ۱۰۰ دلار گذشت. در پی این موضوع، اکثر سرمایه‌گذاران قادر به خروج دارایی خود از صرافی‌ها نیستند. طبق داده‌های میم‌پول اسپیس (mempool.space) میانگین کارمزد تراکنش بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۵.۶۹ دلار

زمان مطالعه: 2 دقیقه

میانگین کارمزد تراکنش‌های بیت کوین (BTC) برای اولین بار در ۲۰ آوریل، پس از رویداد هاوینگ، از مرز ۱۰۰ دلار گذشت. در پی این موضوع، اکثر سرمایه‌گذاران قادر به خروج دارایی خود از صرافی‌ها نیستند.

طبق داده‌های میم‌پول اسپیس (mempool.space) میانگین کارمزد تراکنش بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۵.۶۹ دلار بوده است. کاربران طی این مدت به طور متوسط ۱۶۶۱۵۰ ساتوشی یا ۰.۰۰۱۶۶۱۵۰ بیت کوین به ازای هر تراکنش پرداخت کرده‌اند.

علاوه بر این، ماینرهای بیت کوین چهار بلاک آخر را با نرخ کارمزد بالای ۱۰۷۲ ساتوشی بر بایت مجازی (sat/vB) استخراج کردند که معادل ۱۰۰ دلار برای تراکنش‌های سگویت (Segwitt) کوچک است. پیش از این، بالاترین نرخ کارمزد بیت کوین، ۶۲.۷۸ دلار بود که دقیقاً سه سال پیش در ۲۱ آوریل ۲۰۲۱ ثبت شده بود.

ماینر‌های بیت کوین معمولاً از افزایش کارمزد‌ تراکنش استقبال می‌کنند. با این حال، کاربران، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران عمدتاً از این موضوع متضرر می‌شوند.

پیامدهای منفی آن شامل بلااستفاده شدن خرده‌ دارایی‌ها، عدم امکان خارج کردن دارایی از صرافی‌ها و کاهش سود اکوسیستم دیفای (DeFi) بیت کوین است.

خرده‌ دارایی‌ها، دارایی‌هایی به میزان کمتر از مبلغ کارمزد هستند که عملاً بلااستفاده محسوب می‌شوند؛ چون امکان انتقال آنها وجود ندارد.

بر اساس داده‌های بیت‌اینفو‌چارتس (BitInfoCharts)، ۵۳.۹۴ درصد از آدرس‌های بیت کوین، کمتر از ۰.۰۰۱ بیت کوین در اختیار دارند. با توجه به قیمت‌ فعلی بیت کوین، ارزش دارایی بیشتر این حساب‌ها زیر ۶۴ دلار است که عملاً با توجه به کارمزد بالای ۱۰۰ دلار، بلا‌استفاده خواهند بود.

از سوی دیگر، بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال، دارایی خود را در صرافی‌های متمرکز نگه می‌دارند و گهگاه برای نگهداری طولانی‌مدت از آن خارج می‌کنند.

با این حال، افزایش کارمزد، برداشت بیت کوین را گران‌تر می‌کند که می‌تواند انگیزه‌ای برای فروش دارایی یا تبادل آن با سایر کوین‌ها باشد.

کارشناسان، افزایش کارمزد را ناشی از هاوینگ بیت کوین و راه‌اندازی پروتکل رونز (Runes) می‌دانند که باعث افزایش تقاضا برای تراکنش‌ها شده است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته کارمزد تراکنش‌های بیت کوین بیشتر شد! احتمال فروش گسترده وجود دارد؟! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.