کد خبر : 197809
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 تیر 1401 - 10:56

کاربرد موشن گرافیک یا موشن گرافی در تبلیغات

کاربرد موشن گرافیک یا موشن گرافی در تبلیغات

دنیای تبلیغات و دنیای فروش یک دنیای جذاب و به هم پیوسته اند .  تبلیغاتی که منجر به فروش یا برندینگ نشود صرفا یک هزینه اضافی محسوب میشود . نقش موشن گرافیک در دنیای تبلیغاتی امروز غیرقابل انکار است . موشن گرافیک نه تنها میتواند نشان گر یک شرکت معتبر باشد و به برندینگ شرکت

دنیای تبلیغات و دنیای فروش یک دنیای جذاب و به هم پیوسته اند .  تبلیغاتی که منجر به فروش یا برندینگ نشود صرفا یک هزینه اضافی محسوب میشود . نقش موشن گرافیک در دنیای تبلیغاتی امروز غیرقابل انکار است . موشن گرافیک نه تنها میتواند نشان گر یک شرکت معتبر باشد و به برندینگ شرکت کمک کند . بلکه یک ابزار تبلیغاتی منجر به فروش نیز محسوب می شود.

امروزه با رشد سرعت اینترنت دانلود و مشاهده ویدیوها در کسری از ثانیه اتفاق می افتد . این در حالیست که در گذشته برای مشاهده یک ویدیو چند ثانیه ای چندین دقیقه زمان صرف دانلود ویدیو میشد . سرعت لود ویدیو ها در شبکه های اجتماعی نه تنها به چالشی برای تلویزیون تبدیل شده است . بلکه درهای جدیدی را برای عنصر تبلیغاتی مانند موشن گرافیک گشوده است . در تبلیغات اگر بیننده در 5 ثانیه اول به آن جذب نشود از آن گذشته و تبلیغ میسوزد . موشن گرافیک توانسته با استفاده از تکنیک های مختلف خلاقانه این 5 ثانیه را به بهترین نحو پر بار کند. اگر چه موشن گرافیک تنها یک ابزار در دست کارگردان است و محتوا اینجا نقش کلیدی را دارد . ولی موشن گرافیک اگر یک چاقو تبلیغاتی باشد بسیار برنده خواهد بود.شما در موشن گرافیک میتوانید پیچیده ترین تعاریف و توضیحات را در قالب چند ثانیه روایت کنید . اینکار در رابطه با ویدیو و تیزر بسیار سخت تر و هزینه بر تر خواهد بود.

اگر موشن گرافیک برای شما جالب شده و میخواهید با آن بیشتر آشنا شده و آن را فرابگیرید بررسی برخی نکات ضروری است . یکی از نکات در دوره های آموزشی موشن گرافیک خلاقیت استاد است . نمونه کارهای استاد به شما به عنوان هنرجو خواهد گفت که قرار است حداقل چه چیزی یاد بگیرید . در صورتی که کلاس های موشن گرافی صرفا به بیان جزیات ابزارها بپردازد چیزی دست شما را نخواهد گرفت  . زیرا اگرچه ابزارها مهم اند اما نکات و خلاقیت هایی که با تجربه به دست امده اند شما را برای بازار کار آماده تر می کنند.

نکته دیگر مزیت موشن گرافیک نسبت به تیزرهای تصویری می باشد. یکی از نکات قوت موشن گرافیک هزینه پایین است . شما برای ساخت یک تیزر به تیم های چند نفره ، گریمور ، صدابردار ، کارگردان ، گروه فیلمبرداری و … نیاز دارید . اما در موشن مخصوصا در ایران این کارها توسط موشن گرافیست که یک نفر است اتفاق می افتد . شما در موشن گرافیک میتوانید پیام ها را بهتر انتقال دهید . این مورد بعلت عدم محدودیت دنیای ساخت انیمیشن است. نکته دیگه تاثیر گذاری بیشتر است که به شما کمک بزرگی در دنیای تبلیغات می کند .

همانطور که مشاهده کردید موشن گرافی میتواند متناسبا با فروش و واحد بازاریابی عمل کند . این یعنی تعداد مختلف موشن گرافیک با سناریوهای متفاوت فروش های متفاوتی ایجاد می کنند . کافیست با استفاده از تکنیک های فروش تاثیر سناریوهای متفاوت موشن را بر فروش محاسبه و ملاحظه کنید .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.