کد خبر : 211967
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 مهر 1402 - 13:50
دیدگاه‌ها برای کاربرد آلومینیوم و فویل آلومینوم در آشپزخانه چیست؟ بسته هستند

کاربرد آلومینیوم و فویل آلومینوم در آشپزخانه چیست؟

کاربرد آلومینیوم و فویل آلومینوم در آشپزخانه چیست؟

آلومینیوم یکی از فلزات مورد علاقه برای پخت و پز است و آن را به یکی از رایج ترین اقلام در خانه و آشپزخانه حرفه ای تبدیل می کند. وقتی به هر آشپزخانه ای نگاه می کنید، حداقل چند تکه ابزار آلومینیومی پیدا خواهید کرد. این به دلیل خواص فلزی بسیار سودمند آن است. در

آلومینیوم یکی از فلزات مورد علاقه برای پخت و پز است و آن را به یکی از رایج ترین اقلام در خانه و آشپزخانه حرفه ای تبدیل می کند. وقتی به هر آشپزخانه ای نگاه می کنید، حداقل چند تکه ابزار آلومینیومی پیدا خواهید کرد. این به دلیل خواص فلزی بسیار سودمند آن است. در حالت خام، فلزی سبک وزن است که رسانای عالی گرما است. پس از درمان اضافی، می تواند خواص مفید دیگری را به خود اختصاص دهد که آن را برای آشپزخانه مناسب می کند. برای یافتن کاربردهای فراوان آلومینیوم در آشپزخانه به ادامه مطلب مراجعه کنید.

چه نوع آلومینیومی معمولا در آشپزخانه استفاده می شود؟

سه نوع آلومینیوم معمولا در آشپزخانه استفاده می شود. آن ها هستند:

آلومینیوم فشرده

آلومینیوم ریخته گری

آلومینیوم آنودایز یا آنودایز سخت

آلومینیوم فشرده کم فرآوری شده و ارزان ترین گزینه موجود در بازار است. این سبک ترین ابزار آلومینیومی است و به دلیل ساخت ساده و ظروف پخت نازک شناخته شده است. این باعث می شود که برای پخت غذاهای سریع مناسب باشد، زیرا فلزات سبک سریعتر گرم می شوند. با این حال، این ها دوام زیادی ندارند و می توان آن ها را بسیار ضعیف کرد.

آلومینیوم ریخته گری در فرآیندی کندتر و پرهزینه تر تولید می شود. محصولات ساخته شده با این آلومینیوم معمولاً ضخیم تر و سنگین تر از محصولات ساخته شده از آلومینیوم فشرده هستند. متخلخل است، بنابراین می تواند گرما را برای مدت طولانی تری حفظ کند. همچنین مشکل ضخامت ناهموار را دارد، مخصوصاً وقتی صحبت از ماهیتابه می شود. در حالی که این بدان معناست که احتمال تاب برداشتن محصول کمتر است، اما حتی در پخت و پز نیز مشکل ایجاد می کند.

محصولات آشپزخانه آنودایز یا سخت آنودایز فرآوری شده ترین و گران ترین هستند. آندیزاسیون باعث می شود محصولات دارای روکش سخت، نچسب و غیر اکسید کننده باشند که در برابر فرورفتگی و خراش مقاوم است. این فرآیند همچنین تضمین می کند که محصول واکنش شیمیایی در برابر غذاهای شور و اسیدی نداشته باشد. این نوع بسیار بادوام بوده و با اکثر انواع مواد غذایی سازگاری دارد.

ظروف و ابزار

به دلیل سبک بودن فلز، آلومینیوم یک ماده محبوب برای ساخت ظروف و ابزار آشپزخانه است. در حالی که سبک تر از بسیاری از فلزات است، هنوز کاملا بادوام و قوی است. به این دلیل ارزش دارد که ابزار آلومینیومی در آشپزخانه راحت‌تر به کار گرفته می‌شوند و مانور می‌دهند و کاربران مجبور نیستند از شکستن آنها هراس داشته باشند.

معمولاً از آلومینیوم برای ساخت ظروفی مانند قاشق، کفگیر و چاقو استفاده می شود. رنده ها، پوست کن ها و ماندولین ها نیز با استفاده از تیغه ها و قطعات آلومینیومی ساخته می شوند. آنها همچنین در ظروف برای اندازه گیری ابزار، مانند قاشق و فنجان استفاده می شود. این لیست ادامه دارد – هر وسیله همزن، باز یا برش می تواند از آلومینیوم ساخته شود.

ظروف آشپزی

کاربرد آلومینیوم و فویل آلومینوم در آشپزخانه چیست؟

از آنجایی که آلومینیوم رسانای گرما است، ماده ای کم مصرف برای گرمایش و سرمایش است. این خاصیت آن را برای ساخت قابلمه، ماهیتابه و سایر وسایل آشپزی و ماشین آلات غذا ایده آل می کند. به عنوان مثال، آلومینیوم ریخته گری به دلیل مواد متخلخل، پایه ضخیم و دیواره های نازک تر، اغلب برای قابلمه های بزرگ استفاده می شود. این ویژگی ها بهترین ظرف پخت را برای خورش ها، سوپ ها و سایر غذاهایی که نیاز به آهسته پز دارند را فراهم می کند.

نمونه دیگری از ظروف آلومینیومی، ظروف نچسب ساخته شده از آلومینیوم آنودایز شده است. این محصول به دلیل پوشش نچسب و سطوح مستحکم که در برابر خش مقاوم هستند، مورد علاقه است. برخلاف چدن، آلومینیوم آنودایز شده دارای این خواص است بدون اینکه جذب سریع و یکنواخت گرما در سطح آن را به خطر بیندازد. این باعث می شود که برای سرخ کردن و سرخ کردن سریع غذا عالی باشد.

ظروف پخت

همانطور که قبلا گفته شد، آلومینیوم برای گرما بسیار مساعد است. این رسانایی باعث می شود که این فلز برای ظروف پخت نیز مناسب باشد. آلومینیوم معمولاً در ساخت ورقه‌های پخت، قالب‌ها و تابه‌ها استفاده می‌شود.

استفاده از این فلز برای محصولات پخته شده که باید در حرارت بالا در مدت زمان کوتاهی پخته شوند – مانند شیرنی ها و کلوچه ها ترجیح داده می شود. با آلومینیوم، این امر محقق می شود و به راحتی می توان بدون قهوه ای شدن یا سوختن خمیر انجام داد.

یکی دیگر از خواص آلومینیوم که آن را برای پخت مناسب می کند این است که حتی پس از قرار گرفتن در معرض حرارت زیاد به راحتی خنک می شود. این کار به توقف فرآیند پخت کمک می کند و از پخت بیش از حد پس از بیرون آوردن غذا از فر جلوگیری می کند.

بسته بندی مواد با فویل آلومینیوم

کاربرد آلومینیوم و فویل آلومینوم در آشپزخانه چیست؟

بسته بندی و نگهداری غذاها را می توان با محصولات آلومینیومی نیز انجام داد. این فلز به دلیل توانایی آن در سبک وزن و چکش خوار بودن و در عین حال یک درزگیر عالی شناخته شده است. آلومینیوم می تواند کیفیت غذا را با مهر و موم کردن طعم، گرما و رطوبت داخل ظرف حفظ کند. آلومینیوم همچنین می‌تواند نور، هوا، رطوبت اضافی و میکروارگانیسم‌هایی را که در فساد نقش دارند، دور نگه دارد.

یک محصول محبوب بسته بندی ساخته شده از آلومینیوم، فویل آلومینیومی است که یک ورق فلزی بسیار نازک است که می توان از آن برای بسته بندی مواد غذایی استفاده کرد تا گرما و رطوبت خود را حفظ کند و در عین حال از میکروب ها محافظت کند. آلومینیوم همچنین برای سینی های مواد غذایی، قوطی ها، فویل آلومینوم درب بطری و ظروف و جعبه های نگهداری استفاده می شود.

جمع بندی

آلومینیوم در آشپزخانه کاربردهای مختلفی دارد، زیرا یک ماده سبک وزن، رسانای گرما و همه کاره است. این ویژگی‌ها، آلومینیوم را به فلزی ایده‌آل برای بسیاری از مصارف، از تهیه غذا، آبکاری ظروف و حتی نگهداری آن‌ها بعد از غذا تبدیل می‌کند. آلومینیوم با کاربردهای فراوان خود به یکی از مهم ترین مواد در آشپزخانه شما تبدیل می شود.

منبع:https://thsm.ir

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.