کد خبر : 208903
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 آذر 1401 - 18:54
دیدگاه‌ها برای چگونه یک میکروفن مناسب بخریم ؟ بسته هستند

چگونه یک میکروفن مناسب بخریم ؟

چگونه یک میکروفن مناسب بخریم ؟

قبل از خرید میکروفون تولید محتوا شاید بهتر باشد کمی درباره انواع میکروفون ها و همچنین کاربرد هایی که دارند صحبت کنیم تا شما بتوانید راحت تر میکروفن مورد نیاز، برای حرفه تان را خریداری نمایید. در ابتدا شاید جالب باشد بدانید مخترع این ابزار کاربردی چه کسی بوده است؟ اولین میکروفن در سال 1876

قبل از خرید میکروفون تولید محتوا شاید بهتر باشد کمی درباره انواع میکروفون ها و همچنین کاربرد هایی که دارند صحبت کنیم تا شما بتوانید راحت تر میکروفن مورد نیاز، برای حرفه تان را خریداری نمایید.

در ابتدا شاید جالب باشد بدانید مخترع این ابزار کاربردی چه کسی بوده است؟

اولین میکروفن در سال 1876 توسط امیل برلاینز اختراع شد که در تلفن ها برای انتقال صدا مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، انواع مختلفی از میکروفن ها با کاربرد های مختلف برای رفع نیاز افراد، در دسترس همگان قرار گرفته است.

میکروفون وسیله ای است که نوسانات صوتی ایجاد شده را به سیگنال های الکترونیکی مبدل می سازد و آن ها را بر روی یک رسانه ضبط یا بلند گو اجرا می کند.

میکروفن ها برای اهداف زیادی از جمله ارتباطات، آواز خواندن، گویندگی، ضبط صدا و … به کار می روند.

میکروفون ها، هم به صورت مستقل کاربرد دارند و هم می توانند در تکمیل سایر وسایل الکترونیکی، مانند هدست ها، تلفن ها و … مورد استفاده قرار بگیرند.

میکروفون ها چگونه کار می کنند؟

برای خرید میکروفون تولید محتوا شاید بهتر باشد با ویژگی میکروفون ها آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید یک خرید مطمئن داشته باشید.

میکروفون ها با توجه به ترکیبات و ویژگی هایی که دارا هستند،  به طور کلی به سه دسته اساسی تقسیم می شوند :

  • میکروفون های داینامیک
  • میکروفون های کاندانسور (خازنی)
  • میکروفون های ریبون

میکروفون داینامیک

میکروفون های داینامیک جزو قدیمی ترین و پرکاربرد ترین میکروفون های درحال حاضر، برای استفاده در استودیوها مناسب می باشند. این میکروفون ها در مقابل ضربه و فشار بسیار مقاوم می باشند. میکروفون های داینامیک تنوع زیادی دارند و مناسب کاربرد های زیادی هستند.

الگوی این میکروفون ها یک طرفه می باشد یعنی صدا را از یک سمت دریافت می کنند و سایر صداهای اطراف خود را حذف می کند، که در ادامه در این باره صحبت کرده ایم.

همان طور که اشاره شد، گسترده ترین نوع میکروفن ها، میکروفن دینامیک می باشد که شامل یک سیم پیچ معلق در میدان مغناطیسی می باشد و همچنین میکروفن های دینامیک به روش القایی  از انرژی الکتریکی برای تولید سیگنال های صوتی استفاده می کنند. کپسول میکروفون شامل یک دیافراگم می باشد که به سیم پیچ معلق متصل است و در هنگام برخورد امواج صوتی به آن به حرکت در می آید. ارتعاش ایجاد شده در میدان مغناطیسی، سیم پیچ را به حرکت در می آورد و با حرکت خود باعث ایجاد جریان الکتریکی می شود.

با همه این اوصاف عملکرد یک میکروفون در نهایت نسبت به طراحی آن برای کارکردهای مختلف، متفاوت می باشد.

میکروفون های دینامیک برای اجراهای  صحنه ای گزینه ی مناسبی هستند.

باید به این نکته نیز توجه نمود که میکروفون های داینامیک نسبت به میکروفون های خازنی، در ارائه صدای رسا و لطیف ضعیف تر عمل میکنند.

میکروفون های کاندانسور (خازنی)

میکروفون های کاندانسور که به میکروفون های خازنی نیز معروف هستند نسبت به میکروفون های نسل قبل خود یعنی میکروفون های داینامیک، از تکنولوژی به روز تری برخوردار هستند.

میکروفون های خازنی دارای ساختار پیچیده تری از میکروفون های داینامیک هستند و صدای بی عیب و نقص و نافذ تری از سایر مدل ها ارائه می نمایند.

همچنین برای صداهای نرم و لطیف تر بسیار متناسب هستند و برای استفاده در استودیو ها بی شک بسیار حرفه ای می باشند. ممکن است احتمال اینکه این میکروفون ها به اندازه ای که میکروفون های داینامیک با هر صدایی سازگار هستند، نباشند.

میکروفون های کاندانسور یا خازنی با توجه به پیچیدگی هایی که در ساختار خود دارند برای استفاده در استودیوها بسیار توانمند و مناسب می باشند.

میکروفون های خازنی قابلیت تبدیل شدن به الگوهای سه گانه ( همه جانبه، دو طرفه و یک طرفه)  برای دریافت صدا می باشند که در ادامه به این موضوع پرداخته شده است.

چگونه یک میکروفن مناسب بخریم ؟

میکروفون های ریبون

میکروفون های ریبون در سال های 1950 الی 1960 قبل از به وجود آمدن میکروفون های داینامیک و خازنی محبوبیت بسیار زیادی داشتند. از جمله ویژگی هایی که می توان به آن اشاره نمود حساسیت بالای این میکروفون به صدا می باشد و به طبع صدای تولید شده با آن صدای گرم تری نسبت به سایر میکروفون ها می باشد. این میکروفون جزو گران قیمت ترین میکروفون ها دسته بندی می شود. این میکروفون فقط قابلیت دریافت صدا از دو جهت را می باشد.

میکروفون ها با توجه به انواع مختلفی که دارند در اصل ماهیت یکسانی دارند ولی میکروفون ها همان طور که قبلا هم درمورد آن صحبت شد، می توانند صدا را در جهات مختلف دریافت نمایند که به سه دسته تقسیم می شوند:

میکروفن های همه جانبه : این نوع میکروفون ها صدا را از تمام جهت دریافت می کنند. این میکروفون ها زمانی کاربرد دارند که در جمعی مانند گروهی از خوانندگان، بتواند از تمام جهات صدا را دریافت کند.

میکروفون های دوطرفه : این نوع از میکروفون ها قابلیت دریافت صدا از دو جهت را دارا می باشند. از میکروفون های دو جهته زمانی می تواند قابل استفاده باشد که دونفر مقابل هم باشند و به جای دو میکروفون از یک میکروفون دو جهته می توانند استفاده نمایند.

میکروفون های یک طرفه : این میکروفون ها فقط صدا را از یک جهت می توانند دریافت نمایند. این نوع از میکروفون ها برای ضبط آواز مورد استفاده قرار می گیرد.

با این تفاسیر شما می توانید بسته به نیاز خود و همچنین کاربرد های متفاوتی که هر نوع از میکروفون ها دارا هستند، تمام موارد را درهنگام خرید میکروفون برای تولید محتوا در نظر داشته باشید.

انواع میکروفون ها برای تولید محتوا و بهترین آنها کدامند؟

  • میکروفون های بی سیم
  • میکروفون های باسیم
  • میکروفون های یقه ای
  • میکروفون های رومیزی
  • میکروفون های استریم
  • میکروفون های گیمینگ

و …

میکروفون ها بسته به نوع آن ها مدل ها و برندهای مختلفی دارند.

میکروفون مناسب برای تولید محتوا چه میکروفنی می باشد؟

اگر به دنبال  خرید میکروفون مناسب برای تولید محتوا می باشید و همچنین اگر در ابتدای کارتان می باشید وهزینه زیادی نمی خواهید پرداخت کنید میکروفون های بویا m1 با توجه به این که یکی از پرفروش ترین و بهترین میکروفون های بازار می باشد می تواند گزینه بسیار مناسبی برایتان باشد. میکروفون های بویا m1 علاوه بر اقتصادی بودن بسیار نیز با کیفیت می باشد و شما را تا مدت زیادی از خرید میکروفون تولید محتوا بی نیاز خواهد نمود.

همچنین این میکروفون ها نمونه هایی از میکروفون های باسیم هستند که برای تولید محتواهای اینستاگرامی بسیار مناسب هستند. این مدل دارای سیم بلند می باشد و همینطور با توجه به این که دارای گیره کوچکی نیز می باشد و به آسانی به لباس متصل می شود به میکروفون های یقه ای نیز مشهور هستند.

میکروفون های تولید محتوا چه کاربردها و تاثیراتی در صدا دارند؟

با پیشرفته تکنولوژی و تغییر ساز و کار اغلب کسب و کارها به حالت امروزی که بیش تر در بستر اینترنت می باشد، افراد برای ارائه محصولات و خدمات خود به شبکه های اجتماعی همانند اینستاگرام روی آورده اند. همه افراد سعی در این دارند که بهترین و قوی ترین حالت ممکن را از خود برای نمایش محصولاتشان اجرا نمایند و برای بهتر دیده شدن علاوه بر داشتن ویژگی های فردی، نیازمند  ابزار و تجهیزاتی نیز می باشند.

چگونه یک میکروفن مناسب بخریم ؟

امروزه کمتر کسی را مشاهده می کنید که بدون داشتن تجهیزات تولید محتوا کار حرفه ای انجام دهد. اگر بدون تجهیزات و ابزارهای مناسب برای تولید محتوا اقدام نمایید بدون شک هرچقدر هم حرفه ای و توانمند باشید در نهایت خروجی خوبی دریافت نخواهید کرد.

یکی از ابزار های مهم در بیشتر کارهای رسانه ای میکروفون می باشد. میکروفون خوب برای تولید محتوا باعث تولید صدای رسا و شیوا می شوند و اغلب استفاده از میکروفون باعث می شود صدا لطیف تر به گوش برسد و همچنین  حروف انفجاری مانند (پ) را کنترل می نماید و از گوش خراش بودن اصوات جلوگیری می نماید.

خرید میکروفن می تواند باعث رونق کسب و کار های شما در رسانه های اجتماعی شود که البته تولید محتوا برای رسانه های اجتماعی یکی از کاربردهای این ابزار می باشد.

خرید میکروفون تولید محتوا می تواند برای ساخت دوره های آموزشی نیز مناسب باشد، چون بسیار مهم است که آموزش شما همراه با یک صدای قوی باشد تا در یادگیری افراد خللی ایجاد نکند.

میکروفون مخصوص ضبط پادکست که امروزه طرفداران بی شماری دارد نیز لازم و ضروری می باشد و این مثال ها نمونه های کوچکی از دنیای کاربرد میکروفن ها می باشند.

اگر شما به تازگی شروع به خوانندگی کرده باشید می دانید که میکروفن چقد روی صدای شما تاثیر گذار است و این را نیز می دانید که داشتن یک استودیو برای خوانندگان امری ضروری می باشد، ولی اجاره استودیو نیز کم هزینه نمی باشد از این رو شما با خرید میکروفن تولید محتوا می توانید به آسانی کیفیت صدای خود را بالا ببرید و از تقبل هزینه های زیاد استودیو در امان باشید.

سخن آخر

امروزه خرید میکروفون تولید محتوا برای هر شخصی که به نوعی مشغول تولید محتوا می باشد یک امر کاملا ضروری می باشد و میکروفن جزو اصلی ترین ابزار تولید محتوا است .

میکروفون ها تنوع زیادی دارند و شما بسته به نوع استفاده خود می توانید بهترین میکروفون را انتخاب و تهیه نمایید.

انتخاب بهترین و مناسب ترین میکروفون برای تولید محتوا، می تواند یک دغدغه برایتان محسوب شود. برای خرید میکروفون تولید محتوا هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین می توانید اقدام نمایید. سایت با گوشی یک سایت کاملا تخصصی برای فروش میکروفن به صورت آنلاین می باشد. در این سایت علاوه بر انواع میکروفن قیمت مناسب می توانید ابزار تولید محتوا، با کیفیت بالا نیز تهیه نمایید.

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.