کد خبر : 209069
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 آذر 1401 - 11:07
دیدگاه‌ها برای چگونه وسایل کابینت را بچینیم؟ بسته هستند

چگونه وسایل کابینت را بچینیم؟

چگونه وسایل کابینت را بچینیم؟

قلب هر خانه آشپزخانه است و مهم‌ترین چیزی که در آشپزخانه وجود دارد کابینت است معمولاً درون کابینت آشپزخانه انواع ظروف وسایل آشپزی مواد غذایی یخچال گاز ماشین لباسشویی و غیره وجود دارد چینش همه موارد وجود در آشپزخانه تا حد زیادی به دسترسی و استفاده لذت بخش از آشپزخانه کمک می‌کند بیشتر فضای آشپزخانه

قلب هر خانه آشپزخانه است و مهم‌ترین چیزی که در آشپزخانه وجود دارد کابینت است معمولاً درون کابینت آشپزخانه انواع ظروف وسایل آشپزی مواد غذایی یخچال گاز ماشین لباسشویی و غیره وجود دارد چینش همه موارد وجود در آشپزخانه تا حد زیادی به دسترسی و استفاده لذت بخش از آشپزخانه کمک می‌کند بیشتر فضای آشپزخانه با کابینت پر شده است بنابراین شما باید بتوانید که چینش صحیح درون کابینت و بیرون کابینت خود ایجاد کنید، ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم روش صحیح چیدن وسایل درون کابینت را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

تقسیم بندی کلی کابینت

کابینت از دو ردیف بالا و پایین تشکیل شده است. شما باید وسایلی که بیشترین استفاده را در طول روز از آنها دارید در ردیف پایین کابینت بچینید و وسایل دیگری که کمتر از آن استفاده می‌شود را به طبقه بالای کابینت منتقل کنید. اگر آشپزخانه کوچکی دارید باید بتوانید کابینت‌های خود را مدیریت کنیم از سایر قسمت‌های آشپزخانه می‌توانید برای چیدن برخی از لوازم که همیشه درون کابینت بودند کمک بگیرید تا فضای بیشتری داخل کابینت خود داشته باشیم؛ مثلاً فاصله دیواری که بین کابینت طبقه بالا طبقه پایین وجود دارد محل مناسبی برای آویزان کردن برخی از وسایل است با استفاده از قلاب‌هایی که به دیوار می‌چسبند شما می‌توانید برخی از لوازم مانند کفگیرها چاقوها پارچه‌ها و قابلمه‌های سبک را به آن آویزان کنیم سطح روی کابینت میز مهندسی می‌توان از آن استفاده کرد بسیاری از ادویه جات را می‌توان با دسته بندی صحیح درون قفسه‌های متحرکی که روی سطح کابینت می‌توان گذاشت قرار دهید. به شما پیشنهاد می‌کنیم از تجهیزات کابینت افرنگ استور استفاده کنید. این تجهیزات ضمن داشتن کیفیت مناسب، بسیار متنوع بوده و با ضمانت و خیال راحت میتوانید تمامی تجهیزات کابینت را تهیه کنید.

بخش‌های شیشه‌ای کابینت

معمولاً بخش‌هایی از کابینت به صورت در روی شیشه‌ای طراحی می‌شوند در این بخش باید ظروف زیبای خود را قرار دهید سعی کنید تا می‌توانید این ظروف را منظم و سازماندهی شده بچینید ظروف‌های کوچک‌تر را در بخش‌های پایینی و ظروف‌های بزرگ‌ترها در بخش‌های بالایی قرار دهید دره شیشه‌ای برای زیبایی طراحی شدن پس باید بهترین ظروف خود را درون آنها قرار دهیم.

منظم‌کردن کشوها

کشور بخش مهمی از آشپزخانه هستند معمولاً به نظم و انضباط در می‌کشم آن توجه خاصی نمی‌کنیم و به همین دلیل است که پیدا کردن وسایلی که از درون که شما می‌خواهیم کمی دشوار است سعی کنید کشو ها را با ظروف مخصوص تقسیم بندی کنید. وسایل متعددی برای تقسیم بندی کشوها وجود دارند که می‌توانید از فروشگاه‌های پلاسکو آنها را تهیه کنید. این کار هم به نظم درون کشوهای شما کمک می‌کند هم باعث می‌شود وسایل بیشتری را بتوانید درون کشوهای خود بچینید.

هولدرهای در

بخش داخلی در کابینت محلی است که کمتر کسی از آن استفاده می‌کند. امروزه هولدرهای مخصوصی طراحی شده‌اند که به راحتی به بخش داخلی در کابینت شما می‌چسبند، از این هولدرها برای چینش درب‌های قابلمه‌ها که معمولاً جای زیادی می‌گیرند استفاده کنید. این ترفند کمک می‌کند تا فضای که غیر قابل استفاده بوده را به راحتی استفاده کنید، همچنین سبب می‌شود تا این درب‌ها با نظم خاصی درون کابینت جای بگیرند. این کار کمک می‌کند تا بیشتر قابلمه‌های شما درون هم رفته و جای بسیار کمتری را اشغال کند.

چینش مواد غذایی درون کابینت

هنگام چیدن مواد غذایی داخل کابینت بهتر است آنها را دسته بندی کنید. به عنوان مثال تنقلات را باید در بخشی از کابینت بچینید که دست همه اعضای کابینت به آنها می‌رسد و آنها نمی‌خواهند کل کابینت‌ها را برای پیدا کردن تنقلاب بهم بریزند. بخش دیگری که باید به خوبی چیده شود، اقلام صبحانه است. از ظروف صبحانه گرفته تا مواد غذایی آن باید کنار هم و در دسترس باشند. زیرا شما هر روز صبح نیاز دارید که از آنها استفاده کنید بنابراین نباید از یکدیگر دور باشند. ادویه‌ها نیز با ید به همین ترتیب دسته بندی شوند بهتر است روی آنها برچسبی بزنید که اسم ادویه مشخص باشد و همگی کنار یکدیگر قرار بگیرند.

چگونه وسایل کابینت را بچینیم؟

آبچکان

مدیریت بخش ابچکان کابینت نیز بسیار مهم است. اگر ابچکان کوچکی دارید از قفسه‌های آبچکانی که روی کابینت قرار می‌گیرند استفاده کنید فقط کافی است یک دستمال بزرگ که از خیسی ضروف به سطح کابینت جلوگیری می‌کند، زیر آن بی اندازید و آبچکان متحرک خود را روی آن قراردهید، به این ترتیب می‌توانید ظرف‌های بیشتری را همزمان برای خشک شدن قراردهدید.

بخش روتین کابینت

شما همیشه مهمان ندارید، 90% مواقع فقط برای اعضای ثابت خانواده خود نیاز به ظروف غذا خوری، قاشق و چنگال و… نیاز دارید. پیشنهاد ما این است که یک بخش از کابینت را به بخش روتین خود اختصاص دهید. یعنی بخشی را در کابینت خود ایجاد کنید که به تعداد اعضای خانواده، بشقاب، قاشق، نمکدان، خورشت خوری، دیس و … وجود داشته باشد.

سازماندهی لیوان‌ها

لیوان‌ها هم به نوعی جای بسیاری را اشغال می‌کنند، همچنین به‌خاطر شکننده بودن آنها باید چینش منظم و دقیقی داشته باشند. اگر تعداد لیوان‌های شما زیاد است دو کار مهم باید انجام دهید، اول اینکه می‌توانید از هولدرهایی استفاده کنید که فضای داخل کابینت را برایتان افزایش می‌دهند و با کمک آنها می‌توانید برخی از لیوان‌ها را آویزان کنید. کار دومی که باید انجام بدهید این است که لیوان‌ها را به دوبخش تقسیم کنید. لیوان‌های که برای استفاده خودتان است و لیوان‌هایی که برای مهمان در نظر گرفته‌اید. لیوان‌های مهمان را در طبقات بالای کابینت بگذارید و لیوان‌های خودی را در نزدیک‌ترین طبقه برای دسترسی آسان.

چگونه وسایل کابینت را بچینیم؟

نتیجه

چینش صحیح وسایل درون کابینت و بیرون آن کمک می‌کند تا یک آشپزخانه با دسترسی راحت داشته باشید. شما باید بتوانید همه موارد غذا، ظروف آشپزی، ادویه‌جات، قاشق، چنگال و … را به خوبی سازماندهی کنید تا دسترسی مناسبی به همه آنها داشته باشید. ابتدا باید وسایلی که بیشتر استفاده می‌کنید را از وسایل مهمان جدا کنید، سپس باید به صورت سازماندهی شده، هرکدام از وسایل را مرتب با در نظر گرفتن دسترسی و فضای مناسب درون کابینت بچینید. اگر نیاز به خرید تجهیزات مناسب کابینت مانند ریل کابینت، دستگیره کابینت، لولاها، وسایل کشو و… دارید به شما فروشگاه آنلاین افرنگ استور را معرفی می‌کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.