کد خبر : 26558
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 مرداد 1399 - 4:55

چگونه به سود مرکب برسیم؟

چگونه به سود مرکب برسیم؟

اگر فردی هستید که ثروتمند شدن برایتان یک رویای دوردست است، این مطلب دقیقأ برای شما نوشته شده است، پس با ما همراه باشید تا شما را با یکی از اسرار ثروتمند شدن آشنا کنیم. اسم این راز سود مرکب است.
سود مرکب چیست؟ سود مرکب که به آن سودِ سود و یا سودِ بهره نیز می‌گویند، عبارت است از سود حاصل از اصل سرمایه به علاوه سود حاصل شده از سودهای قبلی. بنابراین می‌توان بیان کرد که سود بهره، سود ترکیب‌شده و مضاعف است که هم به اصل سرمایه و هم میزان سود حاصل از بهره‌‌های جمع‌شده که از دوره‌های پیش سپرده‌گذاری شده بود به سرمایه اصلی اضافه می‌گردد. در واقع، سودِ بهره به ما کمک می‌کند تا بتوانیم در مدیریت دارایی‌هایمان هدفمند عمل کنیم. این جمله به چه معناست؟ سهام شرکت‌ها، پول، مسکن، سکه و هرچیزی که ارزش پولی دارد به عنوان دارایی افراد محسوب می‌شود پس شما برای ثروتمند شدن باید به دنبال راهی باشید که دارایی‌هایتان افزایش یابد. با توجه به تعریفی که از مفهوم این سود ارایه دادیم، می‌توان بیان کرد که رسیدن به سودِ بهره، یکی از راه‌های ثروتمند شدن است.
چگونه سود بهره ایجاد کنیم؟ لازمه‌ خلق سودِ بهره، تخصص و دانش..

اگر فردی هستید که ثروتمند شدن برایتان یک رویای دوردست است، این مطلب دقیقأ برای شما نوشته شده است، پس با ما همراه باشید تا شما را با یکی از اسرار ثروتمند شدن آشنا کنیم. اسم این راز سود مرکب است.

سود مرکب چیست؟

سود مرکب که به آن سودِ سود و یا سودِ بهره نیز می‌گویند، عبارت است از سود حاصل از اصل سرمایه به علاوه سود حاصل شده از سودهای قبلی. بنابراین می‌توان بیان کرد که سود بهره، سود ترکیب‌شده و مضاعف است که هم به اصل سرمایه و هم میزان سود حاصل از بهره‌‌های جمع‌شده که از دوره‌های پیش سپرده‌گذاری شده بود به سرمایه اصلی اضافه می‌گردد. در واقع، سودِ بهره به ما کمک می‌کند تا بتوانیم در مدیریت دارایی‌هایمان هدفمند عمل کنیم. این جمله به چه معناست؟ سهام شرکت‌ها، پول، مسکن، سکه و هرچیزی که ارزش پولی دارد به عنوان دارایی افراد محسوب می‌شود پس شما برای ثروتمند شدن باید به دنبال راهی باشید که دارایی‌هایتان افزایش یابد. با توجه به تعریفی که از مفهوم این سود ارایه دادیم، می‌توان بیان کرد که رسیدن به سودِ بهره، یکی از راه‌های ثروتمند شدن است.

چگونه سود بهره ایجاد کنیم؟

لازمه‌ خلق سودِ بهره، تخصص و دانش است، اما می‌توان به طور خلاصه بیان کرد که افراد موفق از دو روش زیر برای ایجاد این نوع از سود استفاده کرده‌اند:

  1. خلق سودِ بهره با استفاده از سرمایه‌های کوچک

در این روش، فرد سرمایه‌های اندک خود را که از راه‌های گوناگونی به دست آورده است، در بلندمدت سپرده‌گذاری می‌کند تا با کمک درآمد پایدار و صبر طولانی به سود چشم‌گیری دست یابد.

  1. خلق سودِ بهره با استفاده از سرمایه‌گذاری در بورس

اگر از دانش و تخصص کافی در زمینه سرمایه‌گذاری در بورس برخوردار هستید، می‌توانید به واسطه خرید و فروش اوراق و سهام عرضه شده در بورس، به سودِ بهره دست یابید. البته روش کار به این ترتیب است که با هر بار فروش سهام، مجددأ درآمد حاصله را در بورس سرمایه‌گذاری کنید و سهام بخرید یا به عبارت دیگر، سود حاصل از فروش سهام را به اصل سرمایه‌تان اضافه نمایید و مجددأ سرمایه‌گذاری کنید. بنابراین می‌توان گفت که شما در مسیر رسیدن به سودِ بهره قرار دارید.

نحوه محاسبه سود مرکب

برای محاسبه سودِ بهره، از فرمول زیر استفاده می‌شود:

A= P(1+r/n)nt (1)
A= مقدار سود کسب شده در سرمایه‌گذاری
P= اصل سرمایه
r= نرخ سود سالیانه (به صورت اعشاری)
n= تعداد دفعاتی که سود در طی سال مرکب می‌شود
t= تعداد سال‌هایی که سرمایه‌گذاری طول می‌کشد

بنابراین می‌توانیم بیان کنیم که، محاسبه سودِ بهره با وارد کردن سرمایه اولیه، نرخ سود سالیانه، مدت سرمایه‌گذاری و دوره این سود انجام می‌شود. فرض کنید در بورس ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری کردید که از این سرمایه‌گذاری به میزان ۳۰ درصد که معادل ۳۰ میلیون تومان است به سود رسیدید. حال اگر ۱۳۰ میلیون تومان را با فرض سود ۳۰ درصد، مجددأ سرمایه‌گذاری کنید، سود شما از این معامله ۳۹ میلیون تومان خواهد بود. که ۳۰ میلیون سودی که در دوره اول به اصل پول اضافه شده است، دلیل ۹ میلیون تومان سود در دوره دوم است. حال اگر بخواهیم اصل پول را از کل مبلغ سرمایه‌گذاری شده جدا کنیم و فقط سودی که کسب شده است را به دست بیاوریم، از فرمول زیر استفاده می‌کنیم:

A= P(1 + r/n)nt – P (2)

P که در انتهای فرمول قرار دارد، همان اصل سرمایه است که از سود کسب شده، کم شده است. فرض کنید تصمیم دارید مبلغ ۲ میلیون تومان را به مدت ۳۰ سال و با لحاظ سود ۳۰ درصد سرمایه‌گذاری کنید، در این صورت سود کسب شده براساس رابطه ۲ عبارت است از:

۲۰۰۰۰۰۰ – (۱ + ۰٫۳/۱)۱*۳۰ – ۲۰۰۰۰۰۰ = ۵۲۳۸۰۰۰۰۰۰

بنابراین شاهد این هستیم که براساس فرمول سودِ بهره، سودهای ما سود ایجاد کرده‌اند. به همین دلیل است که به سود مرکب، سودِ سود نیز می‌گویند.

The post چگونه به سود مرکب برسیم؟ appeared first on خانه سرمایه.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.