کد خبر : 211439
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 شهریور 1402 - 20:33
دیدگاه‌ها برای چگونه باربیکیو خود را تمیز کنیم؟ بسته هستند

چگونه باربیکیو خود را تمیز کنیم؟

چگونه باربیکیو خود را تمیز کنیم؟

تمیز کردن باربیکیو بدون شک یک کار ضروری و حیاتی است. اغلب افراد این کار را به دلیل پیچیدگی آن به تعویق می‌اندازند، اما در این مقاله، تمامی مراحل و ترفندهای لازم برای تمیز کردن باربیکیو را برای شما شرح می‌دهیم. چرا باید باربیکیو خود را تمیز کنیم؟ مهمترین دلیل برای تمیز کردن باربیکیو، مربوط

تمیز کردن باربیکیو بدون شک یک کار ضروری و حیاتی است. اغلب افراد این کار را به دلیل پیچیدگی آن به تعویق می‌اندازند، اما در این مقاله، تمامی مراحل و ترفندهای لازم برای تمیز کردن باربیکیو را برای شما شرح می‌دهیم.

چرا باید باربیکیو خود را تمیز کنیم؟

مهمترین دلیل برای تمیز کردن باربیکیو، مربوط به سلامتی شما است. هنگام استفاده از باربیکیو، باقیمانده‌های غذا معمولاً روی رکوردها و شبکه‌های گرم شده باقی می‌مانند؛ وقتی باربیکیو را مجدداً روشن می‌کنید، این باقیمانده‌ها می‌سوزند و آلاینده‌هایی مضر برای سلامتی شما تولید می‌شود، از جمله آمینواسیدها و مواد شیمیایی سرطان‌زا.

 

همچنین باربیکیو کثیف می‌تواند خطرات آتش‌سوزی را افزایش دهد. در باربیکیوهای مجهز به سینی چکه‌گیر، احتمال تجمع چربی وجود دارد که در صورت نظافت نکردن، ممکن است خطرناک باشد و آتش‌سوزی بوجود بیاورد. همچنین، برای حفظ طعم بهتر غذاها، تمیز کردن باربیکیو بسیار مهم است. باقیمانده‌های غذا در هنگام آشپزی می‌توانند به گوشت و مواد غذایی دیگر چسبیده و طعم غذاها را تحت تأثیر قرار دهند.

ترفند های تمیز کردن باربیکیو

  1. تمیز کردن سینی چکه‌گیر: سینی چکه‌گیر باید هر هفته یک بار تمیز شود. برای این کار، آن را در آب گرم خیس کنید تا چربی باقیمانده از بین برود. سپس آن را با محلول شوینده مناسب بشویید و کاملاً خشک کنید.
  2. تمیز کردن رکوردها و سطوح پخت‌وپز: شلف و رکوردها را بعد از هر بار استفاده و زمانی که باربیکیو هنوز گرم است، با یک برس نظافتی تمیز کنید. اگر باقیمانده‌ها به سطح چسبیده‌اند، از یک ابزار مناسب برای تخلیه آن‌ها استفاده کنید تا نظافت آسان‌تر شود.
  3. شستشوی قطعات قابل جدا شدن: قطعاتی که می‌توانند از باربیکیو جدا شوند، باید مانند سینی چکه‌گیر با محلول شوینده شسته شده و خشک شوند. اگر امکان شستشوی آن‌ها وجود ندارد، تمیز کردن سطوح آن‌ها بسیار مهم است.
  4. تمیز کردن در حین گرم کردن: اگر نمی‌توانید بلافاصله پس از استفاده باربیکیو را تمیز کنید، می‌توانید قبل از استفاده بعدی آن را تمیز نمایید. در این صورت، درب باربیکیو را ببندید و آن را به مدت چند دقیقه روشن کنید تا داخل آن گرم شود، سپس با برس نظافتی آن را تمیز کنید. گرمای باربیکیو کمک می‌کند تمیز کردن آسان‌تر انجام شود.

با رعایت این ترفندها و مراحل، می‌توانید باربیکیو خود را به طور منظم تمیز کنید.

در ادامه مطلب، به بررسی روش‌های تمیز کردن باربیکیو گازی پرداخته‌ایم. باربیکیو‌ها همانند سایر لوازم خانگی نیاز به نگهداری و تمیز کردن دارند تا از زنگ‌زدگی، خراب شدن و ترک خوردن آن‌ها جلوگیری شود. مراحل تمیز کردن:

1- ابتدا گاز را قطع کنید. 
این اقدام مهمترین مرحله قبل از تمیز کردن باربیکیو است. می‌توانید باربیکیو را بلافاصله پس از استفاده یا پس از آنکه برای حدود ۱۰ دقیقه گرم شده، تمیز کنید. اگر باربیکیو خنک است، بهتر است آن را به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه گرم کنید.

2- سطل آب گرم و صابون را آماده کنید. 
از مواد شیمیایی خطرناک استفاده نکنید و به جای آن از آب گرم و صابون استفاده کنید.

3- قطعات باربیکیو را از هم جدا کنید. 
با استفاده از دستکش، شلف و صفحات فلزی را در حالی که هنوز گرم هستند، از باربیکیو خارج کنید. اگر سینی چکه‌گیر پر از چربی است، آن را نیز بردارید و بشویید.

4- چربی اضافی را پاک کنید. 
اگر فضای لازم را دارید، تمام قطعات باربیکیو را به مدت ۳۰ دقیقه درون سطل آب گرم و صابون قرار دهید تا راحت‌تر تمیز شوند. سپس آن‌ها را بشویید. برای باربیکیو‌های استیل می‌توانید از آب گرم و پودر لباسشویی نیز استفاده کنید. برای لکه‌های سرسخت می‌توانید از سرکه مخلوط با آب جوش نیز استفاده کنید.

5- اجزای باربیکیو را خشک کنید.
اطمینان حاصل کنید که تمام قسمت‌ها کاملاً خشک شده‌اند. این اقدام مهم است تا باربیکیو در فضای مرطوبی قرار نگیرد و کپک نزند.

6- اجزای باربیکیو را روغن‌کاری کنید. 
قطعات باربیکیو را روغن کاری کنید تا از زنگ زدن آن‌ها جلوگیری شود.

7- باربیکیو را دوباره سرهم کنید. 
گاز را وصل کرده و باربیکیو را روشن کنید.

8-اجازه دهید باربیکیو روشن بماند. 
باربیکیو را به مدت ۱۵ دقیقه روشن نگه دارید. سپس از برس نظافتی برای پاک کردن باقیمانده مواد غذایی استفاده کنید.

نکته: پس از هر بار استفاده، گاز را قطع کرده و شیلنگ را بررسی کنید. اگر ترک خورده یا فرسوده شده است، باید آن را تعویض کنید. همچنین، باربیکیو خود را از نظر ایمنی چک کنید.

در نهایت، تمیز کردن باربیکیو گازی می‌تواند کمک بزرگی به نگهداری و افزایش طول عمر آن باشد. با رعایت این مراحل می‌توانید از باربیکیوتان بهترین استفاده را کنید و از پخت و پز در فضای باز لذت ببرید. اگر به دنبال خرید باربیکیو هستید، می‌توانید از طریق وبسایت آشپزخانه تهران نیازهای خود را تامین کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.