کد خبر : 216324
تاریخ انتشار : شنبه 19 اسفند 1402 - 15:32
دیدگاه‌ها برای چند پیشنهاد برای سفر کوتاه مدت به کاشان بسته هستند

چند پیشنهاد برای سفر کوتاه مدت به کاشان

چند پیشنهاد برای سفر کوتاه مدت به کاشان

سفر کوتاه مدت به کاشان یکی از بزرگ‌ترین تفریحات افرادی است که زمان کمی دارند و می‌خواهند از سفر خود لذت ببرند. کاشان از جمله شهرهایی است که مکان‌های تاریخی زیادی داشته و به فرهنک و آداب و رسوم خود شهرت دارد. به‌عنوان مثال، در این شهر در فصل‌های خاصی گلاب‌گیری انجام شده و افراد

سفر کوتاه مدت به کاشان یکی از بزرگ‌ترین تفریحات افرادی است که زمان کمی دارند و می‌خواهند از سفر خود لذت ببرند. کاشان از جمله شهرهایی است که مکان‌های تاریخی زیادی داشته و به فرهنک و آداب و رسوم خود شهرت دارد. به‌عنوان مثال، در این شهر در فصل‌های خاصی گلاب‌گیری انجام شده و افراد زیادی برای دیدن همین مراسم گلاب‌گیری به این شهر سفر می‌کنند. خوشبختانه سفر به کاشان این روزها بسیار ساده و سریع شده و شما عزیزان تنها با خرید بلیط هواپیما کاشان می‌توانید از سفر کوتاه خود با رسیدن به مقصد در کمترین زمان ممکن لذت ببرید.

جاذبه‌های گردشگری در سفر کوتاه مدت به کاشان

برای این که از سفر کوتاه مدت خود لذت ببرید باید بدانید که در چه زمان‌هایی به کاشان سفر کنید. در ادامه با بهترین زمان‌های سفر به کاشان آشنا می‌شوید.

  1. فصل گلاب‌گیری کاشان

در این فصل، افراد زیادی از شهرهای مختلف ایران و یا نقاط مختلف جهان به کاشان سفر می‌کنند تا از دیدن ان همه گل سرخ و مراسم گلاب‌گیری لذت ببرند. این مراسم از مراسم‌های سنتی کاشان بوده و گلاب کاشان نه‌تنها در ایران بلکه در سرتاسر جهان شهرت زیادی دارد. این مراسم در اواسط اردیبهشت تا اوسط خرداد برگزار می‌شود.

اگر به دنبال تجربه گلاب گیری کاشان هستید، می توانید در اردیبهشت به این شهر سفر کنید. در این فصل، مراسم گلاب گیری در قمصر و نیاسر کاشان برگزار می شود و می توانید از این سنت دیرینه دیدن کنید.

  1. مراسم قالیشویان

این مراسم نیز از قدیمی‌ترین مراسم‌های سنتی و مذهبی شهر کاشان بوده که زمان برگزاری آن دومین جمعه ماه مهر در شهر مشهد اردهال است. این شهر زیبا و تاریخی در 50 کیلومتری کاشان واقع شده و برگزاری آن برای زنده نگه داشتن یاد امامزاده سلطان علی بن محمدباقر (ع)، فرزند بلافصل پنجمین امام شیعیان حضرت محمدباقر (ع)، در مکان این امامزاده است.

  1. باغ فین کاشان

نه‌تنها در ایران بلکه در بسیاری از نقاط جهان باغ فین کاشان را مردم می‌شناسند. در سفر کوتاه مدت به کاشان یکی از بهترین مکان‌هایی که گردشگران می‌توانند به آن سر بزنند همین باغ فین کاشان است.

این باغ جز آثار ملی به‌شمار رفته و در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. مساحت این باغ در حدود 23 هزار متر مربع بوده و از قسمت‌های مختلف آن می‌توان به حمام فین ، اتاق شاه نشین ، کوشک صفوی،چایخانه، شترگلوی فتحعلی شاهی،  حیات خلوت کریم خانی و موزه ملی کاشان اشاره کرد. این باغ در قصبه فین کوچک از روستای فین ، خیابان امیرکبیر باغ فین واقع شده است.

  1. خانه تاریخی طباطبایی

این خانه قدیمی از معروف‌ترین جاهای تاریخی کاشان محسوب شده که زمان ساخت آن به دوره قاجار برمی‌گردد. مساحت این بنا 4700 هزار متر مربع بوده و و سازنده آن جعفر طباطبایی نام دارد.

از قسمت‌های مختلف این خانه می‌توان به ۴۰ اتاق ، چهار حیاط ، چهار سرداب (زیرزمین)، سه بادگیر، بخش‌های شاه نشین،‌حیاط اندرونی، بهارخواب، حیاط خدمه، یخدان، پیرنشین اشاره کرد. این خانه زیبا در آدرس کاشان، خیابان علوی ، کوی سلطان امیر احمد واقع شده است.

  1. خانه تاریخی بروجردی ها

از دیگر جاهایی که در سفر کوتاه مدت به کاشان می‌توان از آن بازدید کرد، خانه تاریخی بروجردی‌ها است. این خانه متعلق به یک بازرگان به نام حسین نطنزی بوده که عاشق دختر سید جعفر طباطبایی صاحب خانه طباطبایی در آن زمان شده و پدر دختر شرط ازدواج را ساختن خانه‌ای مانند خانه خود برای زندگی دخترش می‌داند.

سید حسن این شرط را پذیرفته و حدود 7 سال ساخت این خانه به طول می‌کشد. خانه بروجردی اکنون به اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان تبدیل شده است.

چند پیشنهاد برای سفر کوتاه مدت به کاشان

  1. کویر کاشان

این کویر زیبا کویر ابوزیدآباد نام داشته و در فاصله 30 کیلومتری جنوب شرقی کاشان قرار دارد. این کویر برای افرادی که سفر کوتاه مدت به کاشان دارند بسیار مناسب بوده و حتی افراد می‌توانند شب در کویر مانده و با روشن‌کردن آتش و جشن و پایکوبی لذت سفر خود را چند برابر کنند. همچنین، در این کویر کاروانسراهایی وجود دارد که افراد می‌توانند با خیال راحت در آن اقامت کنند.

بهترین زمان سفر به کاشان

بهترین زمان سفر به کاشان بهار و اوایل پاییز است. در این زمان، آب و هوا معتدل و دلپذیر است و می توانید از گشت و گذار در جاذبه های تاریخی و طبیعی این شهر لذت ببرید. در بهار، کاشان مملو از گل های رنگارنگ می شود و منظره ای چشم نواز را به وجود می آورد. همچنین، آب و هوا برای پیاده روی و گشت و گذار در سطح شهر مناسب است.

در اوایل پاییز، هوا هنوز خنک است و می توانید از گشت و گذار در جاذبه های تاریخی کاشان مانند خانه های تاریخی، باغ فین، و کویر ابوزیدآباد لذت ببرید.

خرید بلیط هواپیما کاشان در فلای تودی

برای خرید بلیط هواپیما کاشان وارد وب سایت فلای تودی شوید. در قسمت جستجو، مبدأ و مقصد خود را وارد کنید. مبدأ شما می تواند هر شهری باشد و مقصد شما باید “کاشان” باشد. تاریخ سفر خود را انتخاب کنید. می توانید تاریخ رفت و برگشت خود را به صورت جداگانه انتخاب کنید یا بلیط رفت و برگشت را به صورت همزمان خریداری کنید.

سخن آخر

سفر کوتاه مدت به کاشان به شما کمک می‌کند تا دوباره سرحال شده و فعالیت‌های روزمره خود را با اشتیاق بیشتری انجام دهید. علاوه‌بر دیدن مکان‌های تاریخی می‌توانید با بودن در دل کویر و مشاهده مراسم گلاب‌گیری لذت سفر خود را چند برابر کنید.

بهترین زمان برای دیدن مراسم گلاب‌گیری از اواسط اردیبشت تا خرداد است. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات لازم برای سفر کوتاه مدت به شهر کاشان و لذت‌بردن از سفر خود را به دست آورید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.