کد خبر : 208570
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 مهر 1401 - 14:57
دیدگاه‌ها برای چرا کارشناسان باغداری نهال گردو ژنوتیپ توصیه میکنند؟ بسته هستند

چرا کارشناسان باغداری نهال گردو ژنوتیپ توصیه میکنند؟

چرا کارشناسان باغداری نهال گردو ژنوتیپ توصیه میکنند؟

نهال گردو ژنوتیپ یکی از بهترین ارقام نهال گردو در ایران است. که کاشت آن در باغ؛ بیشترین سازگاری و گیرایی و بالاترین محصول دهی را برای باغداران به همراه خواهد داشت. از این رو مورد توجه اکثر باغداران و کارشناسان باغداری در سرتاسر کشورمان قرار گرفته است. در این مطلب قصد داریم تا این

نهال گردو ژنوتیپ یکی از بهترین ارقام نهال گردو در ایران است. که کاشت آن در باغ؛ بیشترین سازگاری و گیرایی و بالاترین محصول دهی را برای باغداران به همراه خواهد داشت. از این رو مورد توجه اکثر باغداران و کارشناسان باغداری در سرتاسر کشورمان قرار گرفته است. در این مطلب قصد داریم تا این رقم پرسود را بیشتر بشناسیم. پس با ما همراه باشید.

ویژگی مهم نهال گردو ژنوتیپ که آن را تبدیل به بهترین نهال گردو در ایران نموده است؛ چیست؟

نهال گردو ژنوتیپ به انواع نهال گردو اصلاح شده گفته میشود. که در 2 دسته بندی پیوندی و بذری تولید میشوند. این ارقام دارای ویژگی‌های زیر هستند:

  • نهال گردو ژنوتیپ به علت اصلاحات انجام شده بر روی نهال توسط نهالستان گردو پالیز و تغییرات ژنتیکی، باردهی خود را خیلی زود و در سال اول پس از کاشت در باغ آغاز میکند. سن بلوغ این رقم بین 3 تا 5 سال است.
  • انواع ارقام نهال گردو ژنوتیپ را میتوانید در مناطق سردسیری؛ معتدل و گرمسیری بکارید. همچنین بازه ارتفاعی مجاز برای کاشت اکثر ارقام نهال گردو ژنوتیپ بین 0 تا 3000 متر از سطح دریا میباشد.
  • نهال گردو ژنوتیپ بالاترین محصول دهی را در بین سایر ارقام نهال گردو به خود اختصاص داده است. این ارقام در صورت سلامتی و سازگاری با شرایط آب وهوایی، بین 5 تا 16 تن در هکتار باردهی به همراه دارد.
  • وزن میوه این رقم حدود 50 درصد از وزن کل را تشکیل میدهد. پوسته میوه نازک بوده و درشت و خوشمزه است.
  • محصول دهی این رقم هرساله و به صورت یکدست انجام میشود.
  • ارقام نهال گردو ژنوتیپ پیوندی بالاترین عمر اقتصادی را به خود اختصاص داده است. این ارقام بین 100 تا 200 سال عمر مفید دارند.

چرا کارشناسان باغداری نهال گردو ژنوتیپ توصیه میکنند؟  

انواع ارقام نهال گردو ژنوتیپ به تفکیک آب وهوا و شرایط اقلیمی ایران کدامند؟

هریک از شهرهای کشورمان دارای ویژگی‌های مشخص و شرایط اقلیمی مختلفی هستند. که فقط برای کاشت و پرورش ارقام خاصی از درختان گردو مناسب اند. از این رو باید با توجه به مشخصات هر یک از نهال‌های گردو؛ بهترین و سازگارترین رقم را برای باغ انتخاب کنید. از مهم ترین نکاتی که هنگام خرید نهال گردو باید به آنها توجه کنید موارد زیر است:

  • ارتفاع از سطح دریا
  • شرایط اقلیمی و آب وهوایی
  • وضعیت خاک و آب
  • حداقل دمای سرد و گرم در منطقه
  • طول دوره فصل زمستان

با کسب آگاهی از هریک از موارد گفته شده و مقایسه آن با اطلاعات محصول در سایت پالیز، نهال گردوی سازگار با باغتان را خریداری نمایید.

و اما بهترین ارقام نهال گردو ژنوتیپ که بیشترین سوددهی را در باغ به همراه دارند:

  • نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 4 معتدل
  • نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 5 خشک و نیمه خشک
  • نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 6 گرمسیری
  • نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 7 سردسیری
  • نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 8 دوبار گل
  • نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 9 کوهستانی
  • نهال گردو ژنوتیپ مراغه
  • نهال گردو ژنوتیپ برتر

اخطار؛ مراقب کلاهبرداران باشید.

فروش نهال گردو ژنوتیپ قلابی به جای اصلی!!!

چگونه نهال گردو ژنوتیپ اصل را بشناسیم؟

نهال گردو ژنوتیپ باید دارای شناسنامه معتبر و رسمی باشد. که برروی پایه پیوند به صورت لیبل نصب میشود. برروی شناسنامه نهال گردو، اطلاعات مهمی از جمله نام تولید کننده؛ نام پایه و رقم؛ سال تولید نهال گردو و… به صورت چاپی وجود دارد.

با بررسی ویژگی‌های ظاهری نهال گردو، از سلامت آن اطمینان حاصل نمایید. نهال سالم باید حداقل دارای 40 سانتی متر طول باشد. همچنین شاخه و برگ خیلی زیاد و خیلی کم نداشته باشد.

برگ و شاخه روی نهال زرد؛ پژمرده و یا رنگ پریده نباشد. همچنین نشانه‌هایی از بیماری و آفات روی نهال دیده نشود.

نهال گردو ژنوتیپ باید به همراه شناسنامه؛ کارت سلامت؛ گواهی عاری از آفات و کارت گارانتی 2 ساله از سوی نهالستان برای شما ارسال شود.

چرا کارشناسان باغداری نهال گردو ژنوتیپ توصیه میکنند؟  

انتخاب وسیله حمل و نقل باری مناسب از احتمال شکستگی نهال در هنگام ارسال میکاهد.

نهال گردو شناسنامه دار را فقط باید از مراکز فروش معتبر و رسمی و دارای مجوز از موسسه ثبت نهال و بذر خریداری نمایید.

نتیجه گیری

نهال گردو ژنوتیپ برتر یک رقم شناخته شده و پرطرفدار در سرتاسر نقاط کشورمان است. به علت تنوع بسیار بالا قادر است با اکثر شرایط آب وهوایی و اقلیمی به خوبی سازگاری یافته و محصول دهی خود را از همان سال‌های اولیه پس از کاشت آغاز نماید. شما میتوانید با توجه به آب وهوای منطقه باغتان؛ رقم گردوی سازگار را برای باغ خود خریداری نمایید.

نهالستان پالیز با افتخار بزرگترین مرکز تولید و عرضه و پرورش انواع ارقام نهال گردو ژنوتیپ در کشور میباشد. این مرکز با توجه به دانش روز باغداری و کشاورزی؛ بهترین نهال گردو شناسنامه دار را عرضه میکند.

نهالستان پالیز دارای مدارک رسمی از جمله تاییدیه جهاد کشاورزی؛ گواهی معتبر؛ شناسنامه رسمی و تاییدیه از موسسه ثبت نهال و بذر میباشد.

نهال گردو ژنوتیپ شناسنامه دار به همراه کارت سلامت؛ گواهی عاری از آفات و گارانتی معتبر 2 ساله و کارت قرنطینه برای باغداران در سراسر کشور ارسال میشود.

درصورت درخواست شما باغداران محترم تیم حرفه ای احداث باغ ما، در محل باغ شما حضور یافته و کلیه خدمات مربوط به باغ را از 0 تا 100 به انجام میرسانند.

همچنین متخصصین گیاهشناسی ما همه روزه آماده پاسخگویی به سوالات شما در حوزه بیماری و آفات ارقام نهال گردو میباشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر شما باغداران محترم میتوانید مقالات ما را در سایت پالیز به آدرس paliznahal.ir مطالعه فرمایید. همچنین با تماس با ما از طریق راه‌های ارتباطی؛ سوالات خود را درباره نحوه انتخاب و خرید نهال گردو، آشنایی با شرایط سازگاری نهال گردو ژنوتیپ و یا نحوه احداث باغ گردو و پرورش آن جویا شوید.

شماره تماس : واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸ – ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

آدرس دفتر : آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ۲۴ متری فرهنگیان شرکت پالیز

آدرس گلخانه : آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.