کد خبر : 214779
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 دی 1402 - 8:00
دیدگاه‌ها برای چرا سلستیا پس از رشد چندصد درصدی خود همچنان پتانسیل سوددهی دارد؟ بسته هستند

چرا سلستیا پس از رشد چندصد درصدی خود همچنان پتانسیل سوددهی دارد؟

چرا سلستیا پس از رشد چندصد درصدی خود همچنان پتانسیل سوددهی دارد؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه بلاکچین ماژولار سلستیا (TIA) از زمان راه‌اندازی خود در ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳، رشد شگفت‌انگیزی را ثبت کرده و توکن آن با رشدی بیش از ۴۶۰ درصدی، از قیمت اولیه خود یعنی ۲.۱۰ دلار به ارزش فعلی ۱۳ دلار رسیده است. بر اساس داده‌های مینت‌اسکن (MintScan)، این آلت‌کوین از نظر فعالیت آن‌چین

زمان مطالعه: 4 دقیقه

بلاکچین ماژولار سلستیا (TIA) از زمان راه‌اندازی خود در ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳، رشد شگفت‌انگیزی را ثبت کرده و توکن آن با رشدی بیش از ۴۶۰ درصدی، از قیمت اولیه خود یعنی ۲.۱۰ دلار به ارزش فعلی ۱۳ دلار رسیده است.

بر اساس داده‌های مینت‌اسکن (MintScan)، این آلت‌کوین از نظر فعالیت آن‌چین شروع کندی داشت و دو روز اول تنها ۵۱۰ هزار تراکنش را پردازش کرد. با این حال، با افزایش استقبال معامله‌گران، فعالیت‌های آن‌چین و در پی آن، قیمت TIA افزایش یافت. این شبکه از زمان آغاز به کار در ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون ۶،۶۴۹،۲۸۷ تراکنش را پردازش کرده است.

برای مقایسه، می‌توان به رقیب این بلاکچین یعنی کازماس (Cosmos) اشاره کرد که در ۳۰ روز گذشته به طور میانگین ۲.۳ میلیون تراکنش را پردازش کرده، در حالی که این رقم برای سلستیا، ۵.۹ میلیون تراکنش بوده است.

بر اساس داده‌های سنتیمنت (Santiment)، فعالیت سلستیا تنها در عرض دو هفته ۸۵ درصد رشد کرده است. با وجود کاهش حجم فعالیت جامعه این ارز دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی و فعالیت توسعه‌دهندگان در چند هفته گذشته، این شاخص‌ها با شروع سال ۲۰۲۴ شروع به افزایش کرده‌اند.traders-remain-bullish-on-celestia

قیمت TIA نیز همزمان با رشد فعالیت آن‌چین افزایش یافت. همچنین، افزایش تعامل کاربران با این بلاکچین، تقاضا برای توکن TIA را افزایش داد که این امر به نوبه خود، منجر به رشد قیمت شد. قیمت توکن TIA پس از افزایش ۴۲ درصدی طی ۱ ماه و افزایش چشمگیر ۴۸۱ درصدی طی ۳ ماه، در تاریخ ۳ ژانویه به ۱۳ دلار رسید.

ارزش بازار این توکن نیز تنها در ۱۵ روز سر به فلک کشید و از رقمی نا‌چیز، در ۱۵ نوامبر ۲۰۲۳ به ۸۸۵ میلیون دلار رسید. ارزش بازار این توکن در حال حاضر حدود ۲.۱ میلیارد دلار است.

سلستیا؛ یک راه‌حل مقیاس‌پذیر

یکی از معیارهایی که برای ارزیابی مقیاس‌پذیری بلاکچین استفاده می‌شود، تعداد تراکنش در ثانیه (TPS) است. سلستیا در حال حاضر به صورت میانگین ۱۴ تراکنش را در هر ثانیه پردازش می‌کند. در همین حال، آربیتروم سرعت پردازشی برابر با ۱۳.۳۱ تراکنش در ثانیه دارد.

با توجه به اینکه تنها ۴ ماه از راه‌اندازی سلستیا می‌گذرد، عملکرد آن بسیار قابل توجه است. میزان پذیرش این شبکه قطعا بسیار کمتر از آربیترومی است که از ماه می ۲۰۲۱ فعالیت می‌کند، با این وجود عملکرد سلستیا بهتر است.

قرار گرفتن قیمت TIA در منطقه تقاضا

در حالی که فعالان بازار منتظر تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مورد برنامه‌های ETF اسپات بیت کوین هستند، توکن TIA در کنار سایر ارزهای دیجیتال برتر سقوط کرد.

جدای از احساس نزولی که در ۳ ژانویه شاهد آن بودیم، فروش TIA می‌تواند به دلیل کسب سود پس از رسیدن قیمت به سقف ۱۴ دلاری باشد. در نمودار چهار ساعته، قیمت این توکن طی سه روز گذشته یک کانال نزولی ایجاد کرده است و تا زمانی که قیمت در کانال باشد، نزول ادامه دارد.

شاخص RSI به زیر سطح ۵۰ کاهش یافته که نشان می‌دهد گاوها تسلط خود بر بازار را از دست داده‌اند. سطوح کلیدی که باید در مسیر نزول به آن‌ها توجه کرد، شامل میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ دوره‌ای در ۱۲.۳۸ دلار و سطح حمایت اصلی در ۱۱.۱۸ دلار است.traders-remain-bullish-on-celestia

در روند صعودی اخیر، قیمت سلستیا در منطقه تقاضای بین ۱۱.۱۸ تا ۱۲.۹۱ دلار معامله شد. توجه داشته باشید که این منطقه حمایت، همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده، سکوی پرتابی برای TIA در گذشته نه‌چندان دور بوده است.

این منطقه حمایتی، اولین بار در ۱۴ دسامبر ۲۰۲۳، موجب افزایش ۲۵ درصدی شد و سقف ۱۴.۷۶ دلار را به وجود آورد. دفعات بعدی در ۲۰ و ۲۳ دسامبر ۲۰۲۳ نیز قیمت را به ترتیب ۱۶ و ۲۹ درصد افزایش داد. اگر این سناریو باز هم تکرار شود، قیمت TIA می‌تواند حدود ۲۲ درصد افزایش یافته و به سطوح روانی ۱۵ یا ۲۰ دلار برسد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته چرا سلستیا پس از رشد چندصد درصدی خود همچنان پتانسیل سوددهی دارد؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.