کد خبر : 205352
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مرداد 1401 - 23:01
دیدگاه‌ها برای چرا باندینگ دندان مضر است؟ بسته هستند

چرا باندینگ دندان مضر است؟

چرا باندینگ دندان مضر است؟

اگر دندان شکسته باشد، لب پر شده باشد یا افتاده باشد نیاز به ترمیم دارند، یکی از مورد پسند ترینو ارزانترین  راههای  ترمیم دندان آسیب دیده، باندینگ است. با وجود مزایای زیادی که باندینگ دارد اما گاهی باندینگ دندان مضر است. در این مقاله به بررسی مضررات باندینگ دندان میپردازیم با ما همراه باشید. قبل

اگر دندان شکسته باشد، لب پر شده باشد یا افتاده باشد نیاز به ترمیم دارند، یکی از مورد پسند ترینو ارزانترین  راههای  ترمیم دندان آسیب دیده، باندینگ است. با وجود مزایای زیادی که باندینگ دارد اما گاهی باندینگ دندان مضر است. در این مقاله به بررسی مضررات باندینگ دندان میپردازیم با ما همراه باشید.

قبل از خرید باندینگ باید بدانیم که باندینگ دندان چیست و هنگام انجام این عملیات چه بر سر دندان ها می آید.

باندینگ دندان چیست؟

باندینگ دندان یک راه در دندانپزشکی زیبایی است که برای ترمیم و جایگزینی بخش های از دست رفته دندان استفاده می شود. دندانپزشک مواد باندینگ را روی دندان آسیب دیده قرار می دهد. هنگامی که که قسمت های آسیب دیده پر شد، دندانپزشک سطح دندان را صاف می کند و آن را به شکل سایر دندان ها تنظیم میکند. مواد باندینگ دقیقا همرنگ دندان طبیعی انتخاب می شود.

آنچه باید در مورد باندینگ دندان بدانید:

باندینگ دندان  در مقابل تغییر رنگ و لکه مقاومت کمتری دارد.پس مراقبت زیادی لازم دارد .کسی که باندینگ دندان را برای زیبایی انجام میدهد باید استفاده از چیزهایی که باعث ایجاد لکه در دندانها می شوند مانند چای، قهوه، نوشابه، آب انگور قرمز، شاتوت، انار کتر کند و در صورت استفاده بلا فاصله مسواک بزند در غیر این صورت احتمال تغییر رنگ باندینگ وجود دارد.

باندینگ دندان استحکام و مقاومت کمتری دارد  و در صورت ضربه دیدن یا فشار بیش از حد، لب پر شده یا ترک برمی دارد. با این حال باندینگ قابلیت ترمیم دارد  و میتوان در صورت بروز لب پر شدگی یا ترک آن را ترمیم کرد .. هنگام باندینگ دندان های جلو  باید مراقب باشید دندانتان ضربه یا فشار زیاد نبیند. مثلا حین ورزش از محافظ دهان استفاده کنید،همچنین از دندانهای خود به عنوان ابزار استفاده نکنیدو چیزهای سخت مثل تهدیگ های سفت، آب نبات، یخ و از این قبیل موارد نجوید.

باندینگ2

طول عمر باندینگ دندان کوتاهتر از دیگر درمان ها است به طور متوسط حدود ۵ تا ۷ سال عمر می کند البته در صورت مراقبت های درست میتوانید از آنها بهره ببرید.با این حال به علت کمتر بودن هزینه باندینگ دندان، میتوانید دوباره آن را تجدید کنید.

به طور کلی عوارض باندینگ دندان زیاد نیست  چون برای باندینگ، دندان زیاد تراشیده نمیشود. و برای اینکه  دندان دست نخورده می ماند ، مشکلی برای دندان به وجود نمی آید و آسیبی به آن وارد نمی شود.

از باندینگ دندان برای ترمیم های وسیع یا مسائل جدی دندان استفاده نمی شود. اما گزینه خوبی برای مسائل جزئی، مانند لب پریدگی دندان، تغییر رنگ آن یا سایر مسائل جزئی است.

به علت کم بودن و ارزان بودن هزینه باندینگ دندان بیشتر افراد این کار را برای زیبایی استفاده میکنند ولی باید دیگر عوامل گفته شده را نیز در نظر بگیرند.

اگر از جمله افرادی هستید که باندیگ دندان را برای درمان انتخاب میکنید و می خواهید از دندان های سالم و زیبایی برخوردار باشید حتما ضروری است تا به تمامی نکات بهداشت دهان و دندان، نحوه صحیح مسواک زدن، نخ دندان، و همچنین مراجعه منظم به دندانپزشک را رعایت کنید .در غیر این صورت برای شما استفاده از  باندینگ دندان مضر است .

باندینگ یک دندان به‌طور عادی در طول یک جلسه 30 تا 60 دقیقه‌ای در مطب دندان‌پزشک انجام میگیرد و با این حساب زیاد وقت گیر نیست. ولی در صورتی  که باندینگ چند دندان مد نظر باشد به مدت درمان طولانی‌تر نیاز است و ممکن است برای آن چند جلسه درمان بر روی بیمار انجام شود.

امروزه دو نوع مختلف باندینگ دندان وجود دارد که عبارت است از باندینگ کامپوزیت مستقیم و باندینگ کامپوزیت چسبنده است. این دو نوع باندینگ را در ادامه توضیح خواهیم داد.

شرکت نماد گستر تاوریژ با ارائه کامل اطلاعات در مورد باندینگ دندان و مضرات باندینگ کمک میکند برای خرید باندینگ و انجام آن آگاهی های لازم و کافی داشته باشید امیدواریم که مفید واقع شود.

مرجع : ngt-medical.com

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.