کد خبر : 208633
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 آبان 1401 - 18:59
دیدگاه‌ها برای چراغ خطی و روشنایی خطی چیست؟ بسته هستند

چراغ خطی و روشنایی خطی چیست؟

چراغ خطی و روشنایی خطی چیست؟

روشنایی خطی به عنوان یک چراغ خطی  یا نور خطی تعریف می شود که در شکل های کرو منحنی و خطی کشیده وجود دارند. چراغ های خطی نوری یکنواخت دارند، که این نور را در یک منطقه باریک تر نسبت به نورهای سنتی انتشار می دهند. معمولاً طول این چراغ های پرکاربرد زیاد است که

روشنایی خطی به عنوان یک چراغ خطی  یا نور خطی تعریف می شود که در شکل های کرو منحنی و خطی کشیده وجود دارند. چراغ های خطی نوری یکنواخت دارند، که این نور را در یک منطقه باریک تر نسبت به نورهای سنتی انتشار می دهند. معمولاً طول این چراغ های پرکاربرد زیاد است که به صورت آویز از سقف، روکار بر روی دیوار یا سقف و توکار که داخل یک فرو رفتگی در دیوار نصب می شود، وجود دارند. این چراغ های زیبا نسل جدیدی در صنعت روشنایی هستند و در زمان های گذشته چیزی به نام روشنایی خطی وجود نداشت. این امر نورپردازی در برخی ساختمان ها و مناطق را دشوار می سازد؛ در مناطقی که نورپردازی آنها بدون چراغ خطی بسیار دشوار بود، می توان به بازار های خرده فروشی، انبار ها و اداره جات اشاره کرد. در گذشته، اکثرا این فضا های بزرگ را با لامپ های رشته ای بزرگ روشن می کردند که خروجی لومن چندان مفیدی را ارائه نمی کردند و انرژی نور هدر می رفت و به گرما تبدیل می شد. چراغ های خطی برای اولین بار در فضای خارجی ساختمان ها در سال 1950 در فضاهای صنعتی، با استفاده از لوله های فلورسنت مشاهده شد. طی سالیان سال با رشد فناوری این چراغ ها نیز پیشرفت کردند و بیشتر مورد استفاده قرار گرفتند، که چراغ های خطی را در بسیاری از کارگاه ها، فضاهای خرده فروشی و ساختمان های اداری و تجاری و همچنین گاراژهای خانگی مشاهده می شد. با افزایش تقاضا برای چراغ های خطی، تقاضا برای محصولی زیبا تر با عملکردی بهتر نیز افزایش یافت. زمانی که روشنایی LED در اوایل سال 2000 در دسترس قرار گرفت، شاهد جهش های بزرگی در چراغ های خطی و نورپردازی به وسیله آنها بودیم. چراغ های خطی LED روشنایی خطی بسیار زیبایی ایجاد می کردند که موجب شد طرفداران بسیاری پیدا کنند. از زمان معرفی LED به چراغ های خطی و با پیشرفت های بسیار در زیبایی شناختی و عملکردی مناسب، تقاضای این محصولات پر کاربرد بیشتر می شد. این روز ها که به روشنایی خطی نگاه می کنیم، گزینه های زیادی مانند مستقیم و غیر مستقیم، رنگ سفید قابل تنظیم، RGBW، کاهش نور و افزایش نور و موارد دیگری را می بینیم. این ویژگی‌های خارق‌ العاده که در چراغ های خطی وجود دارد می توانند معماری زیبا و خیره کننده ای به وجود آورند.

روشنایی خطی در کجا استفاده می شود؟

به دلیل انعطاف پذیری چراغ های خطی، این محصولات در کاربرد های گسترده و فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرند. در گذشته شاهد استفاده از نور خطی بودیم که اغلب در فضاهای تجاری مانند خرده فروشی و اداره جات استفاده می شد، اما اکنون شاهد استفاده بیشتری از این چرتع های خطی زیبا در مکان های مختلفی مانند مدارس و حتی در کاربردهای خانگی برای روشنایی محیط هستیم.

چرا چراغ های خطی؟

نورپردازی خطی به دلیل انعطاف پذیری بالا، عملکرد عالی و جذابیت خاص بسیار محبوب شده است. به دلیل انعطاف پذیری بالا چراغ خطی روکار را می توان در هر نوع سقف یا دیواری به سادگی نصب کرد که علاوه بر جذابیت و زیبایی، روشنایی اصلی محیط را تامین می کنند. شما عزیزان می توانید به صورت روکار، معلق، توکار، دفنی و سقف شبکه ای نصب کنید. برخی از محصولات نورپردازی خطی طیفی از اشکال اتصال را در اشکال L گوشه یا T و اتصالات متقاطع ارائه می دهند. این اشکال اتصال همراه با طیف وسیعی از طول‌ها به طراحان نور اجازه می‌دهد تا طرح‌های واقعاً منحصر به ‌فردی را با نورپردازی که می ‌تواند متناسب با اتاق طراحی شود، ایجاد کنند. عملکرد LED ها جهت دار هستند و نیاز به بازتابنده ها و دیفیوزرها را کاهش می دهند و کارایی را کاهش می دهند. اغلب داشتن عملکرد عالی کافی نیست که این چراغ ها علاوه بر آن بسیار زیبا و کاربردی هستند. با این حال، LED Linear یک پیشنهاد بسیار قوی در آن بخش دارد زیرا نورپردازی خطی مقدار زیادی تطبیق پذیری را برای ایجاد طرح های منحصر به فرد و چشم نواز فراهم می کند. طرح‌های سفارشی با گوشه‌ها، مربع‌ها، خطوط بلند خطی، نور مستقیم/غیر مستقیم و رنگ‌های سفارشی RAL تنها تعدادی از گزینه‌های موجود هستند که LED Linear را به یک انتخاب آسان تبدیل می‌کنند. دمای رنگ – چراغ‌های خطی LED اغلب می‌توانند طیف وسیعی از دمای رنگ را ارائه دهند که برای پاسخگویی به محیط روشنایی انعطاف‌پذیر است. از سفید گرم تا سفید سرد می توان از دماهای مختلف برای ایجاد حال و هوا و فضا در یک فضا استفاده کرد. همچنین، نور خطی اغلب در رنگ سفید قابل تنظیم و نور تغییر رنگ RGBW موجود است – که با کنترل از راه دور یا کنترل دیواری کنترل می شود.

چراغ خطی و روشنایی خطی چیست؟

انواع روشنایی خطی چیست؟

نورپردازی خطی با چراغ خطی توکار اکنون در گزینه های بسیار بیشتری نسبت به زمانی که سال ها پیش برای اولین بار معرفی شد در دسترس است. وقتی به نصب نگاه می کنیم، روشنایی خطی می تواند به صورت فرورفته، روی سطح یا معلق باشد. با توجه به رتبه بندی IP (محافظت از ورود)، بسیاری از محصولات حدود IP20 هستند، اما شما چراغ هایی را در بازار خواهید یافت که دارای رتبه IP65 هستند (به این معنی که برای آشپزخانه، حمام و مکان هایی که آب وجود دارد مناسب هستند). اندازه نیز می تواند تا حد زیادی با روشنایی خطی متفاوت باشد. شما می توانید آویزهای تکی با نور خطی یا دویدن مداوم بیش از 50 متر داشته باشید. اینها می توانند به اندازه کافی بزرگ باشند که اتاق را روشن کنند یا نورهای خطی کوچکی را برای محیط یا روشنایی کار مانند نورپردازی زیر کابینت روشن کنند.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی این چراغ های زیبا و کاربردی به وب سایت نورابین مراجعه فرمایید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.