کد خبر : 209701
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1401 - 20:05
دیدگاه‌ها برای پلی استیشن یا ایکس باکس ؟! مسئله این است !!بهترین کدام است؟ بسته هستند

پلی استیشن یا ایکس باکس ؟! مسئله این است !!بهترین کدام است؟

پلی استیشن یا ایکس باکس ؟! مسئله این است !!بهترین کدام است؟

برای پاسخ به این پرسش ، ابتدا باید کمی به عقب برگردیم. با توجه به تأثیر تکنولوژی و شرایط زندگی دیجیتال در عصر حاضر نحوه ی گذراندن اوقات فراغت با دهه های گذشته بسیار متفاوت شده است و اقبال مردم به سمت بازی های دیجیتال به شکل غیر قابل انکاری افزایش داشته است. در این

برای پاسخ به این پرسش ، ابتدا باید کمی به عقب برگردیم. با توجه به تأثیر تکنولوژی و شرایط زندگی دیجیتال در عصر حاضر نحوه ی گذراندن اوقات فراغت با دهه های گذشته بسیار متفاوت شده است و اقبال مردم به سمت بازی های دیجیتال به شکل غیر قابل انکاری افزایش داشته است. در این شرایط موضوع مهمی که خودنمایی میکند کنسول بازی است.

کنسول بازی تا آنجا مهم است که افراد همه روزه به دنبال اخبار مربوط به آپدیت ها و تولیدات جدید هستند و با پیگیری جدیدترین اخبار پیرامون آن در تلاشند به آشنایی کامل بازی ها و ابزار های آن ها و اطلاعات مربوط به کنسول ها برسند . این روزها در صنعت عظیم بازی های دیجیتال ، شرکت های سازنده دائمأ به فکر پیشی گرفتن از یکدیگر با ارائه ی محصولات جدید تر و جذاب تر هستند.

 

کنسول اغلب این بازی ها از سگا و ایکس باکس گرفته تا پلی استیشن دو ، تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند و این روند رقابتی و رشد و تغییر و تحول در کنسول های بازی تا جایی پیش رفته است که پلی استیشن چهار و ایکس باکس در این حوزه تولید و معرفی شدند. اخیراً جدید ترین کنسول به نام ایکس باکس وان اس نیز تولید شده که برای گیمرهای حرفه ای تر طراحی شده است.

به صورت کلی بازی های اختصاصی ایکس باکس وان از پلی استیشن چهار بیشتر است .

 

امتیاز های مشترک بین دو کنسول :

 

  • رزولوشن 8K
  • نرخ فریم بالا
  • پردازنده های قدرتمند
  • و همچنین SSD های پر سرعت

 

بررسی برخی از ویژگی های پلی استیشن و ایکس باکس

 

ابتدا با قیمت هر کدام شروع می کنیم ، قیمت هر دو نزدیک به هم و حدوداً ۵۰۰ دلار است. البته نسخه های ۳۰۰ دلاری هم از سایت ایکس باکس موجودند و همچنین نسخه ی ۴۰۰دلاری از Ps5 . معنی این حرف آن است که هر دو کنسول نسخه های ارزانتر نیز دارند که کاملا قانونی خرید و فروش می شوند. پس به جرأت می گوییم کارآمدی و قابلیت کنسول های ایکس باکس و پلی استیشن ربطی به قیمت آن ها ندارد .

پلی استیشن یا ایکس باکس ؟! مسئله این است !!بهترین کدام است؟

به صورت کلی ایکس باکس سری اس تفاوت خارق العاده ای با ایکس باکس سری ایکس ندارد. فقط این که حافظه ی SSD و رم و همچنین پردازش گرافیکی سری اس قدرت کمتری دارد .بین مقایسه ی PS5 استاندارد و Digital Edition به غیر از درایو دیسک نوری ، بقیه ی موارد تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند .

 

اطلاعاتی در مورد کتابخانه ی پلی استیشن و ایکس باکس

 

هر یک از این کنسول ها با کتابخانه ای از بازی آنلاین منحصر به فرد با رویکردی کاملاً متفاوت را در اختیار مخاطب خود قرار می دهند. ایکس باکس سری ایکس با فرض اینکه کاربر بنا دارد بازی هایی که در ایکس باکس وان داشته است را مجدداً انتخاب و بازی کند ، تلاش داشته تا عملکرد بهینه تری را به گیمرها ارائه کند . بررسی PS5 نشان می دهد که چند بازی انحصاری دارد و بقیه ی بازی ها با PS4 مشترک هستند .

در حالت کلی PS5 بازی های هیجان انگیز تری را به بازار بازی های دیجیتال عرضه کرده است. از جمله بازی هایی که توجه کاربران را به خود بیشتر کرده است ، می توان به Spider Man, Astro ‘s Playroom , Miles Morales , Demon ‘s Souls, Sackboy  اشاره کرد.

 

از جمله بازی های بهینه شده و ارتقاء یافته ی‌ ایکس باکس سری ایکس می توان بازی های Forza Horizon 4 , Gears 5, Ori and the Will of Wisps را  نام برد .

 

مقایسه ی جذابیت بازی های پلی استیشن و ایکس باکس

 

هرچند بازی آنلاین های هر دو کنسول جذاب هستند و طرافداران زیادی دارند اما بازی های PS5 هیجان انگیز تر به نظر می رسد و می‌تواند برنده ی این قسمت از مقایسه ی ما باشد.

پلی استیشن یا ایکس باکس ؟! مسئله این است !!بهترین کدام است؟

مقایسه ای بین عملکرد کنسول های ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5

 

میتوان گفت این مقایسه به علت نبود ابزار لازم برای اندازه گیری دقیق در نرخ فریم و وضوح تصویر کمی سخت می نماید. ما در اینجا به بررسی چند فاکتور می پردازیم.اول اینکه ادعای سونی در مورد زمان بارگذاری PS5 اغراق آمیز و بزرگ نمایانه نیست. معمولاً بارگیری بازی ها کمتر از ده ثانیه به طول می انجامد و این اتفاق در کنسول ایکس باکس سری ایکس زمان بیشتری به خود میگیرد.

 

اگر بخواهیم مقایسه بهترین سایت بازی و بین رزولوشن تصاویر و گیم پلی بازی داشته باشیم ، باید بگوییم هر دو کنسول بازی ها را بسیار روان و با سرعت ۴k و نرخ ۶۰ فری در ثانیه اجرایی می کنند .

در کنسول ایکس باکس سری ایکس گاهی در بعضی از بازی ها مانند Devil May Cry 5 کنتراست بهتر و قابل قبول تری از تصاویر به دست می آید و در صورت فعال کردن نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه ، بازی روانتر اجرا می شود.

پس نتیجه می گیریم زمان بارگیری در کنسول PS5 کمتر است و این کنسول در این مقایسه در جایگاه بالاتری قرار می گیرد .

پلی استیشن یا ایکس باکس ؟! مسئله این است !!بهترین کدام است؟

مقایسه ی طراحی کنسول های ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵

 

ابعاد PS5 قدری زمخت است و تغییرات طراحان در نسخه ی رایج بین کنسول های عمودی به افقی ، نازیبایی کار را بیشتر هم کرده است. متاسفانه اثر انگشت بر روی پنل جلویی PS5 باقی می ماند اما XBOX  زیبایی بصری بیشتری دارد و شبیه به یک جعبه ی سیاه و ظریف خودنمایی میکند .

 

برتری پلی استیشن 5 در مقایسه با ایکس باکس سری ایکس

 

وجود درگاه ورودی USB-S در پلی استیشن 5 برتری بالاتری نسبت به ایکس باکس سری ایکس به وجود آورده است .

در حالت کلی در مقایسه ی زیبایی ظاهری این دو کنسول ، ایکس باکس سری ایکس در جایگاه بالاتری قرار می گیرد.

 

شاید سوال نهایی شما این است که بالاخره ایکس باکس سری ایکس بهتر است یا پلی استیشن 5 ؟!

 

به نظر می رسد ایکس باکس با داشتن سخت افزاری قدرتمند تر  از نظر حافظه ذخیره سازی و طراحی بهتر و همچنین تعداد بازی های بیشتر به یکی از پرطرفدارترین انتخاب ها تبدیل شده است . البته از آنجایی که تفاوت این دو کنسول چندان فاحش نیست ، می توانید بر روی سبک بازی های هر یک توجه بیشتری داشته باشید و بر اساس سبک بازی های آن ها برای خریدشان تصمیم بگیرید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.