کد خبر : 207971
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مرداد 1401 - 23:27
دیدگاه‌ها برای پخش مقاومت فلزی100وات بسته هستند

پخش مقاومت فلزی100وات

پخش مقاومت فلزی100وات

  مقاومت فلزی ۱۰۰ وات: این مقاومت (مقاومت فلزی ۱۰۰ وات) با استفاده از لایه های نازک فلزی در مدار ها به منظور محدود نمودن مقدار جریان الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد و عموماً لایه های فلزی بر روی بخشی سرامیکی قرار دارند. یک نوع خنک کننده هیستینگ و هیسینگ هتن در مقاومت فلزی

 

مقاومت فلزی ۱۰۰ وات: این مقاومت (مقاومت فلزی ۱۰۰ وات) با استفاده از لایه های نازک فلزی در مدار ها به منظور محدود نمودن مقدار جریان الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد و عموماً لایه های فلزی بر روی بخشی سرامیکی قرار دارند. یک نوع خنک کننده هیستینگ و هیسینگ هتن در مقاومت فلزی می باشد؛ مقاومت فلزی ۱۰۰ وات در گروه مقاومت های نصب شده بر روی شاستی قرار می گیرد.

در خصوص این مقاومت ها ی فلزی باید به خاطر بسپارید که تلرانس آنها ۵ درصد بوده و از نوع سیم پیچی ساخته می‌شوند و پوشش این مقاومت آلومینیوم است.

فروشگاه های معتبری وجود دارد که شما می توانید به منظور خرید مقاومت فلزی ۱۰۰ وات از آن استفاده کنید. الکترو ام کا به عنوان یکی از بهترین و تخصصی ترین فروشگاه هایی بوده که در حوزه ارائه انواع قطعات الکترونیک آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد و عرضه کننده انواع فیوز، خازن، مقاومت و…. در نمونه های مختلف به همراه دیگر ابزار و تجهیزات بوده است.

خوشبختانه در حوزه تولیدات الکترونیکی کشور با پیشرفت های بسیار خوبی طی سالهای اخیر رو به رو بوده ایم به همین جهت این فروشگاه برای اینکه به تمام نیازهای مشتریان خود پاسخ بدهد از امسال فعالیت خود را برای تکمیل این نیازها آغاز کرده و قطعات الکترونیکی دیگر را از کشورهای معتبر وارد نموده است تا مشتریان بتوانند به هرگونه قطعه الکترونیکی به راحتی دسترسی داشته باشند و در خصوص تامین قطعات مختلف با مشکلی روبرو نگردند.

شما می توانید با مراجعه به فروشگاه الکترو ام کا انواع مقاومت های فلزی را به همراه قیمت مشاهده کنید و در صورت تمایل به خرید آنها را به سبد خرید خود اضافه نمایید. توجه داشته باشید که به محض ورود به فروشگاه الکترو ام کا دسته بندی کالاها نظیر فیوز، مقاومت، SMD، جا فیوزی، ابزار و تجهیزات لحیم کاری، خازن، ترموسوئیچ، کانکتور، جامپر، رله، وارنیش حرارتی را مشاهده می‌کنید که با کلیک بر روی هر کدام از آنها می توانید زیر مجموعه های آن را در نمونه های مختلف مشاهده کنید؛ تنوع بی نظیر الکترو ام کا می تواند خرید راحت و بی‌دردسری را برای شما به وجود بیاورد و لذت یک خرید بی دغدغه را تجربه کنید.

مقاومت الکتریکی

استفاده از مقاومت ها کاربردهای بسیار متنوعی داشته است و در الکترونیک و صنایع برق دارای اهمیت ویژه ای می باشد؛ اکثرا از این قطعه الکتریکی در جهت محدود نمودن جریان و ایجاد ولتاژ های متفاوت در مدار و همچنین تقسیم جریان به کار برده می شود. مقاومت الکتریکی به هر عنصری گفته می شود که در برابر عبور جریان الکتریکی از خود مخالفت نشان میدهد؛ کلمه Resistor و حرف R به عنوان نشان دهنده مقاومت هستند و علامت واحد اندازه گیری مقاومت الکتریکی می باشد.

طراحان مدارهای الکتریکی و الکترونیکی برای استفاده از انواع مقاومت ها از جمله مقاومت وات بالا به مشخصه های آن ها توجه ویژه ای می کنند چرا که این موضوع دارای اهمیت بالایی خواهد بود و مقدار مقاومت یا مقدار اهمی مقاومت جزء یکی از مهمترین و اساسی ترین این مشخصه ها محسوب می شود و بر حسب واحد آن این مشخصه مقدار مقاومت را نشان می دهد و معنی ساده تر همان واحد اهم است.

پس لازم است که به مقدار اهمی مقاومت توجه شود و با بیشتر شدن این مقدار متوجه شویم که آن مقاومت در مقابل عبور جریان الکتریکی مخالفت بیشتری از خود نشان خواهد داد و در مدار منجر به افت جریان بیشتری خواهد شد. برای مقاومت هایی که مقدار اهمی زیاد دارند عموما واحدهای بزرگتری استفاده می‌شود که می‌توان به کیلو اهم و مگا اهم اشاره کرد.

برای خرید مقاومت فلزی 100 وات یا استعلام قیمت مقاومت فلزی 100 وات می توانید از فروشگاه الکترو ام کا استفاده نمایید.

انواع مقاومت های الکترونیکی

یکی از عناصر اصلی که در مدار ها استفاده میشود مقاومت ها هستند؛ همانگونه که اشاره کرده‌ایم در مقابل عبور جریان وظیفه مقاومت را برعهده دارند. اهم واحد نشان دهنده مقدار مقاومت است و در حقیقت می توان گفت مقدار مقاومت معکوس رسانایی می باشد. مقدار مقاومت در یک مقاومت ایده آل رقمی ثابت بوده ولی ممکن است این مقدار حقیقتاً بر حسب دما و میزان جریان عبوری دچار تغییراتی گردد و این موضوع سبب شده تا توان در مقاومت به عنوان یک پارامتری مطرح شود که اندازه گیری آن با واحد وات صورت بگیرد. در نظر داشته باشید که توان نامی باید همیشه از حداکثر توان مورد نیاز مقاومت بیشتر باشد.

با توجه به کاربرد مقاومت ها و نوع ماده تشکیل دهنده آنها تقسیم بندی شان صورت می گیرد و مقاومت ها به دو گروه مقاومت های ثابت و مقاومت های متغیر طبقه بندی می گردند (با این توضیح میتوانید مقاومت وات بالا را تشخیص بدهید).

قیمت مقاومت فلزی 100وات، بدنه فلزی مقاومت طلایی 100وات و انواع مقاومت های دیگر را به صورت بروز در فروشگاه الکترو ام کا مشاهده نمایید.

تلرانس مقاومت

تلرانس مقاومت از مشخصه های دیگریست که نباید نادیده گرفته شود و میزان حداکثر خطای مجاز یک مقاومت را به نسبت مقدار نامی آن تعیین میکند و عموماً بر حسب درصد خواهد بود و به بیانی ساده تر تلرانس یک مقاومت منجر به تعیین محدوده مقدار واقعی مقاومت می گردد. مقاومت ها با توجه به مقدار نامی شان تولید می شوند و در صورتی که به اندازه کافی ابعاد فیزیکی مقاومت بزرگ باشد بر روی بدنه آن مقدار تلرانس و درجه بندی توانی آن چاپ خواهد شد. اگر ابعاد فیزیکی مقاومت بزرگ نباشند این مشخصه ها به واسطه روشهای دیگری به جز چاپ تعیین می گردند و برای اینکه مشکلی به وجود نیاید از نوارهای رنگی در مقاومت های کوچک استفاده شده و یک کد رنگی مقدار تلرانس مقاومت و مقدار آن را معین می نماید.

توان مجاز مقاومت

مشخصه های دیگری که در خصوص مقاومت ها وجود دارد توان مجاز میباشد. به بیان ساده تر بیشترین توانی بوده که به صورت دائمی یک مقاومت می تواند آن را تحمل نماید. وقتی که جریان از مقاومت عبور می کند، الکترون ها مقداری از انرژی خود را در مقابله با برخورد با اتم های تشکیل دهنده مقاومت از دست می‌دهند و در مقاومت این مورد به صورت گرما نشان داده میشود. در درون مقاومت این گرما باید خارج شود و در چنین شرایطی وقتی که برخورد الکترون ها با اتم های تشکیل دهنده مقاومت به صورت مکرر انجام شوند در درون مقاومت قطعاً گرمای زیادی تولید خواهد شد که در نهایت منجر به سوختن مقاومت میشود.

این گرما در درون مقاومت به واسطه بدنه مقاومت به هوای اطراف انتقال داده شده و منجر می‌شود تا مقاومت بیش از حد گرم نشود و همچنین دچار خرابی و سوختگی نگردد. در خصوص مقاومت ها این نکته را نیز به خاطر بسپارید که در هر مقاومت توان مجاز با مساحت بدنه مقاومت نسبت مستقیمی دارد و به بیان دیگر توان مجاز در هر مقاومت با مساحت بدنه آن یا حجم مقاومت رابطه مستقیمی داشته و هر چقدر این حجم در مقاومت بیشتر باشد می تواند حرارت زیاد تری را در واحد زمان به محیط اطراف منتقل نماید و در نهایت توان مجاز بیشتری خواهد داشت. بر روی مقاومت ها میزان توان مجاز نوشته میشود و با در نظر گرفتن حجم مقاومت ها این میزان توان مجاز تعیین می گردد.

یکی از بهترین فروشگاههای که شما می توانید برای خرید انواع مقاومت از جمله مقاومت هیستینگی 100وات و مقاومت هیستینگی 100وات و… از آن استفاده کنید فروشگاه الکترو ام کا می باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.