کد خبر : 88014
تاریخ انتشار : شنبه 18 اردیبهشت 1400 - 9:00

وضعیت بازار: بیت کوین نزدیک ۵۸,۰۰۰ دلار، آلت کوین‌های پرنوسان

وضعیت بازار: بیت کوین نزدیک ۵۸,۰۰۰ دلار، آلت کوین‌های پرنوسان

وضعیت بازار: بیت کوین نزدیک ۵۸,۰۰۰ دلار، آلت کوین‌های پرنوسان داده‌های تازه بازار نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین وارد فاز تثبیت شده است. از سوی دیگر، نوسانات بالای آلت کوین‌ها و همزمانی آن با کاهش سلطه بیت کوین بر بازار، اثبات‌کننده فصل آلت کوین‌ها است.
به نقل از کوین دسک، گزارش تازه دولت آمریکا نشان می‌دهد که در ماه آوریل ۲۶۶,۰۰۰ شغل ایجاد شده است. این در حالی بود که طبق برآوردها، پیش‌بینی می‌شد که در این ماه شاهد ایجاد ۱ میلیون شغل باشیم. این گزارش باعث شد که احتمال تداوم سیاست‌های تسهیل کمی توسط فدرال رزرو بیشتر شود. به‌گفته کارشناسان همین مسئله سبب افزایش ۲ درصدی قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته شد. شاخص S&P500 و نزدک هم روز گذشته را با صعود پشت سر گذاشتند. این اتفاق با افزایش فشار فروش در بازارهای امنی مثل اوراق قرضه خزانه‌داری همراه شد.
گزارش دولت در مورد مشاغل ایجادشده در ماه آوریل را می‌توان نشانه‌ای از بازیابی اقتصادی شکننده دانست که خود به معنای آن است که سیاست‌های تسهیل کمی و بسته‌های حمایتی فدرال رزرو ممکن است باعث رشد بیشتر دارایی‌هایی مثل بیت کوین و سهام شوند. جروم پاول (Je..

وضعیت بازار: بیت کوین نزدیک ۵۸,۰۰۰ دلار، آلت کوین‌های پرنوسان

داده‌های تازه بازار نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین وارد فاز تثبیت شده است. از سوی دیگر، نوسانات بالای آلت کوین‌ها و همزمانی آن با کاهش سلطه بیت کوین بر بازار، اثبات‌کننده فصل آلت کوین‌ها است.

به نقل از کوین دسک، گزارش تازه دولت آمریکا نشان می‌دهد که در ماه آوریل ۲۶۶,۰۰۰ شغل ایجاد شده است. این در حالی بود که طبق برآوردها، پیش‌بینی می‌شد که در این ماه شاهد ایجاد ۱ میلیون شغل باشیم. این گزارش باعث شد که احتمال تداوم سیاست‌های تسهیل کمی توسط فدرال رزرو بیشتر شود. به‌گفته کارشناسان همین مسئله سبب افزایش ۲ درصدی قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته شد. شاخص S&P500 و نزدک هم روز گذشته را با صعود پشت سر گذاشتند. این اتفاق با افزایش فشار فروش در بازارهای امنی مثل اوراق قرضه خزانه‌داری همراه شد.

گزارش دولت در مورد مشاغل ایجادشده در ماه آوریل را می‌توان نشانه‌ای از بازیابی اقتصادی شکننده دانست که خود به معنای آن است که سیاست‌های تسهیل کمی و بسته‌های حمایتی فدرال رزرو ممکن است باعث رشد بیشتر دارایی‌هایی مثل بیت کوین و سهام شوند. جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، پیش‌تر اعلام کرد که افزایش تورم موقتی است. به‌گفته وی، تداوم یا توقف سیاست‌های پولی به عوامل مختلفی نظیر وضعیت بازار کار مرتبط است.

متی گرینسپن (Mati Greenspan)،‌ بنیان‌گذار کوانتوم اکونومیکس (Quantum Economics)، در خبرنامه روزانه خود نوشت:

نمی‌توان پاسخ بیت کوین [به این اتفاقات] را انکار کرد. حتی طلا و نقره هم اوج‌های تازه‌ای را ثبت کردند.

گمانه‌زنی‌ها در ارتباط با اخبار اخیر باعث شده است تا جریان سرمایه فقط به بیت کوین وارد نشود و آلت کوین‌ها هم از این فرصت بهره‌مند شوند. گرینسپن در این باره نوشت:

در دور قبلی بسته‌های حمایتی، اخبار زیادی در مورد اینکه مردم سرمایه‌های حاصله را مستقیماً وارد بیت کوین می‌کردند منتشر شد. این بار مقصد دوج کوین است.

قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته با ۳.۲ درصد رشد، در محدوده ۵۷,۷۰۰ دلار معامله می‌شود. در این مدت، بیشینه و کمینه قیمت بیت کوین به‌ترتیب در ۵۵,۳۲۱ و ۵۸,۷۲۴ دلار بوده است. در سوی دیگر، قیمت اتریوم در مدت مشابه ۱.۵ درصد نوسان داشته است و در حال حاضر در محدوده ۳,۵۰۰ دلار معامله می‌شود. اتریوم در این مدت بین ۲,۲۶۱ تا ۳,۵۹۰ دلار در نوسان بوده است.

قیمت بیت کوین پس از اعلام گزارش در ارتباط با وضعیت مشاغل در آمریکا تا بالای ۵۷,۰۰۰ دلار رشد کرد. این در حالی است که کمی بعد، بیت کوین به‌دنبال حفظ حمایت در ۵۸,۰۰۰ دلار بود که در این امر موفق نشد.

وضعیت تکنیکال نمودار بیت کوین این احتمال را تقویت می‌کند که در طول روزهای پایانی هفته جاری میلادی، شاهد صعود باشیم و در صورتی که شتاب قیمت به‌اندازه کافی باشد، بیت کوین ممکن است تا ۶۰,۰۰۰ دلار رشد کند.

در حال حاضر، توجه معامله‌گران به‌سمت بازار آلت کوین‌ها است و همین مسئله بیت کوین را وارد بازه تثبیت قیمت کرده است.

سلطه بیت کوین همچنان در حال کاهش است

سلطه بیت کوین بر بازار

با تکیه بر سهم بیت کوین از بازار که با‌عنوان سلطه بر بازار شناخته می‌شود، می‌توان با قطعیت گفت که بازه فعلی فصل آلت کوین‌ها است. شایان ذکر است که سلطه بیت کوین بر بازار در حال حاضر زیر ۵۰ درصد است. این میزان کمترین سلطه بیت کوین بر بازار از ژوییه ۲۰۱۸ است.

آدام موریس (Adam Morris)، هم‌بنیان‌گذار کریپتوهد (Crypto Head)، در این باره می‌نویسد:

از لحاظ تاریخی همیشه این طور بوده است که بیت کوین به اوج قیمت خود می‌رسد و بعد سقوط می‌کند و در این زمان فصل آلت کوین‌ها شروع می‌شود.

او در ادامه افزود:

چنین ارزهایی هستند که در زمان سقوط بازار، ۹۵ درصد از ارزش خود را از دست می‌دهند؛ اتفاقی که در سقوط سال ۲۰۱۸ هم شاهدش بودیم.

صحبت‌های موریس دوج کوین را هدف قرار گرفته بود. قیمت دوج کوین بعد از رشد شدید، موفق شد تا رده چهارم ارزهای دیجیتال برتر بازار رشد کند.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت:

در طرف دیگر، این مسئله محتمل است که اتریوم به رشد خود ادامه دهد و اگر تاریخ تکرار شود، احتمال دارد که تا پایان سال [میلادی] شاهد ثبت اوج‌های تازه قیمت اتریوم باشیم.

حجم ۱ میلیارد دلاری قراردادهای آتی اتریوم

حجم معاملات قراردادهای آتی اتریوم روز سه‌شنبه به نزدیکی ۱ میلیارد دلار رسید. این اتفاق با رسیدن قیمت اتریوم به ۳,۵۰۰ دلار همزمان شد. اتریوم طی ۷ روز گذشته، رشدی ۲۸ درصدی داشته است و این در حالی است که قیمت بیت کوین تنها ۱.۵ درصد در بازه مشابه رشد داشته است. حجم بالای معاملات آتی نشان‌دهنده آن است که معامله‌گران حرفه‌ای، علاقه بیشتری به یک بازار برای سفته‌بازی یا حفاظت از سرمایه‌هایشان پیدا کرده‌اند.

در بازارهای اختیار معامله هم معامله‌گران پیش‌بینی نوسانات بیشتر را برای اتریوم در مقایسه با بیت کوین دارند. این پیش‌بینی‌ها با تکیه بر توزیع ضمنی نوسانات یک‌ماهه اتریوم/بیت کوین صورت گرفته است.

بازارهای دیگر

بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته عمدتاً سبز بوده است. در این میان چین لینک با ۶.۷ درصد و nucypher با ۴.۸ صعود، عملکرد خوبی از خود به جای گذاشتند. در طرف دیگر، ایاس با ۱۹ درصد و بیت کوین کش با ۹.۸ درصد سقوط، بیشترین ضررها را به سرمایه‌گذاران تحمیل کردند.

شاخص S&P500 دیروز ۰.۷ درصد رشد داشت و این در حالی بود که گزارش مشاغل آمریکا نتایج جالبی را نشان نمی‌داد. با این حال، برخی از اقتصاددان‌ها اعلام کرده‌اند که نرسیدن وضعیت شغل در آمریکا به سطوح پیش‌بینی‌شده ممکن است بازتاب‌دهنده مشکلات کارفرمایان برای جذب نیرو با حقوق‌های فعلی باشد.

قیمت هر بشکه نفت هم با ۰.۱ درصد افزایش به ۶۵ دلار رسید. بازار طلا هم سبز بود و با رشدی ۰.۸ درصدی به ۱,۸۳۲ دلار رسید.

نرخ سود اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه‌داری آمریکا هم با ۰.۰۱ درصد صعود به ۱.۵۸ رسید.

وضعیت بازار: بیت کوین نزدیک ۵۸,۰۰۰ دلار، آلت کوین‌های پرنوسان

در این باره بیشتر بخوانید

  • شایعات تایید شد: پی‌پل، غول پرداخت جهان، وارد حوزه ارزهای دیجیتال می‌شود
  • ۸۸ درصد آدرس‌های بیت کوین و ۹۲ درصد آدرس‌های اتریوم اکنون در سود هستند
  • بخش مالی گوگل قیمت ارزهای دیجیتال را اضافه کرد
  • ۸,۵۰۰ کسب‌وکار کوچک آمریکایی از حالا می‌توانند پرداخت با ارزهای دیجیتال را بپذیرند
  • سلطه بیت کوین بر بازار به پایین‌ترین سطح ۷ ماه گذشته رسید

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.