کد خبر : 38929
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 شهریور 1399 - 9:05

ورود هلدینگ جدید صندوق بازنشستگی به بورس

ورود هلدینگ جدید صندوق بازنشستگی به بورس

ورود هلدینگ جدید صندوق بازنشستگی به بورسبه گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا، «اکبر افتخاری» مدیرعامل صندوق بازنشستگی در مجمع عمومی سالیانه شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ با اشاره به عملکرد مالی مثبت این شرکت در سال‌های فعالیت اظهار داشت: مراحل پذیرش شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا در بورس در حال انجام است و امیدوارم با تلاش‌های صورت گرفته در ماه‌های آینده شاهد حضور این شرکت به عنوان دومین هلدینگ صندوق در تابلوی بورس اوراق بهادار باشیم.
وی در ادامه با بیان اینکه ترکیب سبد دارایی‌های هلدینگ آتیه صبا در فعالیت شرکت‌های تابعه متنوع است، بر ضرورت نظم‌دهی و سامان بخشیدن آنها تاکید و بیان کرد: بسیاری از شرکت‌های این هلدینگ برای گذشته هستند و باید در خصوص کیفیت استمرار فعالیت آنها در آینده تصمیم‌گیری شود، چرا که اداره کردن این شرکت‌ها با تجهیزات و تکنولوژی قدیمی دشوار است و نیازمند ساماندهی جدی در ساختار خود هستند.
افتخاری گفت: یکی از دغدغه‌های صندوق بازنشستگی که ارتقای شفافیت در عملکرد است، برطرف شده و انتظار داریم بزودی تنوع سرمایه‌گذاری‌ها و بهبود ترکی..

ورود هلدینگ جدید صندوق بازنشستگی به بورس

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا، «اکبر افتخاری» مدیرعامل صندوق بازنشستگی در مجمع عمومی سالیانه شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ با اشاره به عملکرد مالی مثبت این شرکت در سال‌های فعالیت اظهار داشت: مراحل پذیرش شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا در بورس در حال انجام است و امیدوارم با تلاش‌های صورت گرفته در ماه‌های آینده شاهد حضور این شرکت به عنوان دومین هلدینگ صندوق در تابلوی بورس اوراق بهادار باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ترکیب سبد دارایی‌های هلدینگ آتیه صبا در فعالیت شرکت‌های تابعه متنوع است، بر ضرورت نظم‌دهی و سامان بخشیدن آنها تاکید و بیان کرد: بسیاری از شرکت‌های این هلدینگ برای گذشته هستند و باید در خصوص کیفیت استمرار فعالیت آنها در آینده تصمیم‌گیری شود، چرا که اداره کردن این شرکت‌ها با تجهیزات و تکنولوژی قدیمی دشوار است و نیازمند ساماندهی جدی در ساختار خود هستند.

افتخاری گفت: یکی از دغدغه‌های صندوق بازنشستگی که ارتقای شفافیت در عملکرد است، برطرف شده و انتظار داریم بزودی تنوع سرمایه‌گذاری‌ها و بهبود ترکیب پورتفوی سبد بورسی و غیر بورسی نیز نقشه راه آینده این هلدینگ باشد.

افتخاری تصریح کرد: امیدوارم مدیران آتیه صبا با جدیت و با نگاه به شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌هایی که بعضا آورده و سرمایه‌گذاری اندکی را می‌خواهند و در عوض بازدهی بالایی را ایجاد می‌کنند را در الویت سرمایه‌گذاری‌های خود قرار دهند و ما هم در صندوق آمادگی کامل داریم که هرگونه کمکی را جهت هموار کردن این مسیر انجام دهیم.

ورود آتیه صبا به بورس با استقبال سهامداران مواجه خواهد شد

همچنین «حجت الله میرزایی» معاون امور اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در مجمع عمومی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ با اشاره به حداکثرسازی شفافیت در شرکت‌ها تاکید کرد: امیدوارم با ورود شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا به بورس به عنوان یک شرکت کاملاً شفاف، سالم و پاک در سطح ملی با استقبال تمام سهامداران بورس مواجه شود.

وی با بیان اینکه تغییر مدیران و اصلاح ترکیب مدیریتی به میزان زیادی در بهبود شرکت و اداره دارایی‌های بخش عمومی می‌تواند موثر واقع شود، تصریح کرد: واقعیت این است که از سال ۱۳۹۴ بیش از یک سوم وقت مدیران وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در ستاد و در صندوق بازنشستگی کشوری صرف مسائل و مشکلات موجود در شرکت‌های تابعه هلدینگ آتیه صبا شده است و می‌توان گفت آتیه صبا پرحاشیه‌ترین هلدینگ وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری بوده است که البته بخشی از این مسئله ناشی از ترکیب شرکت‌هایی است که تناسبی با یکدیگر نداشته‌اند.

میرزائی با بیان اینکه گزارش ارائه شده نشان می‌دهد دوران بی‌انضباطی مالی در این هلدینگ طی شده است و امروز به دوران بسیار خوب و امیدوار کننده‌ای رسیده است. افزود : استراتژی که مقام عالی وزارت و صندوق بازنشستگی کشوری زمینه بورسی کردن شرکت‌ها به کار گرفته‌اند در واقع تنها راهی است که راه تکرار خطا در آینده را خواهد بست و این شفافیت به راهی بی‌بازگشت برای بنگاه‌ها تبدیل خواهد شد.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: امیدوارم که شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا تا اوایل آبان ماه وارد بورس شود و از دوستان سازمان بورس هم تقاضا دارم در این مسیر تسریع کنند.

عرضه آتیه صبا؛ عرضه های قابل توجه زیر مجموعه های وزارت کار

در پایان نیز «سید علیرضا عظیمی پور» مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شش ماه گذشته اظهار داشت: هدف اقدام‌های ما حفظ و ارتقاء ارزش ذخایر صندوق بازنشستگی کشوری است و حمایت‌هایی که در گذشته داشته‌ایم در آینده نیز شامل حال ما خواهد بود و با هدایت دوستان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری بتوانیم در مقابل بازنشستگان رو سفید باشیم.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا خاطرنشان کرد: امیدوارم با ورود شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا به بورس یکی از عرضه‌های قابل توجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بعد از شستا شاهد باشیم و این صرفاً ورود یک شرکت سرمایه‌گذاری به بورس نیست بلکه ورود شرکتی است که در گذشته چندان شفاف نبوده و همواره دچار حاشیه‌هایی بوده است و این مهم دوچندان قابل توجه خواهد بود.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.