کد خبر : 211208
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1402 - 18:32
دیدگاه‌ها برای وبینار بررسی ضرورت حفظ حرمت مقدسات دینی با حضور اندیشمندان و علمای ایرانی و مالزیایی برگزار شد بسته هستند

وبینار بررسی ضرورت حفظ حرمت مقدسات دینی با حضور اندیشمندان و علمای ایرانی و مالزیایی برگزار شد

وبینار بررسی ضرورت حفظ حرمت مقدسات دینی با حضور اندیشمندان و علمای ایرانی و مالزیایی برگزار شد
بورس تایمز: وبینار بررسی ضرورت حفظ حرمت مقدسات دینی با حضور اندیشمندان و علمای ایرانی و مالزیایی برگزار شد

دکتر حبیب رضا ارزانی، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در مالزی، در این وبینار با سخنانی با عنوان « سیره قرآن کریم در مورد مقدسات » با ذکر آیات روایتی به تشریح این عنوان پرداختند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی بورس تایمز، با توجه به اهمیت حرمت مقدسات دینی وبیناری با عنوان ضرورت حفظ حرمت مقدسات دینی با حضور اندیشمندان و علمای ایرانی و مالزیایی؛ دکتر علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، استاد عزمی عبدالحمید مدیر دبیرخانه شوراهای اسلامی مردم نهاد مالزی، دکتر حبیب رضا ارزانی سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، دکتر السی یازیجی استاد دانشگاه اسلامی مالزی، با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات و مشارکت دبیرخانه شورای اسلامی مردم نهاد مالزی و همچنین رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، برگزار شد.

دکتر حبیب رضا ارزانی، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در مالزی، در این وبینار با سخنانی با عنوان ” سیره قرآن کریم در مورد مقدسات” با ذکر آیات روایتی به تشریح این عنوان پرداختند.

خلاصه نشست سخنرانان بر این مضمون بیان شد:

واژه و مفهوم مقدسات نیاز به واکاوی و ترمینولوژی دارد. مقدس و قدسیت و تقدس به معنای اتصال به آسمان  است و آنچه که مقدس است بر روی آن حساسیت وجود دارد و خط قرمز است و اهانت به آن موجب واکنش و برخورد و زنجیره برخوردهایی میشود که به همه بشریت آسیب میزند. مسئله سوزاندن قرآن فرصت مهمی است تا یک دور مضامین متعالی قرآن که برای انسان و جوان امروزی بخصوص در غرب جذاب است و با فطرت او تناسب دارد، مرور شود و بفهمد که علت دشمنی با قرآن، وجود این مضامین متعالی در آن است که ضمنا با اهداف دشمنان قرآن در استثمار انسانها و جوامع نیز تعارض صد در صد دارد.

در پایان سخنرانان به سوالات حاضران در این وبینار پاسخ دادند.

انتشار خبر: صمد یوسفی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.