وام۸تریلیون ینی بانک مرکزی ژاپن برای شرکتهای آسیبدیده از کرونا
بانک مرکزی ژاپن تحت برنامهای جدید و با هدف فراهم کردن اعتبار برای شرکتهای آسیب دیده از ناحیه کرونا، از وام ۸.۲۸ تریلیون یِنی (۷۷.۷۴ میلیارد دلار) رونمایی کرد.
به گزارش ایبِنا از رویتر، این وام سه ماهه از فردا تا ۲۵ دسامبر در دسترس متقاضیان قرار خواهد داشت.
بانک مرکزی ژاپن اعلام کرده است که انتظار دارد، مبلغ تزریقی به شرکتها از طریق این برنامه در نهایت به ۱۱۰ تریلیون ین برسد.
این نهاد در ماههای مارس و آوریل سیاستهای پولی خود را تسهیل کرد و متعهد شد تا داراییهای بیشتری را خریداری و وامهای دولتی را به شکلی نامحدود مصرف کرده و برای تزریق پول به شرکتها، تسهیلات اعتباری و اعطای وام فراهم آورد.
پس از تصمیم بانک مرکزی ژاپن مبنی بر پرداخت بهره ۰.۱ درصد به موسسات مالی ارائه دهنده این تسهیلات، شمار بانکهای متقاضی از ۱۸ مورد در ماه مارس به ۱۸۰ درخواست کننده رسید.
