کد خبر : 204239
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مرداد 1401 - 14:54
دیدگاه‌ها برای هولدکردن کدام استیبل کوین‌ها ریسک کمتری دارد؟ بسته هستند

هولدکردن کدام استیبل کوین‌ها ریسک کمتری دارد؟

هولدکردن کدام استیبل کوین‌ها ریسک کمتری دارد؟

هولدکردن کدام استیبل کوین‌ها ریسک کمتری دارد؟از سال ۲۰۱۷ تا به امروز تمامی استیبل کوین‌ها به‌جز تتر، عمدتاً با قیمتی بیشتر از یک دلار آمریکا معامله شده‌اند. با این حال، تمامی این ارزهای دیجیتال باثبات، از قدرت نقدشوندگی، دسترسی‌پذیری، نوسان قیمتی و ثبات ارزش یکسانی برخوردار نیستند. به‌عنوان یک معامله‌گر یا سرمایه‌گذار بررسی این ویژگی‌ها به ما کمک می‌کند تا بتوانیم استیبل کوین‌هایی با ریسک کمتر را برای هولدکردن انتخاب کنیم.
به گزارش کریپتو پوتیتو، شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین کریپتو کوانت اخیراً گزارشی منتشر کرده است که داده‌های مرتبط با استیبل کوین‌های مختلف را مقایسه و ثبات ارزش آنها را ارزیابی می‌کند. این گزارش نشان می‌دهد که هولدکردن تقریباً هریک از استیبل کوین‌های برتر فعلی در طول سال ۲۰۲۲، نسبت به دلار ایالات متحده اندکی سودآورتر بوده است.
ارزش افزوده اندک استیبل کوین‌هابر اساس این گزارش، میانه قیمت پایانی هر روز (قیمتی که کندل روزانه در آن بسته می‌شود) برای تقریباً تمام استیبل کوین‌های برتر بازار، کمی بیشتر از یک دلار است. گفتنی است این محاسبه با استفاده از داده‌های مربوط به وزن ح..

هولدکردن کدام استیبل کوین‌ها ریسک کمتری دارد؟

از سال ۲۰۱۷ تا به امروز تمامی استیبل کوین‌ها به‌جز تتر، عمدتاً با قیمتی بیشتر از یک دلار آمریکا معامله شده‌اند. با این حال، تمامی این ارزهای دیجیتال باثبات، از قدرت نقدشوندگی، دسترسی‌پذیری، نوسان قیمتی و ثبات ارزش یکسانی برخوردار نیستند. به‌عنوان یک معامله‌گر یا سرمایه‌گذار بررسی این ویژگی‌ها به ما کمک می‌کند تا بتوانیم استیبل کوین‌هایی با ریسک کمتر را برای هولدکردن انتخاب کنیم.

به گزارش کریپتو پوتیتو، شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین کریپتو کوانت اخیراً گزارشی منتشر کرده است که داده‌های مرتبط با استیبل کوین‌های مختلف را مقایسه و ثبات ارزش آنها را ارزیابی می‌کند. این گزارش نشان می‌دهد که هولدکردن تقریباً هریک از استیبل کوین‌های برتر فعلی در طول سال ۲۰۲۲، نسبت به دلار ایالات متحده اندکی سودآورتر بوده است.

ارزش افزوده اندک استیبل کوین‌ها

بر اساس این گزارش، میانه قیمت پایانی هر روز (قیمتی که کندل روزانه در آن بسته می‌شود) برای تقریباً تمام استیبل کوین‌های برتر بازار، کمی بیشتر از یک دلار است. گفتنی است این محاسبه با استفاده از داده‌های مربوط به وزن حجمی قیمت استیبل کوین‌ها از سال ۲۰۱۷ تاکنون انجام شده است.

ارز دیجیتال دای (DAI)، استیبل کوین مبتنی بر شبکه اتریوم که پشتوانه‌ای متشکل از دارایی‌های مختلف دارد، بیشترین ارزش افزوده را بین تمامی استیبل کوین‌ها به خود اختصاص داده است. میانه قیمت نهایی روزانه دای، ۰.۴۰ درصد بیشتر از یک دلار بوده است. پس از آن پکسوس (USDP) و ترو ‌یو‌اس‌دی (TUSD) به‌ترتیب با ۰.۳۵ و ۰.۳۳ درصد بیشتر از قیمت مرجع (یک دلار) معامله شده‌اند.

کی یانگ جو (Ki Young Ju)، مدیرعامل کریپتو کوانت، در رابطه با این داده‌ها در توییتی گفته است:

بایننس یو‌اس‌دی (BUSD) به‌دلیل ثبت قیمت‌‌های پایانی بالاتر و ریزش‌های مقطعی کمتر، بهترین گزینه معامله‌گران برای هولدکردن در طولانی‌مدت به نظر می‌رسد.

با این حال، تتر (USDT)، بزرگترین استیبل کوین از نظر ارزش بازار، تنها توکنی بود که در بازه زمانی بررسی‌شده در این گزارش، عمدتاً با ارزشی کمتر از یک دلار معامله شده است. این استیبل کوین با ثبت اختلاف ارزش قابل‌توجه منفی ۴ درصد، بیشترین میزان کاهش ارزش را بین رقبای خود ثبت کرده است. در همین حال، یو‌اس‌دی کوین (USDC)، بزرگترین رقیب تتر، بیشترین مقدار ارزش افزوده را با قیمت پایانی ۴ درصد بیشتر از ۱ دلار، به نام خود به ثبت رسانده است.

بالاترین و پایین‌ترین قیمت‌های ثبت‌شده برای هر استیبل کوین از سال ۲۰۱۷ تاکنون.

در گزارش کریپتو کوانت آمده است:

باید تأکید کرد بیشترِ انحراف از قیمت تتر به زیر یک دلار در بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ اتفاق افتاده و از سال ۲۰۲۰ میانه قیمت پایانی روزانه آن تقریباً در یک دلار تثبیت شده است.

قیمت کدام استیبل کوین از رقبا پایدارتر است؟

این گزارش، الگوهای انحراف از قیمت انواع استیبل کوین‌های وابسته به دلار آمریکا را در طول زمان تحلیل می‌کند و به‌طور خاص، ثبات قیمت (Peg Robustness) هر کدام از آنها را اندازه می‌گیرد؛ به این معنی که قیمت هر استیبل کوین در شرایط متلاطم بازار (که هولدرهای زیادی در حال فروش استیبل کوین‌های خود هستند) چه مقدار از یک دلار انحراف پیدا می‌کند.

طبق این گزارش، جمینای یو‌اس‌دی (GUSD) بیشترین ثبات ارزش را میان تمامی استیبل کوین‌ها دارد. این بدان معناست که قیمت این توکن، حتی در شرایط متلاطم بازار هم شاهد نوسانات نزولی کمی بوده است.

در همین حال، تتر دارای کمترین ثبات ارزش بین دیگر استیبل کوین‌ها بوده است. در حقیقت، انحراف قیمت این ارز دیجیتال باثبات از یک دلار، حتی نسبت به فشار فروش ملایم هولدرها نیز زیاد بوده است.

ارزیابی کریپتو کوانت از عملکرد استیبل کوین‌های مختلف بازار.

همان طور که این گزارش نیز توضیح می‌دهد، استیبل کوین نوعی ارز دیجیتال است که به گونه‌ای طراحی شده تا قیمت آن به قیمت یک دارایی نسبتاً پایدار وابسته باشد. این دارایی‌ها اغلب شامل ارزهای فیات می‌شوند؛ اما می‌توانند کالاهایی مانند طلا یا سایر دارایی‌های مالی را نیز شامل شوند.

همچنین بخوانید: استیبل کوین (Stablecoin) یا ارز دیجیتال باثبات چیست؟

در حال حاضر، محبوب‌ترین استیبل کوین‌های بازار از جمله تتر، یو‌اس‌دی کوین و بایننس یو‌اس‌دی با نسبت یک‌به‌یک با دلار آمریکا پشتیبانی می‌شوند. به‌طور معمول، این استیبل کوین‌ها با استفاده از ذخایری با پشتوانه کامل و نقدشوندگی آسان، ثبات قیمت خود را حفظ می‌کنند. در نتیجه، دارندگان این ارزهای دیجیتال می‌توانند در هر زمانی توکن‌های خود را بازخرید و به دلار تبدیل کنند.

استیبل کوین ترا یو‌اس‌دی (UST) که اکنون (تقریباً) از بین رفته است، برای حفظ ارزش خود از مدل دیگری بهره می‌گرفت. این استیبل کوین، برای حفظ ارزش خود از لونا که یک ارز دیجیتال پرنوسان بود استفاده می‌کرد. با سقوط شدید ارزش این استیبل کوین ثابت شد این مدل زمانی که تحت فشار بازار قرار گیرد، بسیار ناپایدار است. گفتنی است قیمت هر دو توکن شبکه تِرا، یعنی لونا و UST، در ماه مه (اردیبهشت) سقوط کرد و به نزدیکی صفر رسید.

از میان ۳ استیبل کوین برتر فعلی، مجموعه‌های سیرکل (Circle) و پکسوس (Paxos) که به‌ترتیب توسعه‌دهنده توکن‌های USDC و USDP هستند، در تأییدیه‌های اخیر خود تصدیق کرده‌اند که ذخایر آنها به‌طور کامل با پول نقد و اوراق خزانه‌‌داری‌ ایالات متحده پشتیبانی شده است. تنها مجموعه تتر باقی مانده تا گزارش سه‌ماهه دوم از وضعیت ذخایر خود را منتشر کند.

هولدکردن کدام استیبل کوین‌ها ریسک کمتری دارد؟

در این باره بیشتر بخوانید

  • چرا تا ابد نمی‌توانیم روی ارزهای فیات حساب کنیم؟
  • عجیب اما واقعی: بیت‌فینکس معاملات مارجین تتر با دلار را به صرافی خود اضافه کرد !
  • اختصاص بهره به سپرده‌ها؛ آوردگاه بعدی استیبل کوین‌ها
  • سقوط ۱.۹ تریلیون دلاری ارزش بازار ارزهای دیجیتال در ۶ ماه؛ ترس از وضعیت استیبل کوین‌ها ادامه دارد
  • چرا لونا سقوط کرد و آینده آن چه خواهد شد؟ هرآنچه باید درباره فروپاشی تِرا بدانید

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.