کد خبر : 196758
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 خرداد 1401 - 10:55

همه چیز درباره کابین آسانسور

همه چیز درباره کابین آسانسور

فهرست مطالب (آنچه در این مطلب می‌خوانید)   همه چیز درباره کابین آسانسور کابین آسانسور چیست؟ کابین آسانسور از چه اجزایی تشکیل شده است؟ یوک؛ عامل اتصال کابین به سیم بکسل کاراسلینگ؛ قطعه‌ای برای تعلیق آسانسور اهمیت ویژه کف کابین آسانسور کاربردهای سقف کابین آسانسور بررسی دیوار داخلی و شاسی عملکرد فوتوسل؛ ابزاری هوشمند در

فهرست مطالب (آنچه در این مطلب می‌خوانید)

 

  • همه چیز درباره کابین آسانسور
  • کابین آسانسور چیست؟
  • کابین آسانسور از چه اجزایی تشکیل شده است؟
  • یوک؛ عامل اتصال کابین به سیم بکسل
  • کاراسلینگ؛ قطعه‌ای برای تعلیق آسانسور
  • اهمیت ویژه کف کابین آسانسور
  • کاربردهای سقف کابین آسانسور
  • بررسی دیوار داخلی و شاسی عملکرد
  • فوتوسل؛ ابزاری هوشمند در کابین آسانسور
  • انواع کابین آسانسور از نظر جنس و متریال
  • بررسی اندازه استاندارد کابین آسانسور
  • اهمیت طراحی کلی کابین آسانسور
  • خصوصیات برتر کابین آسانسور جنرال کابین
  • جنرال کابین؛ برترین تولیدکننده کابین آسانسور در ایران
  • سخن پایانی

 

برای اینکه شما بتوانید یک ساختمان چند طبقه را احداث کنید، به تجهیزات زیادی نیاز دارید که هرکدام از آن‌ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. کابین آسانسور یکی از همین موارد است که باید در خرید آن، نهایت دقت ممکن را انجام دهید. خوشبختانه شرکت جنرال کابین به‌صورت تخصصی و مهندسی شده در حال تولید این محصول است. برای اینکه شما بتوانید آگاهی بیشتری درباره کابین

کابین آسانسور چیست؟

کابین آسانسور به اتاقکی گفته می‌شود که افراد یا بارها در آن به‌صورت امن قرار می‌گیرند و به‌صورت امن جابجا می‌شوند. نکته بعدی که باید به آن دقت کنید میزان ظرفیت کابین آسانسور است که با توجه به شرایط موجود ،دچار تغییراتی خواهد شد. کابین آسانسور با توجه به فرمانی که از سمت فرد صادر می‌شود بین طبقات حرکت می‌کند و به آسانی جابجا می‌شود. در داخل هر کابین آسانسور، یک فضای مخصوص برای تهویه آسانسور قرار داده شده است تا فضا بسته و محدود نباشد؛ همچنین در بعضی کابین ها  یک درب اضطراری ویژه نیز در نظر گرفته می‌شود تا در صورت لزوم بتوان از آن استفاده کرد. همه این بخش‌ها باید به‌صورت ویژه در کابین آسانسور قرار بگیرد. با توجه به اینکه جنرال کابین بهترین محصولات در این صنعت را عرضه می‌کند، بسیاری از مشتریان رضایت زیادی از محصولات آن دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر حتما با شماره های 9674102-0912 و 46860024-021 و 46860034- تماس بگیرید.

کابین آسانسور از چه اجزایی تشکیل شده است؟

کابین آسانسور یک سازه چندبخشی است که شامل قسمت‌های مختلفی است. هر بخش از کابین، دارای اهمیت خاص خود است که باید به آن اهمیت دهید. به‌صورت کلی کابین آسانسور به سه بخش چهارچوب، دیواره و سکوی حمل تقسیم‌بندی می‌شود که هرکدام از آن‌ها دارای اهمیت خاص خود هستند. شناخت درست اجزا کابین آسانسور بسیار مهم است که باید دقت کافی را در این زمینه داشته باشید. برای آشنایی بیشتر شما در این مورد، بهتر است که این مطلب از جنرال کابین را تا انتها دنبال کنید.

همه چیز درباره کابین آسانسور

یوک کابین آسانسور

به چهارچوب اصلی کابین آسانسور، یوک نیز گفته می‌شود که در نوع خود بسیار حائز اهمیت است. در واقع چهارچوب است که کل کابین را دربرمی‌گیرد. نکته مهم این است که یوک به دو بخش بالا و پایین تقسیم‌بندی می‌شود که هرکدام از آن‌ها، نقش خاص خود را ایفا می‌کنند. این موضوع را بدانید که یوک، وزن بار و مسافر را به‌صورت مستقیم به سیم بکسل‌ها انتقال می‌دهد تا از این طریق حرکت آسانسور به‌راحتی صورت بگیرد.

همه چیز درباره کابین آسانسور

کاراسلینگ؛ استحکام و دقت حرکت

در واقع به یوک کابین در آسانسور های هیدرولیک غیر مستقیم و کابین های دو درب مجاور  car sling می گویندکاراسلینگ جلوگیری میکند از لرزش های ناگهانی و صداهای ناهنجار در هنگام کارکردن آسانسور می شود. کاراسلینگ دارای سیستم پاراشوت یا همان ترمز اظطرای است که در زیر کابین تعبیه شده است و تمامی قطعات را برای نصب جک همراه دارد

همه چیز درباره کابین آسانسور

اهمیت ویژه کف کابین آسانسور

یکی از مواردی که کمتر کسی به آن توجه می‌کند، کف آسانسور است. سایز این قسمت نیز با توجه به عرض و عمق کابین سنجیده می‌شود که باید این نکته را در نظر گرفت. معمولاً برای پوشاندن این بخش از روکش PVC یا سنگ بهره می‌برند که هرکدام از آن‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. نکته مهم درباره کف کابین آسانسور، این است که باید قدرت ضربه‌گیری بالایی داشته باشد. همچنین کف کابین باید به‌گونه‌ای ساخته شود که از تمام بخش کابین محکم تر باشد و نیروی زیادی را تحمل کند.

همه چیز درباره کابین آسانسور

کاربردهای سقف کابین آسانسور

قسمت سقف کابین آسانسور نیز بسیار مهم است و بخش‌های مختلفی در آن قرار گرفته است. روشنایی آسانسور به‌صورت مستقیم در قسمت سقف قرار داده می‌شود تا کار تأمین نور را انجام دهد. همچنین تهویه نیز در این بخش قرار داده شده است که باعث تازه شدن هوای داخل کابین خواهد شد. به‌صورت کلی سقف باید به شکلی ساخته شود که حداقل بتواند وزن دو نفر را تحمل کند. درب اضطراری نیز در یک بخش خاص از سقف قرار می‌گیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر حتما با شماره های 9674102-0912 و 46860024-021 و 46860034- تماس بگیرید.

همه چیز درباره کابین آسانسور

بررسی دیوار داخلی و شاسی عملکرد

حال که در مورد سقف و کف آساانسور صحبت کردیم،‌ حتماً باید با نقش ویژه دیوارها نیز آشنایی کافی داشته باشید. با توجه به اهمیت بالای دیوارها، حتماً باید ایزوله‌سازی در این بخش صورت بگیرد. دیوار مجموعه‌ای از چند پنل فولادی است که به‌صورت خم‌شده بر روی هم قرار گرفته‌اند. این پنل‌ها به حالت‌های پشتی،‌ جانبی و پنل شاسی ساخته می‌شوند. بر روی دیوار کابین آسانسور، شاسی عملکرد قرار داده شده است که شما فرمان‌های خود را از این طریق اعمال می‌کنید. مواردی همچون شماره طبقات در این بخش قرار گرفته است که می‌توانید به خوبی از آن‌ها بهره ببرید.

همه چیز درباره کابین آسانسور

فوتوسل؛ ابزاری هوشمند در کابین آسانسور

یکی از تجهیزات فوق‌العاده‌ای که کابین آسانسور وجود دارد، فوتوسل است. این قطعه مهم و اساسی در قسمت درب آسانسور قرار گرفته است. اگر دقت کرده باشید،‌ برخی از اوقات در هنگام بسته شدن درب آسانسور،‌ وسایل در میان آن گیر می‌کند. در چنین حالتی فوتوسل فعال می‌شود و مانع از بسته شدن درب خواهد شد. با توجه به کاربرد ویژه‌ای که در این محصول وجود دارد، جنرال کابین نیز از بهترین نوع این قطعه در محصولات تولیدی خود استفاده می‌کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر حتما با شماره های 9674102-0912 و 46860024-021 و 46860034- تماس بگیرید.

 

همه چیز درباره کابین آسانسور

پاراشوت؛ ترمز کابین

نحوه عملکرد سیستم ترمز آسانسور بسیار ساده است، اگر سرعت آسانسور از حدی که برای سیستم در نظر گرفته شده است، بیشتر شود، سیم بکسلی که از روی فلکه به درون چاه رفته است و بر اساس سرعت کابین که در واقع اگر از حد تعیین شده بیشتر شود سیم بکسل توسط اهرمی که به ترمز ایمنی متصل است این سیستم را تحریک و فعال می کند. بنابراین فک های ترمز در سرعت بالا به شدت هر چه تمام بسته می شوند و دندانه های ترمز باعث می شوند با ایجاد اصطکاک بسیار زیاد کابین را از حرکت نگه می دارد.

کفشک؛ حرکت نرم کابین

کفشک ، در قسمت بالایی و زیرین یوک کابین  و در قاب وزنه تعادل کابین آسانسور به کار می رود. همچنین این وظیفه را برعهده دارد که کابین آسانسور و وزنه تعادل آسانسور را در همان خطِ ریل راهنمای آسانسور پیش ببرد . با انجام این کار کفشک آسانسور ، باعث لغزیدن و حرکت نرم کابین و وزنه تعادل روی ریل ها می شود . و سرانجام کابین آسانسور و اجزای آن به حرکت در می آید .

همه چیز درباره کابین آسانسور

فلکه؛ انتقال قدرت موتور و حرکت سیم بکسل

فلکه آسانسور یکی از متداول ترین قطعات انتقال نیرو می باشد و کاربردهای مختلفی در بخش های مختلف دارد، یکی از آسانسورهای متداول، مدل آسانسور با طناب است که در آن کابین با طناب های فولادی بالا و پایین می رود و این طناب ها به قرقره و کابین متصل می باشند. این قرقره، فلکه ای است که به دور خود شیارهایی دارد. این شیارها به طناب فولادی گره می خورند و در نتیجه زمانی که فلکه حرکت می کند، طناب ها هم حرکت می کنند. فلکه به موتور آسانسور متصل می شود، و زمانی که موتور آسانسور از یک طرف روشن می شود، طناب برای بالا بردن کابین آسانسور حرکت می کند..

جهت کسب اطلاعات بیشتر حتما با شماره های 9674102-0912 و 46860024-021 و 46860034- تماس بگیرید.

همه چیز درباره کابین آسانسور

انواع کابین آسانسور از نظر جنس و متریال

برای اینکه بتوان یک کابین آسانسور عالی تهیه کرد، در قدم اول باید از بهترین مواد اولیه برای این کار استفاده نمود. در حال حاضر از متریال مختلفی برای این کار استفاده می‌شود که هرکدام از آن‌ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. بیشتر کابین‌هایی که تابه‌حال ساخته شده‌اند از نوع فلز استیل هستند. در برخی از موارد دیگر نیز از MDF برای ساخت کابین استفاده می‌شود. در این حالت معمولاً وزن کابین کمتر نیز خواهد شد. با توجه به نوع کابینی که مشتری سفارش می‌دهد، متریال انتخاب شده برای آن نیز عوض می‌شود که در نوع خود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نکته جالب این است که برخی از کابین‌ها حالت ترکیبی دارند. این بدان معناست که در ساختار آن‌ها از استیل و MDF به‌صورت همزمان استفاده شده است. به غیر از این موارد،‌ استفاده از استیل و آینه و شیشه نیز در کنار هم بسیار مرسوم است که باید نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشید. خوشبختانه استیل‌های به کار رفته در کابین آسانسور تنوع رنگی بالایی دارند که می‌توانید با توجه به سلیقه خود انتخاب را انجام دهید. در صورتی که قرار است از MDF برای کابین آسانسور استفاده شود، در ابتدا باید نسوز بودن آن به‌صورت ویژه بررسی گردد.

همه چیز درباره کابین آسانسور

بررسی اندازه استاندارد کابین آسانسور

از آنجایی که کابین آسانسور جزو مهم‌ترین بخش‌های یک ساختمان است، حتماً باید در ساخت آن از ابعاد و اندازه درستی استفاده کرد که در نوع خود حائز اهمیت است. هر کابین دارای یک ظرفیت نفری و وزنی است که اندازه آن نیز بر همین اساس مشخص می‌شود. همچنین ابعاد چاه آسانسور نیز در این موضوع حائز اهمیت است که باید به آن دقت لازم را داشته باشید. میزان رفت و آمد در ساختمان نیز به‌صورت مستقیم بر ابعاد تأثیر دارد.

در ساختمان‌هایی که میزان رفت‌وآمد زیاد است،‌ باید از کابین‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر استفاده نمود. در صورتی که ظرفیت وزنی یک کابین بیشتر از ۲۵۰۰ کیلوگرم باشد، باید حتماً در ازای هر صد کیلو،‌ حدود شانزده سانت به مساحت کل آسانسور اضافه شود. خوشبختانه مجموعه جنرال کابین در ساخت محصولات خود، همه این موارد را در نظر می‌گیرد و همواره تلاش می‌کند تا از آخرین استانداردهای جهانی برای این کار استفاده کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر حتما با شماره های 9674102-0912 و 46860024-021 و 46860034- تماس بگیرید.

اهمیت طراحی کلی کابین آسانسور

طراحی درست و حرفه‌ای قطعات آسانسور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که باید نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشید. هر بخش از کابین آسانسور دارای طراحی خاص خودش است که باید به این موضوع توجه لازم را داشت. با این حال طراحی سقف و دیواره کابین بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد که باید به‌درستی صورت بگیرد.

با توجه به اهمیت بالایی که در این سطوح وجود دارد، معمولاً از فولاد برای ساخت این مورد استفاده می‌شود. به یاد داشته باشید که این ورقه‌ها حالت یکپارچه ندارند و در اکثر اوقات به هم پیچ‌خوردگی در آن‌ها دیده می‌شود. معمولاً این ورقه‌ها از لحاظ عرض حدود ۳۰ سانتی‌متر می‌باشند. همچنین طبق بررسی‌هایی که صورت گرفته است، در بیشتر موارد دارای طول ۲۰۰ سانتی‌متری است. ورقه‌های به کار رفته برای طراحی و ساخت کابین آسانسور با توجه به محل قرارگیری، متفاوت است. به‌طور مثال ورقه‌هایی که برای سقف و کف کاربرد دارند دارای ضخامت ۳ میلی‌متری هستند. قسمت کف‌ نیز معمولاً از فولاد است که روی آن سنگ یا روکش پی وی سی بر روی آن قرار می‌گیرد.

استانداردهای ابعاد آسانسور

در بهترین حالت باید عمق و ارتفاع کابین، یک متر بالاتر از کف قرار بگیرد. در صورتی که کابین آسانسور انتخاب شده از نوع ۴ نفره باشد، مساحت کف آن حدود ۸.۰ مترمربع خواهد بود. مسلماً با افزایش تعداد نفرات این مساحت نیز بیشتر خواهد شد.

در کابین‌های بیشتر از چهار نفر، به ازای هر یک شخص مساحتی حدود ۱۵.۰ مترمربع اضافه خواهد شد. یک کابین آسانسور خوب به گونه‌ای طراحی شده است که فضای داخل کابین بیشتر ظرفیت اسمی آن نیست. در این حالت مشکلاتی مانند اضافه‌بار هم به وجود نمی‌آید که در نوع خود بسیار حائز اهمیت است. یکی دیگر از ویژگی‌های کابین خوب این است که باید حتماً روشنایی آن به خوبی تأمین شود. در همین راستا میزان نور داخل کابین آسانسور باید حداقل ۵۰ لوکس باشد و موارد کمتر از آن استاندارد نخواهد بود. موضوع ارتفاع نیز اهمیت بسیار بالایی در کابین آسانسور دارد. بر همین اساس اگر کابین آسانسور از نوع مسافربر باشد، کمترین ارتفاعی که می‌توان برای آن متصور شد ۲ متر است. حال اگر کابین از نوع باربری باشد،‌ باید حداقل ارتفاع آن بین ۲۲۰ تا ۲۴۰ سانتی‌متر باشد که این موضوع نیز دارای های اهمیت ویژه خود است.

جنرال کابین؛ تولیدکننده کابین آسانسور در ایران

حال که متوجه اهمیت کیفیت ساخت در کابین آسانسور شدید، بهتر است که بیشتر با فعالیت‌های بی‌نظیر شرکت جنرال کابین آشنایی پیدا کنید. این مجموعه دارای توان تولید ۲۰۰۰ دستگاه در سال است که بخش زیادی از نیازها در این بخش را به‌صورت دقیق برطرف می‌کند و بهترین محصولات را به مشتریان خود عرضه می‌کند.

این محصولات با استفاده از مدرن‌ترین دستگاه‌ها ساخته می‌شوند و با قیمت مناسبی در اختیار شما قرار می‌گیرند. با توجه به کیفیت بالای این محصولات، بخش زیادی از آن به کشورهای اروپایی صادر می‌شود. ماشین‌آلات برش و خم به کار رفته در این شرکت، جزو جدیدترین دستگاه‌های حال حاضر دنیا به شمار می‌روند که می‌توانید از آن به شکل ویژه‌ای بهره ببرید. نکته جالب این است که در کل فرایند ساخت، تمامی مراحل زیر نظر مهندسین و ناظرین انجام می‌شود تا در صورت وجود مشکل بتوان آن را برطرف نمود.

سخن پایانی

کابین آسانسور بخش مهمی از هر ساختمان است که شما می‌توانید آن را در بالاترین کیفیت ممکن از جنرال کابین خریداری کنید. برای این کار باید با انواع کابین‌ها و ویژگی‌های آن‌ها آشنا باشید که در این مطلب به‌صورت جامع در این مورد پرداخته شد. در صورتی که هنوز در این مورد دارای سوال یا ابهامی هستید، حتماً به‌صورت ویژه از کارشناسان باتجربه شرکت جنرال کابین کمک بگیرید تا راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما قرار دهند. با توجه به اهمیت بالای موارد گفته شده، حتماً در اولین فرصت برای خرید کابین آسانسور با کیفیت دست به کار شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر حتما با شماره های 9674102-0912 و 46860024-021 و 46860034- تماس بگیرید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.