کد خبر : 209870
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1401 - 17:20
دیدگاه‌ها برای همه چیز درباره پروفیل های ساختمانی و صنعتی بسته هستند

همه چیز درباره پروفیل های ساختمانی و صنعتی

همه چیز درباره پروفیل های ساختمانی و صنعتی

 در سازه های مختلف از مصالح متنوعی استفاده می شود. مقاطع فلزی زیادی در جهت ساخت ساختمان های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. پروفیل ها یکی از پر کاربرد ترین مصالح ساختمانی محسوب می شوند و شما دوستان می توانید قیمت انواع پروفیل از مراکز معتبری همچون آهن رویال دریافت نمایید. از جمله کاربرد های پروفیل، به

 در سازه های مختلف از مصالح متنوعی استفاده می شود. مقاطع فلزی زیادی در جهت ساخت ساختمان های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. پروفیل ها یکی از پر کاربرد ترین مصالح ساختمانی محسوب می شوند و شما دوستان می توانید قیمت انواع پروفیل از مراکز معتبری همچون آهن رویال دریافت نمایید. از جمله کاربرد های پروفیل، به کارگیری آن جهت اجرای سقف می باشد. سقف های شیروانی یکی از جذاب ترین سقف هایی هستند که با پروفیل ها اجرا می گردند.

البته پروفیل ها به انواع مختلفی همچون پروفیل ساختمانی ، پروفیل صنعتی ، پروفیل مبلی و پروفیل z تقسیم می شوند که هر یک کاربرد مختص به خود را دارا می باشند .

سقف های شیروانی در مناطق شمالی کشور عموما مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی این سقف ها مناسب مناطقی هستند که در آن ها بارندگی زیادی رخ می دهد. پروفیل مناسب برای اجرای این سقف ها، ورق های گالوانیزه رنگی می باشد.

لازم به ذکر است که به کارگیری سقف شیروانی در مناطقی که وزش باد شدی

د است، مناسب نمی باشد. پروفیل های ورق گالوانیزه رنگی که به شکل سینوسی ساخته شده اند، بیشترین مورد استفاده را برای اجرای سقف شیروانی از جنس فلز دارند.

ورق گالوانیزه رنگی سینوسی از جمله ورق های فولادی پر مصرف می باشد. این ورق ها نوعی ورق گالوانیزه هستند که به شکل سینوسی طراحی شده و رنگ آمیزی شده اند. فولاد به طور کلی جنس بسیار مقاومی دارد. اما مقاومت فولاد در برابر زنگ زدگی و خوردگی مناسب نیست. به همین جهت در برخی از این ورق ها پوشش هایی نیز درج می شود. در ورق گالوانیزه از پوشش روی استفاده می شود. روی به کار رفته در پوشش این سقف ها، موجب افزایش مقاومت آن ها در مقابل زنگ زدگی و خوردگی می شود.

لازم به ذکر است که نوع سقف و جنس آن می تواند متفاوت باشد. در برخی از سقف از جنس پی وی سی و یا فایبرگلاس استفاده شده است.

پروفیل

اجرای پروفیل برای سقف شیروانی چگونه است؟

در اجرای پروفیل برای سقف شیروانی باید تمامی مراحل با دقت صورت گیرد. لازم به ذکر است که سقف های شیروانی با یک شیب خاص اجرا می شوند. شیب سقف های شیروانی از ۲۰ الی ۶۰ درصد می باشد.

برای اجرای این سقف ها در مرحله اول باید اقدام به زیرسازی سقف شیبدار شود. بدین منظور باید کلاف ساخته شود. برای ساخت کلاف، اطراف بخش تعیین شده برای اجرای سقف را با پروفیل چوبی و یا فلزی قرار می دهیم. نکته درباره ساخت کلاف این است که کلاف ایجاد شده باید اتصالات مناسبی داشته باشد تا در صورت وزش باد جدا نگردد.

در ساخت کلاف باید وسط سقف، ارتفاع، طول، دهانه و مصالح پوششی توسط مهندس پروژه در نظر گرفته شود. در این مرحله از اجرای سقف شیروانی بعد از ساخت کلاف اطراف محل مورد نظر، بلند ترین دهانه مورد نیاز سقف قرار داده می شود. لازم به ذکر است که بلند ترین دهانه باید با توجه نوع سقف مورد استفاده در ساخت سقف شیروانی ساخته شود.

آهن کشی در اجرای پروفیل مناسب برای سقف شیروانی

یکی از مراحل اجرای سقف شیروانی، آهن کشی می باشد. در آهن کشی و آب بندی آن باید دستکم شیب ۳۲ درجه وجود داشته باشد. بعد از جاگذاری و قرار دهی ستون ها و همچنین خرپا های مورد نیاز، مرحله فریم کشی پروفیل آغاز می گردد.

عایق بندی در سقف شیروانی

مراحل اجرای سقف شیروانی باید با دقت و با توجه به اصول مربوطه آن انجام شود. در صورتی که هر یک از مراحل، به طور آهن کشی با دقت انجام نشود، احتمال بروز مشکلات ثانویه زیاد خواهد بود.

پس از انجام آهن کشی با هدف اجرای سقف شیروانی، باید عایق بندی سقف صورت گیرد. برای عایق بندی این سقف ها از مواردی نظیر توری مرغی، پشم شیشه، کارتن پلاست و پشم سنگ استفاده می گردد. در عایق بندی باید توری مرغ روی سقف مورد نظر بسته شده و برای نگهداری آن نیز پشم شیشه و پشم سنگ به کار می رود. لازم به ذکر است که در تمامی سقف ها نمی توان از توری مرغی جهت عایق بندی استفاده کرد. برای مثال در سالن های مواد غذایی، دامداری و به طور کلی مکان هایی که نیاز به شستشوی مداوم دارند، کارتن پلاست گزینه مناسب تری از توری مرغی می باشد.

اجرای سقف

بعد از عایق بندی متناسب با نوع سقف در اجرای سقف شیروانی، سقف باید کار گذاشته شود. بدین منظور پروفیل مناسب برای سقف شیروانی به طور طولی برش زده می شود. برش ورق های مورد استفاده در سقف شیروانی باید با دقت صورت گیرد. از جمله ابزار های مناسب برای برش ورق مناسب سقف شیروانی، دستگاه فرز می باشد.

پروفیل های مناسب برای سقف شیروانی کدام اند؟

ورق گالوانیزه رنگی یکی از مناسب ترین پروفیل های اجرای سقف شیروانی می باشد. اما این ورق ها تنها پروفیل ها مناسب برای منظور نمی باشند. در جهت اجرای سقف شیروانی از سقف هایی با جنس پی وی سی، فایبرگلاس و یا فلزی استفاده می شود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.