کد خبر : 208648
تاریخ انتشار : شنبه 7 آبان 1401 - 17:51
دیدگاه‌ها برای هزینه پیاده سازی و اخذ گواهی ایزو 45001 برای کاهش خطرات ایمنی و بهداشت شغلی بسته هستند

هزینه پیاده سازی و اخذ گواهی ایزو 45001 برای کاهش خطرات ایمنی و بهداشت شغلی

هزینه پیاده سازی و اخذ گواهی ایزو 45001 برای کاهش خطرات ایمنی و بهداشت شغلی

استاندارد ایزو 45001 الزامات سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی (OH&S) را مشخص می کند و راهنمایی هایی را برای استفاده از آن ارائه می دهد. این استاندارد سازمان ها را قادر می سازد تا با جلوگیری از صدمات و بیماری های ناشی از کار، و همچنین با بهبود فعال عملکرد OH&S خود، محیط های

استاندارد ایزو 45001 الزامات سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی (OH&S) را مشخص می کند و راهنمایی هایی را برای استفاده از آن ارائه می دهد. این استاندارد سازمان ها را قادر می سازد تا با جلوگیری از صدمات و بیماری های ناشی از کار، و همچنین با بهبود فعال عملکرد OH&S خود، محیط های کاری ایمن و سالم را فراهم کنند.  ISO 45001:2018 برای هر سازمانی که مایل به ایجاد، پیاده سازی و حفظ سیستم مدیریت OH&S برای بهبود ایمنی و بهداشت شغلی است، قابل اجرا است.

 

هزینه پیاده سازی و اخذ گواهی ایزو 45001 برای کاهش خطرات ایمنی و بهداشت شغلی

هزینه گواهینامه ایمنی و بهداشت حرفه ای ایزو 45001

در سنجش مزایا و معایب این که آیا یک سازمان باید استاندارد ایمنی و بهداشت شغلی ISO 45001:2018 (OH&S) را اجرا کند یا نه، یکی از سؤالات اصلی که همیشه در اوایل فرآیند مطرح می‌شود این است: هزینه دریافت گواهینامه ایزو چقدر است؟ اخذ گواهی ایزو به چندین عامل کلیدی در مورد شرکتی که به دنبال گواهی ایزو 45001 است بستگی دارد، و هیچ قیمت ثابتی برای همه وجود ندارد، با این حال حدود 5 تا 50 میلیون تومان تخمین زده می شود. معادله قیمت‌گذاری توسط طرح اعتباربخشی نهادهای اعتباردهنده همانند مرکز ملی تایید صلاحیت NACI یا IAS و.. تعیین می‌شود که سازمانهای حاکم برای نهادهای صدور گواهینامه ایزو همانند BRSM هستند.

هزینه صدور گواهینامه ایزو 45001 چقدر است؟

با درخواست یک درخواست رسمی از شرکتهای صدور گواهینامه همانند BRSM، هزینه دقیق صدور گواهینامه استاندارد گواهینامه سیستم های مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای ISO45001:2018 در اختیار شما قرار خواهد گرفت. به عنوان یک رقم سرانگشتی، هزینه آن برای شرکتهای کوچک حدود 5 تا 20 میلیون تومان برای ثبت و صدور گواهینامه ایزو 45001 است. در این مقاله به بررسی هزینه صدور گواهینامه می پردازیم و همچنین عوامل مختلفی را که در تعیین هزینه های اجرای ISO 45001:2018 نقش دارند را توضیح خواهیم داد تا به شما در تلاش های بودجه ریزی کمک کند.

 

چه عناصر مختلفی می توانند بر هزینه اخذ ایزو 45001 تاثیر بگذارند؟

هزینه به شدت به نوع پیاده سازی شما بستگی دارد. عوامل مهم دیگر عبارتند از:

  • اندازه سازمان شما
  • تعداد کارکنان تمام وقت
  • سطح ریسکی که سازمان شما دارد
  • در صورت وجود، انواع کنترل‌های OH&S که قبلاً داشته اید.

اجازه دهید انواع مختلف هزینه‌ها را با هم بررسی کنیم، اینکه از کجا می‌آیند، و سعی می‌کنیم شفافیت بیشتری در مورد اینکه چرا هزینه‌های پیاده‌سازی متفاوت هستند را به شما ارائه دهیم.

هزینه پیاده سازی و اخذ گواهی ایزو 45001 برای کاهش خطرات ایمنی و بهداشت شغلی

حتی اگر نمی توانیم ارقام و هزینه های مشخص برای اجرای ایزو 45001 را در اختیار شما قرار دهیم، عناصری را که بر آن تأثیر می گذارند رابا شما در میان می گذاریم:

تخصص پیاده سازی استاندارد، مهمترین قدم برای گرفتن ایزو 45001

در طول فرآیند پیاده سازی، یکی از مهمترین، اگر نگوییم مهم ترین، به دست آمده، تخصص پیاده سازی است که برای حفظ سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی شما (OH&SMS) مورد نیاز است. این دانش را می توان از طریق آموزش و پژوهش و یا انبوهی از اطلاعات موجود آنلاین به دست آورد.

با کمی تحقیق می توانید تجربه لازم را در محاسبه صرف وقت و هزینه در اطلاعاتی که به دست می آورید را کسب کنید. این رویکرد می تواند مقدار قابل توجهی در هزینه گرفتن ایزو  صرفه جویی ایجاد کند، به خصوص اگر قصد دارید آنطور که استاندارد ایزو توصیه می کند، داشتن این دانش را برای کل تیم خود الزامی کنید.

 

برای کاهش هزینه از فرم کمک خارجی از مشاوران دریافت کنید

از آنجا که آموزش ذکر شده در بالا به احتمال زیاد کافی نخواهد بود، برای محقق شدن اهداف کامل این پروژه به کمک خارجی نیاز است. از آنجایی که کارمندان شما اطلاعات زیادی شاید نتوانند به تنهایی کسب کنند، برای پر کردن شکاف های دانش به کمک حرفه ای نیاز است. این کمک های بیرونی معمولاً به شکل مشاوران ارائه می شود.

تماس با متخصصان به ویژه برای اطمینان از اینکه هنوز در مسیر درست قرار دارید و منابع و زمان خود را برای تهیه مستندات اشتباه هدر ندهید بسیار مفید است. حتی زمانی که از خدمات مشاوران استفاده می کنید، مطمئن شوید که کارکنان شما به همان اندازه درگیر فرآیند هستند، زیرا در نهایت، آنها هستند که باید دستورالعمل های موجود در اسناد را اجرا کنند.

هزینه منابع انسانی شما بر هزینه نهایی OH&S تأثیر دارد

این هزینه اغلب نادیده گرفته می شود زیرا کارفرمایان در حال حاضر به کارکنان خود حقوق می دهند. چیزی که آنها متوجه نمی شوند این است که آنها از قبل به کارمندان خود برای وظایف عادی خود حقوق می دهند، نه برای انجام سایر فعالیت های اجرایی مرتبط با پیاده سازی و نگهداری یک سیستم مدیریتی. این دو با هم متفاوت هستند.

عامل دیگری که منجر به افزایش هزینه‌های پیاده‌سازی می‌شود، این است که برخی از سازمان‌ها کارکنان با حقوق بالا (مدیریت یا مهندسان) را مسئول کشف اسناد مورد نیاز ISO 45001:2018 می‌کنند. این دلیل دیگری است که چرا ایجاد تعادل بین منابع انسانی داخلی و خارجی برای پایین نگه داشتن هزینه های شما حیاتی است.

بر اساس انواع کنترل ها در سازمان شما، هزینه ها به طور قابل توجهی متفاوت خواهد بود

اجرای کنترل ها هدف نهایی OH&SMS است و بر اساس انواع کنترل هایی که سازمان شما نیاز دارد، هزینه های شما به طور قابل توجهی متفاوت خواهد بود. آنچه در نهایت پرداخت خواهید کرد، بیشتر بر اساس الزامات قانونی است که به آنها متعهد هستید و همچنین کنترل های از قبل موجود که در اختیار دارید.

به عنوان مثال، اگر قانون شما را ملزم می کند که تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) را به کارمندان خود ارائه دهید، و اتفاقاً چیزی است که قبلاً آن را رعایت می کرده‌اید، دیگر این هزینه را متحمل نخواهید شد.

هزینه صدور گواهینامه ایزو 45001 تا حد زیادی به تعداد کارکنان بستگی دارد

آخرین و مهمترین مرحله کل فرآیند، گذراندن ممیزی گواهینامه ایزو 45001 است. دریافت گواهی شما نشان می دهد که اجرای استاندارد شما با موفقیت انجام شده است. میزان پرداختی برای صدور گواهینامه ایزو تا حد زیادی به تعداد کارمندان و سایت هایی بستگی دارد که در محدوده OH&SMS خود قرار داده اید.

در صورت امکان، محدود کردن دامنه خود به سایت اصلی به صورت لحظه ای ممکن است منجر به کاهش هزینه های صدور گواهینامه شود. همچنین، نهادهای صدور گواهینامه همه یکسان نیستند و بنابراین قیمت‌های یکسانی دریافت نمی‌کنند. بنابراین، قیمت شما به شرکت صدور گواهینامه ایزو که انتخاب کرده اید و ساختار هزینه آنها نیز بستگی دارد. به طور مثال نهاد صدور گواهینامه معتبر همانند BRSM بر اساس مراجع اعتباردهی خود هزینه های متفاوتی برای ثبت و صدور گواهینامه در نظر می‌گیرد. برای اطلاع بیشتر می توانید به سایت www.brs.ir مراجعه نمایید.

مراقبت و نگهداری  از سیستم ایزو 45001

اگرچه نگهداری سیستم شما در هزینه های ثبت و صدور گواهینامه لحاظ نمی شود، اما باید به دقت مورد توجه قرار گیرد. پس از گذراندن ممیزی گواهینامه ISO 45001، باید برای سه سال آینده تحت ممیزی های مراقبتی کوچکی قرار بگیرید، و در پایان سه سال به ممیزی مجدد گواهینامه خواهید رسید.

هزینه مرتبط با این ممیزی ها معمولاً 40 درصد از هزینه های اولیه شما را نشان می دهد، اما گاهی اوقات می تواند کمتر یا بیشتر باشد. بنابراین، همیشه عاقلانه است که آنها را با سازمان صدور گواهینامه ایزو انتخابی خود در میان بگذارید تا از هرگونه غافلگیری جلوگیری کنید.

هزینه پیاده سازی و اخذ گواهی ایزو 45001 برای کاهش خطرات ایمنی و بهداشت شغلی

هزینه های پنهان همیشه می تواند مضر باشد

در نهایت، برای اطمینان از اجرای موفقیت آمیز یک استاندارد، باید بیشتر مراقب باشید. درک اینکه در نیمه راه یک پروژه، منابع کافی برای به ثمر رساندن آن را در اختیار ندارید، هرگز چیز خوبی نیست. هزینه های پنهان می تواند برای پروژه شما مضر باشد. به همین دلیل ضروری است که تجزیه و تحلیل کامل انجام دهید، تا حد امکان سوالات بیشتری بپرسید و خود را با تمام حقایق مورد نیاز برای کنترل مؤثر مخارج خود مجهز کنید. در زمینه سازی دقیق باشید، گزینه های خود را به دقت ارزیابی کنید و نیازهای خود را از درون بدانید تا از اجرای موفقیت آمیز مطابق با بودجه شما اطمینان حاصل کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.