کد خبر : 211269
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مرداد 1402 - 12:00
دیدگاه‌ها برای هر آنچه برای ثبت برند آرایشی بهداشتی نیاز دارید | (راهنمای گام‌به‌گام) بسته هستند

هر آنچه برای ثبت برند آرایشی بهداشتی نیاز دارید | (راهنمای گام‌به‌گام)

هر آنچه برای ثبت برند آرایشی بهداشتی نیاز دارید | (راهنمای گام‌به‌گام)

می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین مراحل راه‌اندازی کسب ‌و کار در حوزه زیبایی، ثبت یا خرید برند آماده آرایشی بهداشتی است. برای طی‌کردن مراحل ثبت برند باید صبر و حوصله‌ی زیادی داشته باشید و به‌قول‌معروف کفش‌های آهنی به پا کنید. بااین‌وجود، داشتن یک برند معتبر برای کسب‌وکار مانند گنجی است که به پشت سر گذاشتن

می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین مراحل راه‌اندازی کسب ‌و کار در حوزه زیبایی، ثبت یا خرید برند آماده آرایشی بهداشتی است. برای طی‌کردن مراحل ثبت برند باید صبر و حوصله‌ی زیادی داشته باشید و به‌قول‌معروف کفش‌های آهنی به پا کنید. بااین‌وجود، داشتن یک برند معتبر برای کسب‌وکار مانند گنجی است که به پشت سر گذاشتن این سختی‌های می‌ارزد.

صنعت زیبایی یکی از صنایع پرسود و گزینه‌ای جذاب برای راه‌اندازی کسب و کار در ایران است، وجود تعداد زیاد برندهای مطرح آرایشی بهداشتی و کسب‌وکارهای آنلاین آرایشی بهداشتی در ایران هم این واقعیت را اثبات می‌کنند. اگر قصد راه اندازی کسب‌وکار در حوزه زیبایی دارید لازم است در اولین گام تمایزی بین خود و رقبایتان ایجاد کنید.

 

ثبت نام تجاری یا خرید برند آماده آرایشی بهداشتی می‌تواند این تمایز را برای شما ایجاد کند تا با افزایش اعتبار و جلب‌اعتماد مشتریان به فروش و سود قابل‌قبولی برسید.

در ادامه تمامی مراحل و مدارک موردنیاز برای ثبت برند را بررسی خواهیم کرد و با ارائه راه‌حل مناسب برای چالش‌های احتمالی پیشرو یک نقشه راه کامل و شفاف را در اختیارتان خواهیم گذاشت.

 

مراحل ثبت برند آرایشی بهداشتی در یک نگاه

 

1 – ثبت کردن نام برند

آیا می‌دانید امکان ثبت کردن نام‌های مشابه در یک طبقه محصول وجود ندارد؟ این تشابه حتی در مورد کلمات و حروف استفاده شده در نام برند بررسی می‌شود. مهم‌ترین چالش شما در این مرحله، استعلام نام انتخابی است تا حتما مجاز به ثبت باشد.

2 – تهیه مدارک مورد نیاز ثبت برند

بسته به اینکه قصد دارید به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به ثبت برند کنید، مدارک متفاوتی نیاز خواهید داشت. در ادامه این مدارک را بررسی خواهیم کرد.

3 – ثبت اظهارنامه برند

در این مرحله شما باید وارد پورتال مرکز مالکیت معنوی شوید و اظهارنامه خود را برای ثبت برند لوازم آرایشی و بهداشتی در طبقه موردنظر و با کالاهایی که نیاز دارید، تکمیل کنید.

4 – تأیید پرونده در سامانه مالکیت معنوی

پس از تکمیل اظهارنامه برند و ارسال مدارک به‌صورت اینترنتی، پرونده شما در صف انتظار قرار می‌گیرد تا مراحل بررسی و تأیید توسط کارشناسان و رئیس اداره ثبت را طی کند.

5 – مراجعه حضوری به سازمان مالکیت معنوی

حالا نوبت به پشت سر گذاشتن مراحل اداری ثبت برند می‌رسد. در این مرحله شما باید به صورت حضوری جهت تکمیل پرونده و پرداخت هزینه‌های مرتبط با روزنامه رسمی ثبت برند و حق ثبت به سازمان مالکیت معنوی مراجعه کنید.

6 – دریافت سند نشان تجاری

پس از تأیید مراحل قبل، در نهایت باید شخصاً به سازمان مالکیت معنوی مراجعه کنید و سند برند خود را تحویل بگرید.

 

مراحل خرید برند آماده آرایشی بهداشتی

 

1 – مراجعه به وب‌سایت‌های معتبر فروش برند آماده مانند سایت بورس برند

2 – انتخاب دسته‌بندی مورد نظر و بررسی برندهای موجود

3 – انتخاب برند آماده آرایشی بهداشتی

4 – برقراری تماس با واحد فروش و تکمیل پرونده جهت انتقال مالکیت برند

 

برند آرایشی بهداشتی خود را در کدام طبقه ثبت کنیم؟

 

برای ثبت برند لوازم آرایشی و بهداشتی و در زمان تکمیل فرم اظهارنامه برند، لازم است طبقاتی که برند شما در آن فعالیت می‌کند را مشخص کنید. ‌گروه‌های سیزده‌گانه‌ی مجاز برای ثبت برند آرایشی بهداشتی شامل طبقه‌های ۳، ۵، ۸، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۶، ۱۸، ۲۰، ۲۱، ۳۵، ۳۹ و ۴۴ می‌شود که باتوجه‌به اقلام و بندهای موجود در مجوز فعالیت خودتان مثل جواز کسب، جواز تأسیس صنایع، پروانه بهره‌برداری و… می‌توانید یک یا چندطبقه را انتخاب کنید.

 

هر آنچه برای ثبت برند آرایشی بهداشتی نیاز دارید | (راهنمای گام‌به‌گام)

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند آرایشی بهداشتی

 

شخصیت حقیقی:

 

کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی مالک برند

کارت بازرگانی (تنها درصورتی‌که نام برند شما لاتین باشد)

ارائه مجوزهای موردنیاز در صورت لزوم (پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، جواز تأسیس و یا …)

نمونه از تصویر برند در ابعاد 6 در 6

 

شخصیت حقوقی:

 

کپی روزنامه ثبت شرکت (همراه با آخرین تغییرات با تاریخ جدید)

ارائه کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه تمام افراد دارای حق امضا

ارائه کارت بازرگانی (درصورتی‌که برند شما لاتین باشد)

ارائه نمونه از تصویر برند در ابعاد 6 در 6

ارائه مجوزهای لازم متناسب با فعالیت در صورت لزوم (مانند جواز تأسیس، جواز کسب، بهره‌برداری و …)

 

چالش‌های احتمالی ثبت برند آرایشی بهداشتی

 

1- انتخاب نام منحصربه‌فرد

حتما می‌دانید که تقاضا برای ثبت برند آرایشی بهداشتی بسیار زیاد است. همین موضوع باعث شده که بسیاری از اسامی در این طبقه رزرو شوند و شما برای یافتن یک نام جدید قابل ثبت مسیر سختی پیش رو خواهید داشت. بسیاری از کسب‌کارها در همین مرحله از ادامه مسیر منصرف می‌شوند اما یک راهکار سریع و به صرفه خرید برند آماده آرایشی بهداشتی است تا شما را از مواجه شدن با چنین مشکلاتی معاف کند.

2 – مشکلات ثبت نام لاتین برای برند

بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی خارجی در ذهن مصرف کنندگان این طبقه محصول جایگاه و اعتبار ویژه‌ای دارند. اگر با یک کارشناس برند صحبت کنید، حتماً به شما پیشنهاد خواهد کرد که برای ایجاد تداعی مثبت در ذهن مخاطب از اسامی لاتین استفاده کنید. اما ثبت برندهای لاتین نیازمند دریافت کارت بازرگانی است که خود پروسه‌ای متفاوت و زمان‌بر است. تکنیک‌هایی وجود دارند که بتوانید برای اسامی لاتین ریشه فارسی هم پیدا کنید؛ اما برای این کار نیازمند مشاوره با افراد متخصص خواهید بود.

3 – طولانی‌شدن فرایند ثبت

اگر مدیر یک کسب‌وکار هستید، زمان برای شما سرمایه ارزشمندی است. با وجود مشغله‌های زیادی که دارید پیگیری و پیشبرد فرایند ثبت برند انرژی زیادی از شما خواهد گرفت. به‌خصوص که در اکثر موارد تمامی مراحل نیازمند بازبینی و اصلاح مجدد است و اگر به‌موقع این اقدامات را انجام ندهید، پروسه ثبت برند طولانی و طاقت‌فرسا خواهد شد و چیزی جز خاطرهٔ عذاب‌آور برای شما به جا نخواهد گذاشت.

با وجود تمام مشکلاتی که عنوان شد، شما یک راه‌حل ویژه و کاربردی در مقابل خود دارید. بسیاری از افراد به‌جای ثبت برند، گزینه خرید برند آماده را انتخاب می‌کنند تا ضمن صرفه‌جویی در زمان، انرژی و تمرکز خود را صرف توسعه برند و کسب‌وکار کنند.

هر آنچه برای ثبت برند آرایشی بهداشتی نیاز دارید | (راهنمای گام‌به‌گام)

خرید برند آماده آرایشی بهداشتی چگونه است؟

با مراجعه به سایت‌های معتبر فروش برند آماده می‌توانید انواع نام تجاری آماده را ببینید و انتخاب کنید. یکی از سایت‌های معتبر در زمینه خرید برند آماده، وب‌سایت بورس برند است. کافی است وارد این سایت شوید و در دسته‌بندی برند آماده آرایشی بهداشتی گزینه‌های موجود را بررسی و انتخاب کنید. تمامی این برندها فرایند ثبت را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند و به‌راحتی به نام شما منتقل خواهند شد. علاوه بر این بورس برند در ۲۱ دسته و صنف مختلف برند آماده و ثبت شده از جمله برند آماده مواد غذایی، نوشیدنی، شیرینیجات، لبنیات، پروتئینی و کنسروی، خشکبار و… دارد.

 

جمع‌بندی

برای راه‌اندازی کسب‌وکار حرفه‌ای، ثبت برند یکی از فعالیت‌های اصلی شما خواهد بود.

در مسیر ثبت نشان تجاری دو گزینه در مقابل شماست. ثبت برند یا خرید برند آماده.

در این مقاله هر دو گزینه را بررسی کردیم تا باتوجه‌به فرایند و چالش‌ها بهترین روش برای به‌دست‌آوردن مالکیت برند را انتخاب کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.