کد خبر : 209235
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 دی 1401 - 17:49
دیدگاه‌ها برای نکاتی برای مراقبت از دستگاه اسکرابر بسته هستند

نکاتی برای مراقبت از دستگاه اسکرابر

نکاتی برای مراقبت از دستگاه اسکرابر

تعمیر دستگاه اسکرابر به عنوان یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های نظافت صنعتی به تخصص احتیاج دارد. به همین خاطر هنگام خرید بهتر است به میزان مقاومت دستگاه در برابر آسیب دیدن و در دسترس بودن متخصص و قطعات مورد نیاز دقت کنید. چرا که برخی از قطعات باید به صورت دوره‌ای تعویض گردند. لاستیک تی اسکرابر،

تعمیر دستگاه اسکرابر به عنوان یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های نظافت صنعتی به تخصص احتیاج دارد. به همین خاطر هنگام خرید بهتر است به میزان مقاومت دستگاه در برابر آسیب دیدن و در دسترس بودن متخصص و قطعات مورد نیاز دقت کنید. چرا که برخی از قطعات باید به صورت دوره‌ای تعویض گردند. لاستیک تی اسکرابر، فیلتر وکیوم، خرطومی مکش، خرطومی تخلیه، برس اسکرابر و باطری از جمله قطعات مصرفی هستند که پس از مدتی باید مجدد خریداری شوند. از جمله قطعاتی که در صورت خراب شدن امکان تعمیر آن وجود دارد برد کنترل است.

مانند تمام تجهیزات مکانیزه اسکرابر نیز دفترچه‌ای در خصوص راهنمایی برای نحوه استفاده و نگهداری دارند. رعایت این نکات موجب حفظ سطح کارایی و عملکرد صحیح دستگاه خواهد شد. نکاتی مانند شستشوی برخی اجزا پس از هر بار استفاده، تعویض برخی اجزا در دوره‌های زمانی مشخص، بازبینی دقیق و یا سرویس سالانه.

کدام قطعات اسکرابر بیشتر نیاز به تعویض پیدا‌ می‌کنند؟

1.      برس دستگاه اسکرابر

برس پر کارترین بخش این دستگاه نظافت صنعتی است. بنابراین جزء قطعات پر مصرف به حساب‌ می‌آید. اگر در اثر ساییده شدن زیاد مویی آن از بین رفت‌ می‌توانید از امکان کاشت برس استفاده کنید و اگر این امکان وجود نداشت، باید آن را به طور کامل عوض کنید. هزینه کاشت از تعویض کمتر است.

2.      باطری دستگاه اسکرابر

باطری دستگاه اسکرابر که فقط در مدل‌های باطری دار اسکرابر وجود دارد، در واقع منبع تغذیه آن است و درصورت خراب شدن نیاز به تعویض دارد.

3.      لاستیک پارویی مکش اسکرابر

در طراحی اسکرابرها به منظور انجام عملیات خشک کردن یک نوار لاستیکی به پارویی مکش متصل‌ می‌شود. لاستیک تی از جنس پلی اتیلن ضد سایش که نوعی پلاستیک فشرده است ساخته شده، اما به این دلیل که به طور مدام با زمین در تماس است به مرور زمان از بین‌ می‌رود. وقتی این اتفاق افتاد‌ می‌توانید آن را برگردانید و از طرف دیگر آن استفاده کنید.

4.      موتور وکیوم دستگاه اسکرابر

بسته به نوع دستگاه اسکرابر از موتورهای وکیوم متفاوتی استفاده‌ می‌شود. انواع موتورهای وکیوم شامل موارد زیر هستند:

  • موتور وکیوم 12 ولت برای دستگاه اسکرابر باطری دار کوچک
  • موتور وکیوم 36 ولت برا دستگاه اسکرابر باطری دار بزرگ
  • موتور وکیوم 24 ولت برای دستگاه اسکرابر باطری دار
  • موتور وکیوم 220 ولت برای اسکرابر برقی

5.      برد کنترل دستگاه اسکرابر

برد کنترل دستگاه اسکرابر از مقاوم ترین، مستحکم ترین و البته گران ترین قطعات آن است. معمولا به زودی و یا به سختی خراب نمی شود. اما اگر اجزای اصلی برد بر اثر اختلاف پنانسیل ناگهانی بسوزند قابل تعمیر نیست و باید آن را تعویض نمود.

چه کسی‌ می‌تواند دستگاه اسکرابر را تعمیر کند؟

از آنجا که ساختار تمامی اسکرابرها تاحدود زیادی شبیه به هم هستند، تعمیر همه‌ی آنها توسط یک کارشناس تعمیر اسکرابر امکان پذیر است. یک کارشناس تعمیر اسکرابر که تجهیزات تخصصی و البته تجربه، مهارت و کارآزمودگی لازم را داشته باشد‌ می‌تواند کار تعمیر انواع اسکرابرها را انجام دهد.

نکاتی برای مراقبت از دستگاه اسکرابر

پیش نیازهای انتخاب و استفاده صحیح از یک دستگاه اسکرابر صنعتی

کار این دستگاه نظافت است پس در وهله اول خود دستگاه نیز باید قابلیت شستشو داشته باشد. هنگام خرید حتما به این نکته توجه کنید که بخش‌های مختلف اسکرابر قابلیت جداسازی از آن و شستشو را داشته باشند. هم چنین بهتر است قطعات مصرفی برای یک دوره زمانی مشخص را در هنگام خرید دستگاه، تهیه کنید.

هنگامی که دستگاه را در محلی که پیش از خرید مشخص کرده بودید قرار دادید، مسئولیت آن را به یک شخص تفویض نمایید و آموزش‌های لازم برای استفاده صحیح و نگهداری را به او بدهید یا اینکه دفترچه راهنما را در اختیارش قرار دهید و تا حد ممکن افراد متعدد از  اسکرابر استفاده نکنند. هم چنین پیشنهاد ما این است که حتما از مواد شوینده مخصوص اسکرابر استفاده کنید چرا که در حفظ سلامت عمومی دستگاه نقش پررنگی دارد.

چرا باید درمخزن اسکرابر شوینده مخصوص بریزیم؟

انجام برخی کارها بدون اینکه دقت کافی را در مورد آن به خرج دهیم می تواند خسارات جبران ناپذیری با خود به همراه داشته باشد. برای مثال شاید تجربه این را داشته باشید که فرش منزلتان را برای شستشو به یک قالیشویی که شناختی از آن ندارید اما صرفا به این دلیل که از سایر قالیشویی ها ارزانتر است داده باشید. پس از چند روز وقتی فرش را می آورند بعد از پهن کردن آن متوجه شده باشید که قسمتی از فرش پاره شده است! درصورتی که اگر مبلغ بیشتری بودجه برای شستشو در نظر میگرفتید و آن را به یک قالیشویی معتبر می دادید نسبت به الان هزینه کمتری پرداخت کرده بودید. مشابه این قضیه در مورد دترجنت های مصرفی در اسکرابرها هم صدق می کند. در ادامه مقاله به معرفی دترجنت، مزایای استفاده از دترجنت مخصوص و مشخصات شوینده ی مناسب دستگاه اسکراپر می پردازیم.

نکاتی برای مراقبت از دستگاه اسکرابر

معرفی دترجنت یا مواد شوینده:

دترجنت ها یا مواد شونده محصولات شیمیایی هستند که به منظور بر طرف کردن انواع آلودگی تولید می شوند. همانطور که می دانید برای شستشو و تمیز کردن محوطه های بزرگ مثل خیابان ها، کارخانه ها، فروشگاه ها و … محیط، پس از جمع آوری زباله ها توسط سوییپر یا مکنده صنعتی، برای شستشو  از دستگاه های اسکرابر استفاده می کنند. اسکرابرها مخزنی دارند که هنگام شستشوی محیط باید با توجه به جنس کف و نوع آلودگی آن را با مواد شوینده مخصوص پر کرد. مواد شوینده اسکرابرها معمولا به صورت مایع هستند که در گالن های چند لیتری به فروش می رسند. شوینده ها در مخزن اسکرابر به نسبت مشخصی با آب ترکیب می شوند.

مزایای استفاده از شوینده های مخصوص دستگاه اسکرابر

  1. اگز از مواد شوینده مخصوص برای دستگاه اسکرابر استفاده کنید به کاهش ضریب اصطکاک کف محیط بسیار کمک می کنید. این اتفاق موجب می شود که لاستیک پارویی مکش (لاستیک تی) و برس خوردگی خیلی کمتری نسبت به وقتی که از شوینده های متفرقه استفاده می کنید، پیدا کنند.
  2. کیفیت نظافت و هم چنین ماندگاری آن هنگامی که از مواد شوینده مخصوص اسکرابر استفاده می شود با زمانی که از دترجنت های متفرقه استفاده می کنید قابل مقایسه نیست.
  3. دترجنت های حرفه ای اسکرابرها، رایحه بسیار خوبی دارند و با خوش بو کردن محیط، فضا را بسیار مطبوع و دلپذیر می کنند.
  4. بهتر است برای تهیه شوینده مورد تایید باکمپانی تولید کننده اسکرابر صحبت کنید.
  5. طبق دستورالعمل های شرکت‌های سازنده اسکرابر صنعتی و تجهیزات نظافت صنعتی، استفاده از مواد شوینده حاوی سود سوز آور، اسیدها، رقیق کننده و حلال‌ها همراه با زمین شور مجاز نمی‌باشد.

نکاتی برای مراقبت از دستگاه اسکرابر

مشخصات شوینده مناسب اسکرابر

  1. در حد ممکن کف تولید نکند.
  2. PH خنثی داشته باشد.
  3. حتما مطمئن شوید که خاصیت عدم خورندگی دارد.

در اینجا توضیح مختصری در خصوص چرایی توجه به نکات بالا در خرید شوینده اسکرابر آورده ایم:

پرسش: چرا شوینده اسکرابر باید به گونه ای باشد که کف تولید نکند؟

پاسخ: زیرا در صورت کف کردن دترجنت، نمی توان جلوی حرکت کف به سمت موتور و وکیوم اسکرابر را گرفت. هم چنین کف زیاد فضای مخزن آب کثیف اسکرابر را به سرعت پر کرده و اپراتور را مجبور به تخلیه زودهنگام آن مخزن می کند.

پرسش: چرا باید از مواد شوینده با PH خنثی در اسکرابرها استفاده کرد؟

پاسخ: زیرا اسیدی یا بازی بودن مواد شوینده موجب استهلاک و یا حتی خرابی زودهنگام دستگاه اسکرابر می شود.

پرسش: چرا باید از مواد شوینده با خاصیت عدم خورندگی در اسکرابرها استفاده کرد؟

پاسخ: پاسخ این پرسش واضح است. چرا که خاصیت خورندگی بسته به جنس کف محیط شامل موزائیک، پارکت، سنگ، سرامیک، اپوکسی و … می تواند موجب آسیب به آن و هم چنین آسیب به قطعات دستگاه اسکرابر شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.