کد خبر : 114626
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آذر 1400 - 15:18

نوری در همایش تخصصی اوراسیا پلی به سوی تجارت جهانی با محوریت روسیه: بنگاه‌های کوچک برای توسعه صادرات و ماندگاری در بازار‌های هدف نیازمند کسب مهارت هستند

نوری در همایش تخصصی اوراسیا پلی به سوی تجارت جهانی با محوریت روسیه: بنگاه‌های کوچک برای توسعه صادرات و ماندگاری در بازار‌های هدف نیازمند کسب مهارت هستند

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت گفت: پایانه‌های مرزی مناسب توسعه تجارت نیستند و به همین دلیل فراهم کردن امکانات برای خروج مناسب کالا در دستور کار سازمان توسعه تجارت قرار گرفته است. به گزارش خبرگزاری اقتصادی بورس تایمز، «همایش تخصصی اوراسیا پلی به سوی تجارت جهانی با محوریت روسیه»، توسط شرکت

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت گفت: پایانه‌های مرزی مناسب توسعه تجارت نیستند و به همین دلیل فراهم کردن امکانات برای خروج مناسب کالا در دستور کار سازمان توسعه تجارت قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی بورس تایمز، «همایش تخصصی اوراسیا پلی به سوی تجارت جهانی با محوریت روسیه»، توسط شرکت پیشگامان آتیه تجارت لاوان، روز چهارشنبه 10 آذرماه 1400، در سالن مروارید ساختمان خلیج فارس محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار شد.

فرهاد نوری، معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت

فرهاد نوری، معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت، در این همایش گفت: سازمان توسعه تجارت در ۱۰ بخش برنامه عملیاتی افزایش صادرات دارد.

وی افزود: تجارت با ۲۱ کشور دارای اولویت در دستور کار قرار گرفته است که نتایج آن تا سال آینده قابل رصد خواهد شد.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت، با بیان اینکه سهم دولت در اقتصاد در زمینه قوانین است، تصریح‌ کرد: دولت‌ها تاجران خوبی نیستند و به‌جای حضور در بازار برای رقابت با بخش خصوصی نقش تسهیل‌گری را بر عهده دارند و فقط می‌توانند در امور زیرساختی که بازگشت سود آن زمان‌بر است، سرمایه‌گذاری کنند.

نوری خاطرنشان کرد: فضای داخل بنگاه‌های صادراتی و تجاری، فضای کسب و کار تجارت و مشکلات برون‌مرزی، سه حوزه اصلی با ۱۰ برنامه برای افق ۱۴۰۴ است که برای افزایش ۲ برابری تجارت مورد توجه قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در حوزه بخش بنگاه‌ها، نشست‌های مختلف با عنوان میز‌های کالایی در اولویت بازار‌های هدف جمع‌بندی‌هایی انجام شده و از سوی دیگر تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط و حل مشکلات منابع مالی ریالی و ارزی آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

معاون توسعه صادرات کالا خدمات سازمان توسعه تجارت، با بیان اینکه بنگاه‌های کوچک برای توسعه صادرات و ماندگاری در بازار‌های هدف نیازمند کسب مهارت هستند، افزود: در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای امضا شده تا با کمک اساتید بین‌المللی دسترسی به منابع آموزشی تسهیل و کلاس‌هایی در این خصوص تشکیل شود.

نوری، با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت رویکرد حل مشکلات را دارد، بیان داشت: در مسائل گمرکی، بانکی، حمل و نقل و در زمینه‌های دیگر موانعی به وجود می‌آید که نیاز به رفع آن برای تسهیل تجارت وجود دارد، در این مواقع سازمان برای رفع مشکلات وارد عمل می‌شود تا مبادلات تسریع شود.

وی با اشاره به مناسب نبودن پایانه‌های تجاری، گفت: پایانه‌های مرزی مناسب توسعه تجارت نیستند و به همین دلیل فراهم کردن امکانات برای خروج مناسب کالا در دستور کار سازمان توسعه تجارت قرار گرفته است.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت، در پایان سخنان خود گفت: سازمان توسعه تجارت، پیرامون رفع نقاط ضعف حوزه تجارت و افزایش چند برابری صادرات احصاء شده، برنامه‌های عملیاتی پیش‌بینی کرده است تا شرایط در این زمینه تسریع شود.

بنا به این گزارش، سازمان منطقه آزاد انزلی، با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران و اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه، این همایش تخصصی را برگزار در قالب یک همایش و نمایشگاه یک روزه برگزار کردند.

«همایش تخصصی اوراسیا پلی به سوی تجارت جهانی با محوریت روسیه» که به موضوع تسهیل و افزایش مبادله تولیدات صنایع غذایی و محصولات کشاورزی کشورمان با اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و به ویژه فدراسیون روسیه می پردازد با حضور هیأت بازرگانی روسیه در دو بخش سخنرانی، پرسش و پاسخ در خصوص مسائل و مشکلات فعالین اقتصادی، و بخش مذاکرات دو جانبه میان شرکت های ایرانی و روس برپا شد.

لازم به ذکر است، جمهوری اسلامی ایران از آبان ماه 1398 در مسیر عضویت در اتحادیه اقتصادی اوراسیا،به صورت آزمایشی و به مدت سه سال توافقنامه تجارت ترجیحی در خصوص ۵۰۲ قلم کالای مواد غذایی، مواد مصرفی شیمیایی، محصولات ساختمانی، صدور خدمات فنی و مهندسی، محصولات صنعتی و محصولات کشاورزی از سوی اتحادیه اورآسیا و ۳۶۰ قلم کالا در همان موارد مشابه از سوی ایران شامل می‌شود، را به امضاء رسانده است.

smart

یاد آوری می شود، سازمان منطقه آزاد انزلی با بهره مندی از دو بندر بزرگ انزلی و کاسپین، امکانات لجستیکی،گمرکی و خدمات بندری متنوع و با تکیه بر مزایا و معافیت های قانونی و این اصل که بنابر آمارهای گمرکی افزون بر 75 درصد از سهم مبادلات کالایی جمهوری اسلامی ایران با اوراسیا و روسیه از مسیر استان گیلان و منطقه آزاد انزلی صورت می گیرد، برگزاری و مشارکت در همایش ها و نمایشگاه های تخصصی در داخل و در کشورهای عضو اتحادیه مزبور به منظور افزایش و تسهیل صادرات کالاهای تولیدی کشورمان را در اولویت کاری خود قرار داده است.

گفتنی است،«همایش تخصصی اوراسیا پلی به سوی تجارت جهانی با محوریت روسیه»، بعد از ظهر روز چهارشنبه 10 آذرماه 1400، با برپایی یک نمایشگاه جانبی در سالن ایران ساختمان خلیج فارس، در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران به کار خود پایان داد.

خبرنگار: فاطمه داداشی

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.