کد خبر : 208470
تاریخ انتشار : شنبه 9 مهر 1401 - 20:46
دیدگاه‌ها برای نمای بیرونی ساختمان با متریال جدیدی به نام سنگ مصنوعی نما بسته هستند

نمای بیرونی ساختمان با متریال جدیدی به نام سنگ مصنوعی نما

نمای بیرونی ساختمان با متریال جدیدی به نام سنگ مصنوعی نما

کاربرد سنگ مصنوعی سنگ مصنوعی از ترکیب سنگ های طبیعی با مواد افزاینده دیگر به وجود می‌آید که آن ها وزن کمتری را می دهد و در نتیجه با آنها می‌تواند حالت سبک تری به خود داشته باشد و خیلی سریع تر انجام شود برای آنکه بدانید سنگ های مصنوعی چگونه ساخته می شوند. می‌توان

کاربرد سنگ مصنوعی

سنگ مصنوعی از ترکیب سنگ های طبیعی با مواد افزاینده دیگر به وجود می‌آید که آن ها وزن کمتری را می دهد و در نتیجه با آنها می‌تواند حالت سبک تری به خود داشته باشد و خیلی سریع تر انجام شود برای آنکه بدانید سنگ های مصنوعی چگونه ساخته می شوند.

می‌توان گفت که سنگ مصنوعی از ترکیب سیمان سنگ های ضایعاتی خاک های سبک وزن خاک رس و آگر گات ها ساخته می شود به کار رفته در این سنگها و مبتنی بر ملاحظات محیطی و انسانی هستند.

رنگدانه های اکسید آهن مورد نظر را به سنگ مصنوعی خواهند آن ترکیبی که از این را به دست می آید در قالب ریخته می شود که دارای نگاره ها و نقش های متفاوتی است و این سنگ های سیمان کاملاً حالت طبیعی دارند.

از نظر قیمت سنگ مصنوعی به مراتب قیمت کمتر از سنگهای طبیعی دارد چرا که کار دشواری که بر روی سنگ های طبیعی برای رساندن به بازار برای آنها و برای افراد به وجود می‌آورد را ندارد.

در رابطه با سنگ های مصنوعی غیرضروری می‌توان گفت که دارای وزن کمی است و ضخامت کوچکی دارند که به ما این اجازه را خواهند داد که سه برابر سنگ طبیعی بتوانیم آنها را به کار ببریم علاوه بر این‌ها مقاومت از ساختاری و جنس سنگ مصنوعی در فونداسیون های خاص توانایی تحمل بارهای زیادی را به آنها می دهند سنگ مصنوعی در واحد های مترمربع به فروش می رسند و بسته بندی آنها در جعبه های چوبی است.

وزن سنگ مصنوعی بسته به مدل آنها متفاوت می شود و رنج ۱۵ کیلوگرم بر متر مربع در قطر به کوچک تا حدود ۳۷ کیلوگرم بر متر مربع  بزرگ تر قرار می گیردبه منظور ایجاد تکرار در شکل های سنگ مصنوعی به تنهایی با استفاده از صد ها مدل و شکل دیگر متفاوت ساخته می شود و به منظور تقویت برخی از تفاوت‌ها قطعی شبیه قطعه دیگر در نیاید باید یک سری ویژگی ها به رنگ آمیزی شده اضافه شود.

سایه ها و ضد سایه ها به طور خاصی باید ترکیب شود که بر اساس بعد از کاربری سنگ مصنوعی تفاوت با سنگ طبیعی که از آنها ساخته شده است ندارد چون سنگ مصنوعی یک محصول سیمانی است عمر مفیدی دارد و همانند دیگر محصولات سیمانی می‌تواند برای نمای خارجی یا بیرونی ساختمان و نمای داخلی مثل نمای کف متناسب باشد معمولاً سازنده‌ها عمر مفید را برای این محصول در نظر گرفتند از نظر مقاومت ها حرارتی در دما سنگهای مصنوعی قابلیت تحمل گرمای بالا را دارند تا در ساخت فضای خارجی شومینه می توان از آنها استفاده کرد.

از آنجایی که مواد سازنده این سنگ دارای درصد رس است آنها را در مواجهه با گرمای مناسب می توان ساخت با طور طبیعی سنگ مصنوعی و با ملات ها برچسب ها ساخته می شوند که به آنها سنگ مصنوعی باد هم گفته می شود

مزایا و معایب استفاده از سنگ های مصنوعی

نمای بیرونی ساختمان با متریال جدیدی به نام سنگ مصنوعی نما2

سنگ های مصنوعی یک پوکه معدنی و طبیعی و رزینی هستند که در خلق و با قالب های ترکیبی پلیمر های رنگی می شوند می‌توان از آن در بخش‌های زیادی از ساختمان ها هم استفاده کرده از این سنگ ها برای هتل ها رستوران ها و سایر ساختمان‌ها عمومی مثل نمایشگاه‌ها آزمایشگاه ها و بانک ها بیمارستان ها بعد چیدمان آشپزخانه در صفحات میز قسمت ظرفشویی دیوارها و میز ها می توان استفاده کرد.

قابل استفاده مجدد و سازگار با محیط زیست هستند و ماده سبز جدیدی را برای دکوراسیون به وجود می آورند از سنگ مصنوعی مانند سایر متریال سنگی تقریباً در همه زمینه ها می توان استفاده نمود.

سنگ مصنوعی به سادگی تمیز می شود اگر لکه بگیرد می‌تواند با مواد پاک کننده و شوینده خیلی راحت تمیز شود سنگ مصنوعی ضد گرد و خاک است امکان نفوذ مایعات در آن بسیار کم است لکه های جوهر و سس خیلی سریع از میان پاک می شوند سنگ مصنوعی در برابر ضربه مقاوم است با مقایسه با سنگ پلیمری توانایی ضد خش بودن را دارد و می تواند قوی تر هم عمل کند.

در مقایسه با سایر متریال موجود سنگ های مصنوعی در برابر گرما و حرارت بسیار مقاوم است اما پیشنهاد می شود از قرار دادن شیر داغ بر روی آن را به صورت مستقیم خودداری کنید سنگ مصنوعی یکی از متریال مقاوم در برابر آتش هم میتواند باشدسنگ مصنوعی دارای استاندارد است می تواند در مجاورت مواد غذایی هم قرار بگیرد می تواند مواد غذایی را مستقیما در تماس با این و سنگ ها قرار داد هیچ گونه اختلال و حساسیتی برای انسان به وجود می آورد در سنگ مصنوعی می توان حفره را برای عبور دادن لوله و غیره به وجود آورد برای ایجاد تناسب و سایر اتصالات می توان در سنگ مسیر قرار داد می توان سنگ مصنوعی را به هر شکلی در آورد می توان سنگ مصنوعی را در یک قسمت کوچک درست کرد و مشکلات داشتن بلوک های بزرگ را از بین برد.

منبع: فرداد البرز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.