کد خبر : 208279
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 شهریور 1401 - 23:07
دیدگاه‌ها برای مواد قالب گیری دندان با کیفیت بسته هستند

مواد قالب گیری دندان با کیفیت

مواد قالب گیری دندان با کیفیت

مواد قالب گیری دندان برای قالبگیری از دهان و دندان و فک استفاده می شود، که برای گرفتن شکل دهان و فک و بررسی شرایط دندان های بیمار بایستی از مواد قالب گیری باکیفیت دندان استفاده کرد چون قالب گیری یک امر ضروری در درمان بسیاری از موارد دندانپزشکی محسوب میشود. برای داشتن یک قالبگیری

مواد قالب گیری دندان برای قالبگیری از دهان و دندان و فک استفاده می شود، که برای گرفتن شکل دهان و فک و بررسی شرایط دندان های بیمار بایستی از مواد قالب گیری باکیفیت دندان استفاده کرد چون قالب گیری یک امر ضروری در درمان بسیاری از موارد دندانپزشکی محسوب میشود.

برای داشتن یک قالبگیری دقیق باید از تکنیک مناسب و کیفیت مطلوب بهترین مواد قالب گیری استفاده کنیم از انواع مواد قالب گیری میتوان به به مواد قالبگیری الاستومریک همچون هیبرید و پلی وینیل سایلوکسان و پلی اتر اشاره کرد که با این مواد میتوان قالبگیری مناسب انجام داد زیرا  دارای خواص مکانیکی و فیزیکی فوق العاده ای هستند که به خاطر وجود این خواص مواد قالب گیری باعث میشود که  نتیجه کار دقیق و درست باشد و همچنین تمامی جزییات را بطور کامل مشخص میکند و پایداری آن نیز بسیار خوب است.

حال ما در این مقاله سعی میکنیم تادر مورد بهترین مواد قالب گیری دندان و با کیفیت ترین مواد بررسی های لازم را انجام  دهیم تا به تمامی افرادی که به این مواد نیاز دارند و بهترین نوع ست قالبگیری دندانپزشکی را معرفی کنیم تا با انتخاب یک مواد قالبگیری با کیفیت و خرید مواد قالبگیری دندان مناسب به شما کمک کنیم  تا نتیجه بهتری در روند درمان داشته باشید و در نتیجه حس رضایت بیشتری در بیمار ایجاد کنید .

شرکت نماد گستر تاوریژ با فروش مواد قالبگیری با کیفیت این تضمین را به مشتریان میدهد که با استفاده از این مواد بهترین کیفیت در دندان ها را احساس خواهید کرد.و ماندگاری این مواد نسبت به دیگر مواد های قالبگیری بیشتر است.

بهترین مواد قالب گیری بر پایه الاستومریک:

مواد قالب گیری دندان با کیفیت

مواد قالبگیری دندانپزشکی بر پایه الاستومریک به سه شکل مورد استفاده قرار میگیرد که به شرح زیر است:

  • برای بیمارانی که دندان ندارند و نیاز به ثبت بافت نرم دارند که باید با حداقل فشار یک ماده با قابلیت فلوی بالا . قوام بسیار کم و حداقلی مانند پلی سوافایدها و یا سیلیکون های افزایشی
  • در فشردگی های متوسط باید پلی سولفایدها با قوام متوسط سیلیکون افزایشی و یا اتر استفاده کرد اما این نکته را هم باید در نظر گرفت که سیلیکون و پلی سولفاید تراکمی در زمان ست شدن دچار تغییرات ابعادی بسیاری می شوند.
  • مواد الاستومریک با قوام بالا مانند پلی اتو که به آنها کامیابد هم گفته می شود می توان در پودر مولئ هم استفاده کرد.

ngt-medical.com

ثبت جزییات در بهترین مواد قالب گیری دندان:

یکی از مزیت هایی که یک ماده قالبگیری خوب و مرغوب باید داشته باشد ثبت جزییات بافت دهان با جزییات بالا است تا بتوان آنها را به قالب های گچی انتقال داد.

امروزه حتی با به وجود آمدن فن آوری هایی مانند قالبگیری های دیجیتال CAD/CAM باز هم از مواد قالبگیری دندان در دندانپزشکی استفاده عمده ای میشود..

بهترین مواد قالب گیری دندان باید ویژگی های زیر را داشته باشد تا به عنوان مواد قالب گیری با کیفیت شناخته شود و مورد استفاده قرار گیرد این ویژگی ها به ترتیب زیر است:

  1. ترشوندگی: یعنی مواد موجود در بهترین مواد قالب گیری دندانپزشکی میزان جریان خوب و مناسبی را در مناطق کوچک داشته باشند و بتوانند رطوبت را راحت جابجا کنند که در نتیجه باعث شوند تا فضای خالی کمتری را داشته باشیم.
  2. پایداری ابعادبعد از قالبگیری لازم است تا مدت زمان دوام دقت و همچنین صحت مدل قالبگیری شده از نظر ابعاد بعد از ست شدن تا زمانی که مواد را می ریزیم قابل قبول باشد.
  3. دقت ابعادعبارت است از تطبیق کامل جزییات دندان و لثه و فضای قالبگیری شده با مدل قالب گرفته شده.
  4. خاصیت آبدوستیمواد قالبگیری دندانپزشکی باید توانایی مورد نظر در تحمل رطوبت و ایجاد تصویر دقیق و مناسب را داشته باشد.
  5. الاستیک ریکاوریبهترین مواد قالب گیری دندان پس از خروج از دهان بدون تغییر شکل الاستیک ریکاوری کافی را داشته باشد.یعنی هر مدل که از دندان خارج کردیم همان مدل بماند و تغییر نکند.
  6. انعطاف پذیری: بعد از سپری شدن  زمان ست شدن به راحتی از دهان بیرون آید.
  7. زاویه تماسست قالبگیری دندانپزشکی به گونه ای باشند تا جزییات مربوطه را مشخص کنند  که هرچه زاویه تماس کمتر باشد نیاز به تکنیک کمتری است در حالی که اگر زاویه تماس زیاد باشد باید دقت بیشتری کرد تا روند فرم دهی مناسبی را در طول مدت قالبگیری داشته باشیم.
  8. رنگ و وضوحست قالبگیری دندانپزشکی طوری باشد که به راحتی بتوان قالب را مورد ارزیابی و بررسی قرار داد.
  9. ضد حساسیت:مواد بهترین مواد قالب گیری دندان باید دارای خاصیت ضد حساسیت و سازگار باشد که ایجاد حساسیت نکند.
  10. بو و طعممواد قالبگیری با کیفیت باید بو و طعم زننده ای نداشته باشد تا باعث ناراحتی  بیمار نشود.
  11. مدت زمان نگهداری: داری Shelf life و مدت زمان کافی برای نگهداری داشته باشد.
  12. بهای تمام شده: مواد قالبگیری با کیفیت بهتر است تا هزینه کم و مقرون به صرفه داشته باشد.

مواد قالب گیری دندان با کیفیت

پس بنابر گفته های بالا میتوان این نتیجه را گرفت که هنگام خرید مواد قالبگیری  دندان بهتر است تا از شرکت ها و فروشگاه های معتبر این کار را انجام داد تا بتوان از کیفیت مواد قالبگیری  مطمئن بود ما به شما شرکت نماد گستر تاوریژ را پیشنهاد میکنیم . با خرید مواد قالبگیری از این شرکت مواد مرغوبی در کار خود استفاده خواهید کرد.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مواد قالبگیری در سایت های خارجی پیشنهاد میکنیم به سایت  https://www.findthisbest.com/best-dental-impression-materials مراجه نمائید.

منبع : نماد گسترتاوریژ | ngt-medical.com

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.