کد خبر : 195514
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 خرداد 1401 - 18:49

مهاجرت به فرانسه

مهاجرت به فرانسه

مهاجرت به فرانسه از محبوبیت فراوانی برخوردار است چرا که این کشور بر پایه مساحت ، بزرگ‌ترین کشور اروپای غربی و اتحادیه اروپا و همچنین سومین کشور بزرگ در کل قاره اروپا به‌شمار می‌آید همچنین در رتبه دومین کشور پرجمعیت اتحادیه اروپا پس از آلمان قرار دارد ؛ فرانسه کشوری سکولار و دموکرات است که

مهاجرت به فرانسه از محبوبیت فراوانی برخوردار است چرا که این کشور بر پایه مساحت ، بزرگ‌ترین کشور اروپای غربی و اتحادیه اروپا و همچنین سومین کشور بزرگ در کل قاره اروپا به‌شمار می‌آید همچنین در رتبه دومین کشور پرجمعیت اتحادیه اروپا پس از آلمان قرار دارد ؛ فرانسه کشوری سکولار و دموکرات است که به دلیل برخورداری از شرایط مطلوب زندگی ، آزادی رایج در کشور ، شرایط ایده آل تحصیلی ، آموزشی ، زندگی و بهداشتی با شعار ملی ( آزادی ، برابری ، برادری ) دارای شاخص های بالا و مناسب برای همگان میباشد ؛ حال مسئله این است که از چه روش هایی می توان به کشور فرانسه مهاجرت کرد ؟ مزیت اخذ پاسپورت کشور فرانسه چیست ؟ در این مقاله به این سوالات و دیگر سوالات شما در خصوص مهاجرت به فرانسه پاسخ داده شده است ، شما دوستان می توانید برای رفع هرگونه ابهام در باب مهاجرت به فرانسه با مشاورین مجرب موسسه مهاجرتی رجبی در ارتباط باشید.

مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل

مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل خواسته بسیاری از افراد است زیرا می‌توانند به محیط آموزشی بهتر ، سطح علمی بالاتر و شرایط ایده‌آل زندگی دست یابند مقاطع تحصیل در فرانسه همانند دیگر کشورها به سه دسته لیسانس و فوق لیسانس و دکتری تقسیم می شود ، که شرایط پذیرش درتمامی مقاطع سن مناسب و دانش زبان است البته خبر خوش این است که دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در کشور فرانسه می باشند می توانند با گذراندن مراحلی از جمله شرکت در دوره زبان فرانسه قبل از ورود به دانشگاه از تحصیل رایگان در این کشور بهره مند گردند.

به دانشجویانی که قصد کار پس از تحصیل را در کشور فرانسه دارند ، یک اقامت 12 ماه داده می شود تا بتوانند در این مدت به جستجوی کار بپردازند و برای اینکه اقامت خود را به نوع کاری تغییر دهند باید در این مهلت 1 ساله یک پیشنهاد کار مرتبط با رشته تحصیلی خود بیابند و در نهایت پس از 3سال حضور مداوم و اشتغال و پرداخت بیمه و مالیات برای اخذ اقامت دائم اقدام کنند.

مهاجرت به فرانسه از طریق کار

افرادی که متقاضی مهاجرت به فرانسه از طریق کار هستند باید از یک کارفرمای معتبر دعوت نامه اخذ نمایند سپس فرد متقاضی می تواند از طریق این دعوتنامه وارد کشور فرانسه شده پس از گذشت 5 سال برای اقامت دائم و سپس تابعیت این کشور اقدام نماید توجه داشته باشید که داشتن مدرک و تسلط بر زبان فرانسوی و کسب دعوت نامه کاری از یک کارفرمای معتبر از مهم ترین شرایط برای کار در کشور فرانسه می باشد ، از جمله شرایط دیگری که برای کار در فرانسه باید رعایت شود ؛ برخورداری از شرایط سنی ، مدرک و سوابق تحصیلی ، داشتن سابقه کار و …. است پس در صورتی که فردی از این شرایط در سطح مطلوبی برخوردار باشد ، ویزای کار فرانسه می تواند بهترین راه مهاجرت به فرانسه برای وی باشد چراکه در این روش هزینه مهاجرت به فرانسه حداقل می باشد.

 

 

مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه گذاری

کشور فرانسه به دلیل استانداردهای سرمایه‌گذاری مناسب همچون ریسک پایین در سرمایه گذاری و رشد اقتصادی مثبت ، مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است ، در ادامه به روش های سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فرانسه میپردازیم :

  • ثبت شرکت در فرانسه : سرمایه خاصی برای ثبت شرکت در نظر گرفته نشده است و بودجه با توجه به بیزنس پلنی که ارائه می شود مشخص می گردد البته الزام به ارائه بیزنس پلن را می توان از معایب این طرح دانست ، چرا که ارائه یک طرح تجاری مورد تایید دولت ، نیازمند دانش کامل از وضعیت بازار در کشور می باشد و غالبا برای افرادی که در کشور فرانسه زندگی نکرده اند مسئله پیچیده ای خواهد بود اما در صورتی که بیزنس پلن تایید شود ابتدا ویزای 1 ساله ی قابل تمدید به سرمایه گذار داده می شود و در نهایت پس از گذشتن 3 سال از فعالیت شرکت افراد می توانند برای اخذ اقامت دائم اقدام نمایند.
  • خود حمایتی فرانسه : این روش مناسب افرادی است که از تمکن مالی خوبی برخوردار هستند که شرط اصلی در این روند اثبات تمکن مالی و اثبات توانایی زندگی در فرانسه بدون نیاز به کسب و کار در این کشور تا اخذ اقامت دائم است ؛ در ابتدا به متقاضیان اقامت یک ساله قابل تمدید داده می شود و پس از سپری کردن 5 سال ، متقاضی می تواند برای اخذ اقامت 10 ساله یا حتی دائم اقدام نماید ؛ از مزایای مهاجرت به فرانسه از طریق خود حمایتی می توان به این نکته اشاره کرد که ریسک از دست دادن سرمایه وجود ندارد و البته نقطه ضعف آن نیز این است که شما اجازه کار در 5سال اول در کشور فرانسه نخواهید داشت.

 مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج

یکی از شیوه های مهاجرتی و دریافت پاسپورت و تابعیت در این کشور همین روش میباشد که افراد می‌توانند با ازدواج با یک فرد فرانسوی یا شخصی که اقامت دائم این کشور را دارد ، اقامت فرانسه را کسب کنند اما از جمله شرایط برای اثبات این امر زندگی مشترک چند ساله با همسر خود می باشد ؛ در این نوع روش مهاجرتی در ابتدا به شخص یک ویزای 1ساله قابل تمدید داده می شود و در صورتی که 4 سال از اقامت وی بگذرد می تواند برای دریافت تابعیت کشور فرانسه اقدام نماید.

مهاجرت به فرانسه از طریق تولد

سیستم تولد در فرانسه از سیستم خون پیروی می‌کنند بدین معنا که کودک در صورتی می تواند اقامت و در نهایت تابعیت و پاسپورت کشور فرانسه را اخذ کند که از پدر یا مادری فرانسوی متولد شود و یا حداقل یکی از والدین شهروند کشور فرانسه باشد در این صورت بر اساس سیستم خون به فرد متولد شده اقامت و تابعیت کشور فرانسه را بدون در نظر گرفتن کشور زادگاه خواهند داد.

مهاجرت به فرانسه از طریق پناهندگی

مهاجرت به فرانسه از طریق پناهندگی یکی از روش های پرریسک و خطرناک مهاجرتی است چرا که افراد با این روش نه تنها اعتبار خود را در کشور مقصد از دست می‌دهند و به عنوان یک شهروند درجه یک به حساب نمی آیند بلکه در این پروسه ممکن است مال و جان خود را از دست دهند ؛ بطور کلی برای پناهندگی در کشور فرانسه در ابتدا فرد باید در PADA که یک سازمان مستقل برای کمک به پناهجویان در زمینه آماده سازی مدارک و پاسخ به سوالات ابتدایی از قبیل وضعیت تاهل است در کشور فرانسه ثبت نام کند سپس فرد باید در خواست پناهندگی خود را برای ارسال به پلیس محلی تکمیل نماید ،

مهاجرت به فرانسه

پس از آن پناهنده باید با دو مامور که یکی مربوط به حوزه اداری و دیگری مربوط به اداره مهاجرت است دیدار نماید و در این حین از وی اثر انگشت خواهند گرفت ، پس از تکمیل فرم های مربوطه ، 21 روز بعد برای وی قرار ملاقاتی تنظیم می شود و توسط یک مامور از فرد سوالاتی پرسیده می شود که لازم است فرد متقاضی مامور را در خصوص علت درخواست مهاجرتش قانع نماید و سرانجام نتیجه نهایی به فرد از طریق نامه ای ارسال خواهد شد البته در این مدت تا زمان اعلام نتیجه فرد در کمپ های مخصوص پناه جویان نگهداری می شود.

هزینه های زندگی در فرانسه

یکی از موضوعات مهم برای افرادی که متقاضی مهاجرت به فرانسه هستند اطلاع از هزینه های مربوط به زندگی می باشد ، هزینه زندگی در هر شهر ، ایالت و یا منطقه بی‌شک متفاوت خواهد بود و بیشتر به نحوه زندگی افراد بستگی خواهد داشت اما به طور کلی هزینه ماهانه یک خانواده چهار نفره بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره منزل حدود 3000 یورو است میزان این هزینه ها برای یک فرد مجرد تقریبا 800 یورو میباشد.

بهترین شهرهای فرانسه برای زندگی

  1. شهر پاریس : مکانی فوق‌العاده که زندگی با ساعت کاریِ مناسب ( 35 ساعت در هفته ) ، حمل و نقل باکیفیت ، خوراک خوشمزه ، امکان تفریح فراوان و… از جمله مزایای آن است البته بهتر است به زبان فرانسوی مسلط باشید.
  2. شهر نیس : یکی دیگر از برترین شهرهای فرانسه است که در بخش جنوب شرقی این کشور قرار دارد و دارای تابستان‌های گرم ، خشک و آفتابی و پاییز‌های سرد و بارانی است.
  3. شهر لیون : یکی از بهترین شهرهای فرانسه است و به دلیل داشتن معماری غنی و مراکز فرهنگی متعدد دارای شهرت بسیاری میباشد که به عنوان شهری خلاق و صنعتی شناخته می‌شود ؛ افراد ساکن لیون می‌توانند به راحتی به دیگر شهرهای اروپایی بروند ؛ به طور کلی به عنوان منطقه‌ای با آب و هوای گرم و معتدل شناخته می‌شود.
  4. شهر بوردو : نهمین شهر بزرگ و از شهرهای زیبای فرانسه است ؛ شرایط آب و هوایی اقیانوسی بوده و نسبت به مناطق با آب و هوای مشابه دارای تابستان‌های گرم‌تر و زمستان‌های معتدل‌تری است.
  5. شهر مارسی : در بخش جنوبی فرانسه واقع شده است و به عنوان مرکز تجاری و مدیریتی ناحیه پروانس – آلپ – کوت دازور شناخته می‌شود ، در حقیقت در میان شهرهای برتر فرانسه است و آمار نشان می‌دهد که این شهر دارای رتبه خوبی در زمینه خانه‌سازی و مراقبت‌های درمانی است.
  6. شهر تولوز : در جنوب کشور واقع شده است و به عنوان یکی از بهترین شهرهای فرانسه شناخته میشود اما تابستان‌های گرم و زمستان‌های این شهر بسیار سرد و نیمه‌ابری است.
  7. شهر استراسبورگ : شهری کاملا اروپایی است که دارای ویژگی‌های آلمانی و فرانسوی میباشد همچنین دومین شهر توریستی مشهور در فرانسه بوده و دارای کلیسای بسیار مشهوری با معماری گوتیک است ؛ به طور کلی دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های بسیار سرد است.

مهاجرت به فرانسه

معایب و مزایای مهاجرت به فرانسه

بررسی ها نشان می دهند که اکثر خارجی هایی که برای زندگی به فرانسه مهاجرت کرده اند، جهشی در کیفیت زندگیشان تجربه می کنند و اذعان می کنند که کیفیت زندگی شان بهبود می یابد ، داشتن شغل بهتر ، مواد غذایی باکیفیت ، محیط زندگی دوستانه یا خدمات بهداشتی مناسب ، از دلایلی هستند که بیشتر کسانی که برای زندگی به فرانسه می آیند به آنها اشاره می کنند اما طبیعتا مهاجرت به هر کشور خارجی مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد که در ادامه به برخی اشاره میکنیم:

مزایای زندگی در فرانسه

  • پیدا کردن محل اقامت در فرانسه بسیار آسان است.
  • تایم استراحت‌های موجود بین زمان کاری.
  • سیستم حمل و نقل با هزینه‌ مناسب.
  • فرودگاه‌های منطقه‌ای و ایستگاه‌های قطار فراوان که افراد به راحتی می‌توانند برای سفرهای داخل اروپا از آنها استفاده کنند.
  • خدمات درمانی با کیفیت.
  • سیستم آموزشی با کیفیت و مجهز.
  • وجود محل‌ها و جاذبه گردشگری زیبا.
  • کیفیت و طعم غذاها و نوشیدنی‌ها.
  • آب و هوای مطلوب مناطق مختلف.

معایب زندگی در فرانسه

  • بالا بودن میزان مالیات و قمیت کالاها.
  • زبان غالبا فرانسوی در بیشتر شهرها.
  • آپارتمان‌‌های بسیار قدیمی و اتاق‌های کوچک با عایق‌بندی ناماناسب.

 

شاید شما نیز مانند بسیاری از افراد دیگر بار‌ها تصمیم به مهاجرت به فرانسه گرفته‌اید ولی به‌دلیل نداشتن اطلاعات دقیق از شرایط زندگی در فرانسه به‌طور جدی آن را دنبال نکرده‌اید ، ما در موسسه مهاجرتی رجبی در دو شعبه تهران و شیراز همراه شما هستیم تا اطلاعاتی جامع و دقیق برای زندگی باکیفیت‌ در فرانسه در اختیارتان بگذاریم و شما را تا رسیدن به اهدافتان یاری کنیم.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.