کد خبر : 195257
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 19:25

مقیمی در آیین داوری و انتخاب برگزیدگان نهایی جایزه البرز: اختتامیه نهایی جایزه البرز 1401 اردیبهشت ماه سالجاری برگزار می شود

مقیمی در آیین داوری و انتخاب برگزیدگان نهایی جایزه البرز: اختتامیه نهایی جایزه البرز 1401 اردیبهشت ماه سالجاری برگزار می شود

دبیر هیئت انتخاب جایزه البرز 1401 گفت: بنا است تا پایان اردیبهشت ماه سالجاری، به مناسبت شصتمین سال تاسیس بنیاد فرهنگی البرز، به 60 تن برتر در حوزه های وزارت علوم، بهداشت، مخترعان و طلاب جوایز اعطا خواهد شد. به گزارش خبرنگار بورس تایمز، آیین داوری عمومی و انتخاب برگزیدگان نهایی در بخش های دانشجویان

دبیر هیئت انتخاب جایزه البرز 1401 گفت: بنا است تا پایان اردیبهشت ماه سالجاری، به مناسبت شصتمین سال تاسیس بنیاد فرهنگی البرز، به 60 تن برتر در حوزه های وزارت علوم، بهداشت، مخترعان و طلاب جوایز اعطا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بورس تایمز، آیین داوری عمومی و انتخاب برگزیدگان نهایی در بخش های دانشجویان وزارت علوم، دانشجویان وزارت بهداشت، مخترعان و طلاب حوزه علمیه، از میان افراد واجد شرایط، به صورت همزمان و به تفکیک، توسط هیئت انتخاب جایزه البرز 1401 که متشکل از بیش از 30 تن از نخبگان و اساتید مبرز دانشگاهای سراسر کشور می باشند، عصر یکشنبه 28 فروردین ماه 1401، با حضور جمعی از اصحاب رسانه، در محل هتل ارم تهران برگزار شد.

بنا به این گزارش، در بخشی از این رویداد داوری و انتخاب، خبرنگار رسانه ما با دکتر مهدی مقیمی، دبیر هیئت انتخاب جایزه البرز 1401، به گفتگو نشسته است که در ادامه می خوانید:

مهدی مقیمی دبیر هیئت انتخاب جایزه البرز 1401

مهدی مقیمی، دبیر هیئت انتخاب جایزه البرز 1401، در ابتدای صحبت های خود گفت: امسال در محل تالار هتل ارم تهران به داوری عمومی و انتخاب برگزیدگان نهایی در بخش های دانشجویان وزارت علوم، وزارت بهداشت، مخترعان و طلاب حوزه علمیه خواهیم پرداخت.

وی تصریح کرد: به این ترتیب به مناسبت شصتمین سال جایزه بنیاد البرز 60 جایزه به منتخبین تقدیم خواهد شد

دبیر هیئت انتخاب جایزه البرز 1401، در ادامه بیان داشت: امسال بر خلاف سالهای گذشته، نامزدها به شکل مستقیم در سامانه بنیاد البرز، مدارک و مستندات خود را ارسال کردند که 2862 تن در داخل این سامانه ثبت نام کردند و به این ترتیب از مجموع دانشجویان وزات علوم امسال به 33 تن، از مجموع دانشجویان وزارت بهداشت به 10 نفر، از طلاب حوزه علمیه به 10 تن و 5 نفر از منتخبان مخترع مشمول این جایزه خواهند شد.

مقیمی، افزود: بر خلاف گذشته، امسال آیین نامه تغییر پیدا کرده و به این نحو در سه بخش بخش اول مستندات آموزشی و پژوهشی، بخش فناوری و نوآوری و بخش سوم مسئولیت پذیری اجتماعی است که در این رویدادها که در هر کدام این بخش ها امتیاز بگیرند، امتیاز بخش مستنداتشان می شود.

وی توضیح داد: در داوری حضوری هم که همگی آنها از اساتید متخصص رشته های این آیین نامه هستند، شرکت کنندگان امتیاز کیفی و کمی را دریافت می کنند و جمع امتیازات کمی و کیفی داوران، ملاک عمل قرار می گیرد.

دبیر هیئت انتخاب جایزه البرز 1401، ادامه داد: امسال هم در پایان اردیبهشت ماه سالجاری، در یک مراسم جایزه به منتخبان تعلق خواهد گرفت.

مقیمی، یادآوری کرد: شاخص هایی که در بنیاد البرز برای ما مهم هستند سه تا شاخص اصلی است که مرحوم حسینعلی البرز در وصیت نامه شان اعلام کرده اند که این جایزه مشمول کسانی خواهد شد که؛

1 – در راستای کاهش آلام بشری تلاش کرده باشند.

2 – در جهت افزایش سطح رفاه زندگی انسانها تلاش کرده باشند.

3 – در جهت بالا بردن حیثیت علمی در سطح جهان برداشته باشند.

وی تصریح کرد: این ملاکهای کیفی که در نسخه های کیفی مطرح است، در ادامه طبق آیین نامه خودمان کمی کردیم و هم با داوری اصلی که اساتید انجام دادند، ملاک کمی و کیفی حاصل شده، ملاک عمل ما در انتخاب نامزهای برگزیده خواهد بود.

دبیر هیئت انتخاب جایزه البرز 1401، در پایان سخنان خود گفت: بنا است تا پایان اردیبهشت ماه سالجاری، به مناسبت شصتمین سال تاسیس بنیاد فرهنگی البرز، به 60 تن برتر در حوزه های وزارت علوم، بهداشت، مخترعان و طلاب جوایز اعطا خواهد شد.

گفتنی است، آیین داوری و انتخاب برگزیدگان نهایی در بخش های دانشجویان وزارت علوم، دانشجویان وزارت بهداشت، مخترعان و طلاب حوزه علمیه، در قالب یک رویداد یک روزه بعد از جمع بندی داوران و اساتید حاضر، به کار خود در هتل ارم تهران پایان داد.

نوبل ایرانی؛ جایزه بنیاد البرز

 بنیاد فرهنگی البرز  بنياد فرهنگی البرز در ۲۷ اسفند ۱۳۴۲ با سرمایه و همت مرحوم آقای حسینعلی البرز تأسیس گردید. او با روح بزرگش، تمام اموال خود را در راه گسترش علم وقف کرد تا با تأسیس بنیاد البرز و تمرکز اموالش در آن، بتواند علم را در جامعه گسترش دهد.

مرحوم البرز در خاطرات خود می نویسد: با مشورت اساتید دانشگاه­ها، حقودانان و سه دخترم (که هرسه نفر آنان صاحب نظردر امور فرهنگی و تربیتی هستند)، تصمیم گرفتم حاصل زحمات خود را وقف اشاعه فرهنگ کشورم کنم و در بنیادی متمرکز سازم.

حسینعلی البرز، مبتکر جایزه نوبل ایرانی، مبتکر وام اشتغال به کار دانشجویی و مبتکر وام شرافتی است. وام شرافتی وامی است که در آن از اخذ سفته، چک و یا ضامن خودداری می شود و تنها وام گیرنده از نظر اخلاقی متعهد می شود که به شرط مشغولیت به کار آن را پرداخت کند.

وی جزء پدیده های برتر اقتصادی در 150 سال اخیر در دنیا و عضو اولین هیات امنایی دانشگاه شریف بوده است.

خبرنگار: ابراهیم اکبری

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.